در نشست صمیمانه دکتر جبلی با جمعی از نمایندگان مجلس عنوان شد

حرکت رو به‌‌جلوی رسانه‌ملی با پشتوانه مجلس

مجموعه درخشان، ماندگار و ارزشی«درچشم باد» ساخته کارگردان شاخص، ملی و حرفه‌ای سینما و تلویزیون مسعود‌جعفری‌جوزانی نمونه یک اثر درجه یک، خوش‌ساخت و با محتوای ملی و از تولیدات پرافتخار رسانه‌ملی است.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۰۹
نویسنده جبارآذین - منتقد و مدرس

مجموعه‌ای که از همه‌نظر در نوع خود، کم‌نظیر است؛ داستان جذاب به همراه چند داستان فرعی پر و پیمان و ارزشمند تاریخی، سیاسی و اجتماعی در قالب فیلمنامه‌ای محکم، قوی و دراماتیک، طراحی‌های فوق‌العاده چهره، لباس، صحنه، بازی‌های بسیار تماشایی، تصویربرداری چشمگیر، موسیقی خوب، پژوهش تاریخی علمی و کارگردانی عالی.

بازپخش چندباره این سریال تاریخی قوی که هنرمندانه، وفادارانه و متعهدانه تاریخ‌معاصر را تورق می‌کند، بستری از مناسبات اجتماعی و سیاسی دو دوره تاریخی؛ رژیم‌پهلوی و جمهوری اسلامی را ظرف داستان پرحادثه خود قرار داده و مخاطب را همراه قهرمان اصلی سریال از نوجوانی تا میانسالی از گذرگاه خیل حوادث و رخدادهای تاریخی عبورمی دهد، باشخصیت‌های بزرگ مبارز و مجاهد تاریخ مانند میرزاکوچک‌خان و... همراه می‌کند و به دوران دفاع‌مقدس و پیوستن قهرمان سریال به صف شهدا می‌رساند. در چشم باد مملو از وقایع و رخدادها و شخصیت‌های تاریخی است که بسیاردقیق، پژوهشگرانه و هنرمندانه به نگارش و تصویر درآمده‌اند. از همین‌رو این مجموعه برجسته با اشراف کامل بر موضوع‌ها و مضامین خود اجرا، کارگردانی و تولید شده و تماشای چندباره آن برای مخاطبان انبوه سیما، هنرمندان و دوستداران هنر، همچنان جذاب وکلاس‌های درس تاریخ و هنر است. پخش چنین مجموعه‌های تاریخ‌ساز رسانه‌ملی از سیما، توانایی‌ها و قابلیت‌های هنرمندان بزرگی مانند مسعودجعفری جوزانی، بازیگران و هنرمندانی چون: سعید راد، اکبر عبدی، طناز طباطبایی، پارسا پیروزفر،کامبیز دیرباز، محمود پاک‌نیت، جهانگیر الماسی، مصطفی زمانی و... را به یاد ما و مدیران تلویزیون را بر سر شوق می‌آورد که با همت دوچندان درصدد تولید این‌گونه آثار درکنار دیگر سریال‌های سیما باشند. تماشای سریال‌هایی مانند درچشم باد، بینندگان را با این پرسش روبه‌رو می‌کند که سازندگان آنها چرا دیگر کار نمی‌کنند و مجموعه‌های زیبا نمی‌سازند. برای نمونه جعفری‌جوزانی، سال‌هاست با در دست داشتن چند فیلمنامه خوب که می‌توانند مانند فیلم «شیرهای سنگی» و سریال درچشم باد ماندگار باشند، پشت درهای سینما و تلویزیون مانده‌است. او در همان سال‌های تولید و پخش موفق در چشم باد، فیلمنامه زیبا، قدر و پرمحتوای «پوریای ولی» را که نمایشی بی‌نظیر از آفرینش شخصیت پهلوان نامدار ایرانی و اسلامی پوریای ولی و دوران پرآشوب زندگی و مبارزات او با ستمگران و بیگانه‌ها همراه جوانمردان عیار است، به نگارش درآورد و برای ساخت آن اقدام کرد. اما همکاری لازم با او صورت نگرفت و فیلمنامه عالی پوریای ولی در قالب کتاب در کتابخانه‌ها ماند که اگر ساخته می‌شد، جوزانی یک سریال بزرگ و فاخر دیگر در کنار در چشم باد و دیگر آثار مانای تلویزیون می‌نشاند. این شب‌ها بینندگان تلویزیون با لذت و علاقه تماشاگر چندباره سریال فراموش‌نشدنی درچشم باد هستند. آقای جبلی که با حضور خود در رسانه‌ملی، تحولات فراوانی را در صداوسیما رقم زده، با دعوت از جوزانی‌ها، می‌تواند دامنه تولید مجموعه‌های ارزشمند و فاخر را مانند حمایت خوب از تولید آثار بزرگی مانند «سلمان فارسی» و«حضرت موسی» گسترده کند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها