سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی یکی از قدیمی ترین سبک های دکوراسیون در سرتاسر دنیا می باشد که همچنان نیز در دسته ی محبوب ترین سبک ها در این زمینه قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۳۸۸۳۰۶

طراحی داخلی منزل با تکنیک های 2022 با برترین شرکت دکوراسیون

این سبک پیش تر مختص ثروتمندان و پادشاهان و ... بوده اما امروزه توسط افراد مختلف می تواند مورد استفاده قرار بگیرد چرا که با توجه به نیاز روز و سبک های جدیدتر این سبک نیز توانسته خود را با شرایط وفق داده و مطابق با نیاز افراد جلو برود. همچنین این سبک دارای کاربردهای مختلفی بوده به طوری که در دکوراسیون اداری، طراحی داخلی منزل، دکوراسیون ویلا، طراحی نما ، طراحی عناصر و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های دکوراسیون کلاسیک در دکوراسیون داخلی:

  • استفاده از تقارن در طراحی تمامی بخش ها

سبک دکوراسیون کلاسیک اروپایی نیز مانند دیگر سبک ها دارای ویزگی های منحصر به خود می باشد که از جمله ی آن می توان به تقارن و تعادل اشاره نمود. درواقع یکی از مهمترین ویژگی های دکوراسیون کلاسیک رعایت تقارن در تمامی المان ها و طراحی قسمت های مختلف می باشد. طراح سعی دارد با رعایت تقارن نظم و تعادل را در فضا ایجاد نماید و با توجه به همین نکته می توان گفت که نظم و روی اصول بودن نیز از ویژگی های اصلی این سبک در دکوراسیون داخلی می باشد.

طراحی داخلی منزل با تکنیک های 2022 با برترین شرکت دکوراسیون

  • تلاش برای نشان دادن وقار و اصالت

سبک کلاسیک در طراحی داخلی منزل همچنین تلاش دارد تا وقار و اصالتی خاص را که نشان دهنده ی ارزش ها و تاریخچه ی این سبک می باشد را در فضاهای خود به دیگران نشان دهد چرا که این سبک در ابتدا توسط ثروتمندان و پادشاهان مورد استفاده قرار می گرفته است. با توجه به همین نکته است که در این سبک توجه زیادی به اصول و تقارن شده و از رنگ های گرم و متریال های خاص استفاده می شود.

  • استفاده از رنگ های گرم

رنگ های گرم می توانند در تمامی سبک های طزاحی داخلی منزل مورد استفاده قرار بگیرند اما می توان ادعا نمود که برای هر شخصی که حتی کمی با دکوراسیون کلاسیک آشنایی دارد این رنگ ها یادآور این سبک می باشد. درواقع طراح در دکوراسیون کلاسیک با استفاده از رنگ های گرم مانند کرمی، قهوه ای، طلایی و ... سعی در ایجاد فضایی شیک، اصیل، باوقار و در عین حال صمیمی می باشد. به همین دلیل می توان مشاهده نمود که متریال هایی مانند چوب که دارای رنگ قهوه ای می باشند نیز در این سبک استفاده ی زیادی دارد.

  • توجه به جزییات

سبک کلاسیک یکی از معدود سبک هایی در دکوراسیون می باشد که دارای جزییات زیادی است. درواقع در این سبک گوشه و یا وسیله ای نیست که به طور خاص طراحی نشده باشد. سر ستون ها، دسته ی مبل ها و صندلی ها ، پایه میز و همه و همه دارای جزییات ریز با طراحی های کلاسیک می باشند. از آنجایی که سبک کلاسیک خود شاخه های مختلفی داشته که هر شاخه مربوط به زمان های متفاوتی می باشد طراح به این نکته توجه کرده و تلاش خود را کرده تا تمام کلیات و جزییات موجود در دکوراسیون داخلی به این سبک را طی یک دوره و هماهنگ با هم پیش ببرد.

  • استفاده از المان های تزیینی

سبک کلاسیک نسبت به دیگر سبک ها از المان ها و عناصر دکوراتیو بیشتری استفاده می کند اما این نکته به این معنا نیست که این سبک شلوغ بوده و بی توجه می توان از هر عنصر دکوراتیوی در هر جایی استفاده نمود . از جمله عناصر دکوراتیو محبوب در این سبک تابلوهای نقاشی و تابلوفرش ها، لوسترها و آباژورها، عناصر چوبی یا سنگی خاص، مجسمه ها و ... می باشند. درواقع می توان ادعا کرد که نمی توان خانه ای را با دکوراسیون کلاسیک مشاهده نمود که در آن از تابلوهایی با طرح های کلاسیک در فضای هال یا نشیمن آن استفاده نشده است.

  • استفاده از متریال های خاص

هر سبکی با توجه به ارزش ها و ویژگی هایی که دارد. از متریال های خاصی در دکوراسیون داخلی استفاده می کند و سبک کلاسیک نیز از این نکته مستثنا نیست. از جمله متریال هایی که می توان گفت بیشترین استفاده را در این سبک دارند می توان به سنگ و چوب اشاره نمود.

  • استفاده از کاغذ دیواری و پتینه کاری برای دیوارها

همانطور که گفته شد در دکوراسیون کلاسیک به تمامی جزییات توجه می شود و تمامی قسمت های یک فضا و عناصر به طور خاص طراحی می شوند و سطوح مختلف نیز شامل این نکته می شوند. در این سبک برای پوشش دیوارها و سقف ها اصولا از کاغذ دیواری و پتینه کاری استفاده می شود. کاغذ دیواری هایی با طراحی های هندسی کلاسیک و ... و پتینه های از این سبک که دارای رنگ هایی مانند کرمی و طلایی می باشند در دکوراسیون کلاسیک بسیار محبوب هستند. درواقع می توان گفت پتینه کاری با ورقه های طلا از جمله محبوب ترین روش های پتینه کاری در سبک کلاسیک می باشد.

  • و ...

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک:

سبک کلاسیک در دکوراسیون را می توان بدون اغراق یکی از جمله سبک هایی دانست که برای افرادی که علاقمند به رنگ طلایی می باشند مناسب است. در این سبک به روش های مختلف از رنگ طلایی استفاده می شود که از جمله ی آن ها می توان به استفاده از مبلمان چوبی به رنگ طلایی، کاغذ دیواری و پتینه به با طرح هایی طلایی رنگ، لوسترهای طلایی، میز و صندلی و کمدهای طلایی و ... اشاره نمود. دلیل استفاده از این رنگ در این سبک نیز این است که سبک کلاسیک به جلوه گری و نشان دادن ثروت و اصالت علاقه ی بسیاری دارد و رنگ طلایی نیز بسیار جلوه گر و با شکوه می باشد و در هر فضا و دکوراسیونی که به روش درست قرار بگیرد می توان باعث جلوه گری بیشتر آن شده و فضا را لوکس تر از آنچه که هست نشان دهد.       

هزینه ی طراحی داخلی به سبک کلاسیک:

برای آنکه بتوان هزینه ی تمام شده ی طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی یک فضا به سبک کلاسیک را برآورد نمود باید حتما پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت که از جمله ی این موارد می توان به مساحت فضا، متریال هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، میزان توجه طراح به جزییات و ... را در نظر گرفت. مشخصا بدیهی است که هر چقدر مساحت یک فضا بیشتر باشد به متریال های بیشتری برای پوشاندن سطوح و عناصر بیشتری برای پر کردن فضا نیاز است به همین دلیل هزینه ی تمام شده نیز بیشتر خواهد شد. از طرفی متریال ها به دنبال کیفیت و نوعی که دارند قیمت متفاوتی نیز دارند. برای مثال سنگ دارای انواع مختلفی می باشد که از جمله ی آن ها می توان به مرمر، مرمریت، تراورتن، گرانیت و ... اشاره نمود که در این میان تراورتن دارای قیمت پایین تری می باشد.

طراحی داخلی منزل با تکنیک های 2022 با برترین شرکت دکوراسیون

سخن پایانی

برای آنکه بتوان دکوراسیون کلاسیک حرفه ای و به روز برای طراحی داخلی منزل انتخاب نمود حتما باید از مهندسین و طراحانی که در این زمینه در شرکت های معماری مشغول به کار می باشند کمک گرفت. این طراحان می توانند مطابق با خواسته و سلیقه ی شما به هر رنگ و سبک طراحی داخلی منزل و طراحی دکوراسیون فضا را به عهده گرفته و به اجرا در بیاورند. از جمله شرکت های برتر در زمینه ی طراحی داخلی منزل و پتینه کاری و ... شرکت دکوراسیون هیرادانا به ادرس  hiradana.com می باشد. این شرکت متشکل از مهندسین و طراحانی با تجربه و به روز که دارای کارنامه ای پر بار می باشند است و می تواند به خوبی به شما در پروژه هایتان کمک کند. جهت بازدید و مشاوره رایگان با شرکت دکوراسیون هیرادانا از طریق شماره 09125754921 با هیرادانا در ارتباط باشید و جهت مشاهده نمونه کارها به سایت مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها