کروم با دو ویژگی جدید به‌روز شد

از ذخیره انرژی تا فراموشی پسورد

گوگل دو تنظیمات عملکرد جدید را در مرورگر کروم خود اعلام کرد: ذخیره‌سازی حافظه و صرفه‌جویی انرژی. مرورگرهای مدرن حافظه زیادی را مصرف می‌کنند. اگر ۳۲ گیگابایت رم دارید، مشکلی نیست، کروم با استفاده از چندین گیگابایت حافظه شما می‌تواند ‌سرعت دستگاه شما را کاهش دهد، اگر از دستگاهی با مشخصات پایین‌تر استفاده می‌کنید.
گوگل دو تنظیمات عملکرد جدید را در مرورگر کروم خود اعلام کرد: ذخیره‌سازی حافظه و صرفه‌جویی انرژی. مرورگرهای مدرن حافظه زیادی را مصرف می‌کنند. اگر ۳۲ گیگابایت رم دارید، مشکلی نیست، کروم با استفاده از چندین گیگابایت حافظه شما می‌تواند ‌سرعت دستگاه شما را کاهش دهد، اگر از دستگاهی با مشخصات پایین‌تر استفاده می‌کنید.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۲۴
نویسنده مهدی خانقلی - خبرنگار

حالت ذخیره‌سازی حافظه وعده می‌دهد که با قرار دادن برگه‌های غیرفعال به حالت خواب، مصرف حافظه کروم را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. وقتی دوباره به برگه‌ها نیاز داشتید به‌سادگی بارگیری می‌شوند. در همین حال، حالت صرفه‌جویی در انرژی، فعالیت پس‌زمینه و جلوه‌های بصری را برای سایت‌های دارای انیمیشن و ویدئو زمانی که سطح باتری لپ‌تاپ شما به کمتر از ۲۰ درصد می‌رسد، محدود می‌کند. این ویژگی‌ها اکنون با انتشار کروم ۱۰۸ در دسترس هستند و در هفته‌های آینده برای ویندوز، macOS و ChromeOS در سراسر جهان در دسترس خواهند بود. می‌توانید سایت‌های جداگانه را از رفتن به حالت ذخیره انرژی معاف یا البته این ویژگی‌ها را کاملا خاموش کنید.

اعلامیه گوگل یک روز پس از آن منتشر شد که مایکروسافت اعلام کرد که مرورگر «اج» آن تنها در ماه سپتامبر ۱.۳۸میلیارد تب را به حالت خوابیده درآورده است. طبق گفته مایکروسافت، خواباندن یک تب در اج معمولا ۸۳ درصد از حافظه‌ای را که به طور معمول اشغال می‌کند، ذخیره می‌کند. این شرکت نسخه خود را از این ویژگی‌ها، که می‌تواند به‌طور خودکار پس از پنج دقیقه عدم فعالیت، برگه‌ها را به حالت خواب درآورد (و می‌تواند تا ۳۰ ثانیه عدم فعالیت را کاهش دهد)، چند سال پیش عرضه کرد و سپس یک بار دیگر آن را بهبود بخشید. اج همچنین دارای یک حالت بازی است که می‌تواند به طور خودکار استفاده از CPU را هنگامی که تشخیص دهد در حال انجام یک بازی در رایانه شخصی خود هستید، کاهش دهد.
از سوی دیگر گوگل پس از گذراندن دوره آزمایشی در ماه اکتبر، این هفته کلیدهای عبور را برای کاربران کروم در دسترس قرار داده است. کلیدهای عبور به طور قابل‌توجهی جایگزین ایمن‌تری برای رمزهای عبور و سایر فاکتورهای احراز هویت قابل فیشینگ است. برای مقابله با تهدیدات امنیتی، این شرکت تصمیم گرفت به سمت احراز هویت بدون رمز عبور حرکت کند. اینجاست که کلیدهای عبور وارد می‌شود.
کلیدهای عبور را نمی‌توان مجددا استفاده کرد و بنابراین در هنگام نفوذ به سرور، فاش نمی‌شود و از کاربران در برابر حملات فیشینگ محافظت می‌کند. کلیدهای عبور براساس استانداردهای صنعتی ساخته شده‌ است، می‌تواند در سیستم‌عامل‌های مختلف و اکوسیستم‌های مرورگر کار کند و می‌تواند هم با وب‌سایت‌ها و هم با برنامه‌ها استفاده شود.
می‌توان از کلیدهای عبور برای ورود به سایت‌ها و برنامه‌هایی که از آنها پشتیبانی می‌کند، استفاده کرد. برای ورود به سیستم با یک رمز عبور، باید به همان روشی که قفل دستگاه را باز می‌کنید، خود را احراز هویت کنید.
در حال حاضر، کروم کلیدهای عبور را در ویندوز۱۱، macOS و اندروید فعال کرده است. در اندروید، کلیدهای عبور به طور ایمن از طریق گوگل پسورد منیجر یا در نسخه‌های آینده اندروید، هر مدیر رمز عبور دیگری که از کلیدهای عبور پشتیبانی می‌کند، همگام‌سازی می‌شود.
هنگامی که یک رمز عبور در دستگاه خود ذخیره کردید، می‌تواند در تکمیل خودکار هنگام ورود به سیستم نشان داده شود تا به شما کمک کند ایمن‌تر باشید. در یک دسکتاپ، می‌توانید انتخاب کنید که از یک رمز عبور از یک دستگاه تلفن همراه نزدیک استفاده کنید.
گوگل به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از رمز عبور خود شرکت یا برنامه مدیریت رمز عبور شخص ثالث رمز عبور خود را از اندروید به دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها