افزایش هزینه برق مصرفی در فصل زمستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت : با آغاز فصل زمستان هزینه برق مصرفی مشترکان افزایش و با نرخ سایر مناطق کشور محاسبه می شود.
کد خبر: ۱۳۹۳۲۰۷

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت : با آغاز فصل زمستان هزینه برق مصرفی مشترکان افزایش و با نرخ سایر مناطق کشور محاسبه می شود. 

 

محمد کریمی افزود : از ابتدای دی ماه تا پایان اسفند هزینه برق با نرخ زمستانه محاسبه و تخفیف مناطق گرمسیر در این سه ماه برداشته می شود.
 
 
به گفته وی ، در این مدت نرخ برق به ازای هرکیلووات ساعت 365 تومان محاسبه می شود که این نرخ در فصل تابستان 29 تومان بود.
 
 
وی با اشاره به افزایش 13 برابری هزینه برق در این فصل گفت: مشترکان برای کاهش هزینه برق مصرفی خود هنگام استفاده از لوازم برقی پرمصرف بویژه آبگرمکن حداکثر صرفه جویی را داشته باشند و فقط هنگام استفاده، آن را به برق وصل کنند.
 
 
کریمی در ادامه گفت: مشترکان اداری نیز در این فصل موظف هستند مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش دهند. ضمن اینکه واحدهای صنعتی دارای مصارف بالای یک مگاوات نیز ملزم به کاهش 10 درصدی مصرف برق خود هستند.
 

به گفته وی، الگوی مصرف برق در فصل زمستان برای هر ماه 200 کیلووات ساعت است در حالیکه این میزان در فصل تابستان 3 هزار کیلووات ساعت می باشد.در صورت مصرف برق بیش از الگوی تعیین شده هزینه برق بصورت پلکانی محاسبه می شود. به طور مثال اگر یک مشترک خانگی در فصل زمستان 400 کیلواوت ساعت در یک دوره مصرف کند مبلغ قبض برق او 83 هزار تومان خواهد بود درصورتیکه هزینه برق  برای همین مقدار مصرف در فصل تابستان 14 هزار تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها