فارس: یک مقام آگاه در وزارت خارجه کشورمان با اشاره به موافقت آمریکاییها با دسترسی کنسولی سفارت ایران برای دیدار با پنج مامور ربوده شده ایرانی در عراق، خاطرنشان کرد: آمریکاییها هنوز زمان این دیدار را تعیین نکردهاند.
کد خبر: ۱۳۸۸۰۹

یک مقام آگاه در وزارت خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با بیان این مطلب افزود: مقامات سفارت آمریکا در عراق از طریق مقامات عراقی مجوز دسترسی کنسولی به سفارت ایران در بغداد را برای دیدار با پنج مامور ربوده شده سرکنسولگری ایران صادر کردهاند.
وی یادآور شد: آمریکاییها هنوز زمان این دیدار را تعیین نکردهاند.
هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در گفتگویی با خبرگزاری رویتر از موافقت سفارت آمریکا در بغداد برای دیدار کنسولی سفارت ایران با پنج مامور ربوده شده ایرانی خبر داده بود.
به گزارش خبرنگار فارس با گذشت بیش از پنج ماه هنوز خانوادههای این پنج نفر نیز موفق به دیدار با آنها نشدهاند.
سید محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان دیروز یکشنبه در نشست خبری خود با اشاره به درخواست آمریکاییها مبنی بر اینکه نیازمند 15 روز زمان هستند تا خانوادههای این پنج نفر با آنها در عراق دیدار کنند، خاطرنشان کرد: این زمان ظرف دو سه روز آینده به پایان میرسد و امیدواریم آمریکاییها دست از کارشکنی و بهانهجویی بردارند و زمینه ملاقات خانوادهها را که حداقل وظیفه نیروهای آمریکایی است، فراهم کنند.
«حمید رضا عسگری شکوه» 37 ساله دارای دو فرزند پسر و دختر، «باقر غبیشاوی» 48 ساله و دارای پنج فرزند (دو پسر و سه دختر)، «مجید قائمی حیدری» 43 ساله دارای سه فرزند (2 پسر و یک دختر)، «موسی چگینی» 39 ساله دارای سه فرزند (یک پسر و 2 دختر) و «عباس حاتمی کساوند» 45 ساله دارای دو فرزند پسر و دختر 21 دی ماه سال 1385 در پی تهاجم نیروهای آمریکایی به سرکنسولگری ایران در اربیل و زیر پا گذاشتن کنوانسیونهای بینالمللی از جمله کنوانسیون وین مبنی بر مصونیت اماکن دیپلماتیک توسط این نیروها ربوده شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها