معاون سیمای رسانه‌ ملی:

ذهن نسل جدید، پر از شبهه است

در روزهای گذشته و در جریان دیدار رهبر انقلاب با خانواده‌های حادثه تروریستی شاهچراغ، مطلبی از طرف ایشان بیان شد که بیشتر متمرکز بر کم‌کاری‌های فرهنگی دستگاه‌های مختلف بود.
کد خبر: ۱۳۹۱۷۵۹

به همین بهانه و در گفت‌وگوی ویژه خبری هم، مسأله کارهایی که صداوسیما در این رابطه انجام داده مورد نقد و بررسی شفاف قرار گرفت. محسن برمهانی، یکی از مهمانان تلفنی گفت‌وگوی ویژه خبری بود که در خصوص صحبت‌های رهبری عنوان کرد: واقعا کاری نکردیم. ذهن نسل امروز ما پر از شبهه است و باید این موضوع برای همه‌ یادآوری شود.

محسن برمهانی، معاون سیما درباره فرمایشات رهبر انقلاب و گلایه ایشان به دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای کم‌کاری و کوتاهی در ساخت آثار هنری مناسب و مؤثر که بتواند نسل جوان را نسبت به چهره پلید منافقین و جنایات ایشان آگاه کند، صحبت‌هایی داشت.

بر همین اساس، دو روز قبل بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ ضمن توصیه به دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای ساخت آثار هنری در این زمینه‌ها، فرمودند: « ما در مسائل مربوط به حوادث و تاریخ انقلاب اسلامی و جنایت‌های دشمنان از نظر کار رسانه‌ای و تبلیغی، کوتاهی داریم به‌گونه‌ای که نسل جوان ما اطلاعات زیادی از حوادث گذشته از جمله جنایات منافقین ندارد.»رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: «تبیین این واقعیت‌ها جزو وظایف فعالان بخش‌های هنری، تبلیغی و نگارشی و همه دستگاه‌های فرهنگی است.»

به گزارش تسنیم، برمهانی در همین خصوص و در پاسخ به این سؤال که صداوسیما در معرفی جنایات منافقین و دشمنان نظام جمهوری اسلامی و عملیات تروریستی چقدر آثار داشته و آیا ضرباهنگ آن متناسب بوده یا باید سرعت‌مان را بیشتر کنیم، تأکید کرد: به نظرم می‌آید در ابتدای صحبتم، یادآوری کنم در چه شرایطی این‌ گفت‌وگو را انجام می‌دهیم؛ در شرایطی که عملکرد مجموعه رسانه‌ای کشورــ که حتما سازمان صداوسیما به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه‌ رسانه‌ای کشور در رأس آن قرار دارد ــ مورد نقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

معاون سیما خاطرنشان کرد: به نظرم قبل از این‌که بگویم طی سال‌های گذشته چه کارهایی انجام شده که حتما شده، باید بگویم به‌عنوان یک مسئول در رسانه‌ملی به نمایندگی از تمام دست‌اندرکاران و مدیران رسانه‌ملی طی سه دهه گذشته، چه اندازه نسبت به این موضوع غفلت داشتند که داشته‌ایم تا حتما از مردم به‌ویژه نسل جوان‌ باید عذرخواهی کنیم. واقعا کار نکردیم و اتفاقی که باید می‌افتاده و نیفتاده، ذهن نسل امروز ما پر از شبهه است و خوب است برای همه‌مان یادآوری شود.

برمهانی در خصوص این‌که موانع کار کجا بوده و الان کارها و محتواهایی را متناسب با موضوع نشان دادن تصویر پلید جنایات منافقین در دست دارید، افزود: هم در حوزه سریال نمایشی کار انجام شده و حوزه برنامه‌های گفت‌وگومحور و هم گونه‌های مستند؛ کارهای کمی هم انجام نشده است. شاید در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته این کارها را فهرست کنیم یک تعدادی را به ما می‌دهد ولی ما چند مسأله را در صداوسیما داریم. مقطعی از تاریخ خودمان را پشت سر می‌گذاریم که پر قهرمان‌ترین دوره تاریخ ایران است که کوچک‌ترین آنها به لحاظ سنی البته شهید فهمیده است که امام(ره) فرمودند رهبر ماست.

وی با اشاره به این‌که باید قهرمان و ضدقهرمان با همدیگر معرفی شوند، تصریح کرد: در این دوره تاریخی کم‌کاری این است که سینما و تلویزیون ما از قهرمان خالی شده است. چرا سینمای ما تضعیف شده؟ داستان زمانی شکل می‌گیرد که قهرمان و ضدقهرمان با هم معرفی شوند. رهبر انقلاب فرمودند بحث نمایش چهره پلید منافقین... اینها بهترین ضدقهرمانان هستند و بهترین معرفی از ضدقهرمان را باید با نمایش چهره وقیح اینها داشته باشیم.

معاون سیما در خصوص این موضوع که چرا در این مقطع پرقهرمان آثار کمتری با این موضوعات می‌بینیم و ابزاری که بهترین وسیله برای روشنگری نسل جوان است چیست، بیان کرد: در دوره تحولی سازمان صداوسیما، ۱۲بخش و میز تخصصی برای این موضوع درنظر گرفته شده که یکی از آنها تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است.

او به جدیدترین آثار در دست تولید و پخش با این موضوع اشاره کرد و افزود: در یکی دو ماهه گذشته یک دفتر فیلمنامه در ذیل معاونت سیما راه‌اندازی شده است. من آخرین آماری که گرفتم هفت سریال با موضوع جنایات منافقین در تاریخ معاصرمان و حوادث پس از انقلاب داریم. بخش نگارش‌شان رو به اتمام است و بخشی هم در حال نگارش است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها