برنامه ریزی رجا برای حمل 24 میلیون مسافر در سال جاری

فارس: مدیر عامل رجا گفت: این شرکت برای جابجایی حدود 24 میلیون مسافر در سال جاری برنامهریزی کرده است.
کد خبر: ۱۳۹۱۵۶

یوسف حجت در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه شرکت قطارهای مسافری رجا در سال گذشته موفق به جابهجایی 3/21 میلیون نفر مسافر شد، اظهار داشت: این شرکت در سال جاری طبق برنامهریزیهای انجام شده به 8/23 میلیون مسافر خدمات ارائه خواهد کرد که این میزان نسبت به سال گذشته 7/11 درصد رشد دارد.
وی افزود: یکی از مشکلات عمدهای که به منظور توسعه فعالیتها پیش روی رجا وجود دارد، کمبود لوکوموتیو است که با اقدامات در دست انجام، پیشبینی میشود این مشکل تا سه سال آینده حل شود.
به گفته حجت در حال حاضر تعدادی از واگنهای این شرکت با وجود امکان سرویسدهی بیشتر به لحاظ فنی و در جهت افزایش بهرهوری، به دلیل کمبود لوکوموتیو قادر به انجام این کار نیستند.
مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجا اظهار امیدواری کرد که با اختصاص اعتباری مناسب از محل صرفهجویی در مصرف سوخت به توسعه شبکه ریلی، مشکل محدودیت خطوط نیز برطرف شده و راه توسعه ناوگان رجا هموارتر گردد.
حجت با اشاره به تکمیل بودن ظرفیت قطارهای مسافری رجا در طول تابستان، اظهار داشت: این شرکت در کوتاه مدت به لحاظ کمتر شدن استفاده از خودروهای شخصی، قادر به افزایش ناگهانی ظرفیت خود نخواهد بود.
وی با بیان اینکه رجا همواره طی کردن مسیر توسعه با تمام توان را در برنامهریزیهای خود لحاظ کرده است، تصریح کرد: هماکنون قطارهای ترنست با امکانات رفاهی و فنی مناسب در 6 خط مشغول سرویسدهی به مسافران هستند که احتمال میرود علاوه بر این، 14 دستگاه ترنست نیز تا پایان سال تحویل رجا شود.
حجت تصریح کرد: علاوه بر این رجا برنامههای دیگری نیز به منظور توسعه ناوگان دارد که به تدریج با اتکا به صنایع داخلی به این اهداف دست پیدا خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجا با بیان اینکه در طول برنامه سوم هر سال 10 درصد به قیمت بلیت قطار اضافه شد، خاطرنشان کرد: در سه سال برنامه چهارم توسعه این شرکت قیمت بلیت خود را ثابت نگه داشته است و فعلا نیز برنامهای برای افزایش آن ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها