خانه‌ای با ۵۰۰۰ اشیای تاریخی و قدیمی در حمیدیه (خوزستان)

آثار قدیمی و تاریخی جمع‌آوری شده در این خانه مربوط به زندگی روزمره، کار، کشاورزی، فرش‌های دست‌باف، لباس‌ها و زیورآلات خانم‌ها و نیز شمشیرهای برجامانده از گذشتگان استان خوزستان است.
کد خبر: ۱۳۹۰۶۴۸
خانه‌ای با ۵۰۰۰ اشیای تاریخی و قدیمی در حمیدیه (خوزستان)
 به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا؛  یک موزه‌دار محلی ساکن شهرستان حمیدیه از توابع استان خوزستان در مدت ۳۸ سال نزدیک به ۵۰۰۰ ابزار قدیمی و تاریخی از مناطق مختلف این استان جمع آوری و نگه‌داری کرده است.

خلیل دحیمی کما بیش شش سال است که واحدی مسکونی را به مکانی برای دیدن این اشیا اختصاص داده و می‌گوید که این ابزار و وسایل بخش بزرگی از فرهنگ و سنت مردم استان خوزستان را در خود دارد.

 دحیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: قدمت برخی از این اشیا به جامانده از گذشتگان استان خوزستان که در این موزه نگه‌داری می‌شوند به هزار سال قبل برمی‌گردد.

او گفت: آثار قدیمی و تاریخی جمع‌آوری شده در این خانه مربوط به زندگی روزمره، کار، کشاورزی، فرش‌های دست‌باف، لباس‌ها و زیورآلات خانم‌ها و نیز شمشیرهای برجامانده از گذشتگان استان خوزستان است.

این موزه‌دار محلی با بیان این‌که این موزه به صورت روزانه بازدیدکننده دارد، اظهار کرد: این موزه به روی علاقه‌مندان برای بازدید همیشه باز است.

وی با بیان این‌که آثار این موزه را با علاقه قلبی جمع‌آوری کرده است، گفت: هدف اصلی بنده از جمع‌آوری این اشیای قدیمی برجامانده از گذشتگان نگه‌داری و حفظ آن‌ها است.

دهیمی خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری این آثار تاریخی به شهرهای مختلف استان از جمله شوشتر، دزفول، آبادان، ایذه، شادگان، هویزه و هر جایی که اطلاع پیدا می‌کردم شیء قدیمی وجود دارد مسافرت و بازدید می‌کردم و آن‌ها را به منظور حفظ و نگه‌داری جمع‌آوری کرده‌ام.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها