مراسم بدرقه تیم‌ملی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد

یک‌ملت، یک‌تیم

همهمه و صدای جمعیت حاضر، لحظه‌‎ای فرو خفت که مادر شهیدان رسول، داوود و رضا خالقی‌فر، صحبت‌های خود را آغاز کرد: «تک‌تک شما فرزندان من هستید. دلم برای تک‌تک شما می‌تپد. اگر اجازه بدهند دستان‌تان را می‌بوسم. زیرا همه شما فرزندان و چشم و چراغ این ملت هستید.»
کد خبر: ۱۳۸۶۸۸۲

بازیکنان که به نشانه تواضع سر خم کرده بودند، با دقت ادامه صحبت‌های این مادر شهید را گوش دادند: «به من قول بدهید همانطور که زیبا بازی کنید، با اخلاق ورزشی پرچم ایران را به دنیا بشناسانید. هر خانواده فرزندانی دارد. ما خانواده ایران بزرگ هستیم. در یک خانواده ممکن است تنش ایجاد شود. هر خانواده کمبود دارد و همه می‌دانیم مشکلاتی هست، اما اعضای خانواده مشکلات را در بیرون نشان نمی‌دهند. به برخی حرف‌ها کاری ندارم، اما اینجا آمده‌ام تا زنده بگویم اینگونه نیست که می‌خواهند ایران را نشان دهند. همه ما اعضای خانواده ایران هستیم. از شما می‌خواهم به عنوان یک خانواده قول بدهید هر کاری از دستتان بر می‌آید برای ایران انجام دهید. قول بدهید حرف خانوادگی در دنیا پخش نشود.» او حرف‌های خود را با این جملات به پایان رساند: «مانند فرزندان خودم با شما صحبت می‌کنم و بلد نیستم کلاس بگذارم. می‌خواستم اینجا بیایم و برای شما اسپند دود کرده و نوازشتان کنم. قول می‌دهم اگر زنده بودم در بازگشت شما به استقبالتان بیایم.»

لباس جهانبخش تقدیم مادر شهدا

حالا وقت رفتن بود. پیراهن شماره ۷ تیم‌ملی متعلق به علیرضا جهانبخش را به این مادر شهیدان اهدا کردند تا با بغض بگوید: «من این لباس قشنگ شما را که می‌خواهید با آن افتخار کسب کنید، روی کفنم می‌گذارم تا با خودم ببرم.» همچنین به خواست مسئولان، او قرآن به دست گرفت تا ملی‌پوشان را از زیر کتاب آسمانی بدرقه کند. ملی‌پوشان یکی یکی از زیر قرآن رد شدند تا سوار بر اتوبوس عازم پاستور شوند تا پیش از ترک تهران، با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کنند. منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون پیش از حرکت اتوبوس تیم به خبرنگاران گفت: «خوشحالیم که رئیس جمهور هم موضوعات را تعقیب می‌کند و این هم ان‌شاا... یک دلگرمی و پشتوانه‌ای برای موفقیت باشد.»

قول کی‌روش به رئیس جمهور ایران

پیام‌آور شادی خواهیم بود

دیروز برای تیم‌ملی ایران روز خاصی بود. ملی‌پوشان بعد از تمرین صبحگاهی و بدرقه ظهرگاهی، عصر هیجان‌انگیزی را سپری کردند. به دعوت نهاد ریاست‌جمهوری و شخص رئیس جمهور، بازیکنان به پاستور رفتند و با ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو داشتند. در این ضیافت علاوه بر ملی‌پوشان، کادر فنی و اعضای تیم، مسئولان فدراسیون از جمله مهدی تاج و همین‌طور حمید سجادی، وزیر ورزش حضور داشتند. رئیسی ضمن خوش‌آمدگویی به ملی‌پوشان، خطاب به اعضای تیم‌ملی گفت: «این تیم‌ملی کشور است و ما هم به شدت از شما حمایت می‌کنیم.» اظهارات انگیزشی رئیس‌جمهور و قول پاداش خوب به ملی‌پوشان، آن‌ها را سر ذوق آورد. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی هم دقایقی درباره آخرین شرایط تیم صحبت کرد و یک قول مهم به رئیسی داد: «قول می‌دهم برای شما پیام‌آور شادی باشیم.» او همچنین از این گفت که نماینده ایران در رقابت‌های جام‌جهانی هستند و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا نتایج خوبی به دست بیاورند. علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری هم به نمایندگی از بازیکنان در این مراسم صحبت کردند. همه بازیکنان تاکید داشتند تیم ظرفیت بالایی دارد و اگر مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند تاریخ‌ساز باشد. آن‌ها همچنین گفتند فوتبال هر روز رو به پیشرفت است و اگر ایران می‌‍‌خواهد از این قافله عقب نیفتد باید سرمایه‌گذاری بیشتری کند. در پایان رئیسی با قدردانی از تلاش بازیکنان و کادر فنی تیم‌ملی در مسیر آ‌ماده‌سازی برای آوردگاه جام‌جهانی، برای ملی‌پوشان فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت کرد. در پایان این دیدار شماره ۱۲ تیم ملی از سوی کارلوس کی‌روش به رئیس‌جمهور ایران تقدیم شد.

جو خوبی بود

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پیش از حرکت تیم‌ملی به سمت دوحه، توضیحاتی درباره دیدار با رئیس جمهور داد: «در آنجا هم سجادی و هم بنده صحبت کردیم. کی‌روش نیز صحبت کرد و بازیکنان نیز نظرات‌شان را گفتند. اتفاق خوبی رخ داد. جو خیلی خوبی آنجا ایجاد شد که ای‌کاش بقیه بازیکنان نیز در کنار ما بودند.» تاج در ادامه درباره میزان توقعات از تیم ملی چنین پاسخی داد: «نباید توقعات بیش از اندازه بالا باشد. این حرف خیلی خوبی است. همه ما برای امیدواری، برد و شادی می‌رویم، ولی این توقع را بالا بردن، از آن طرف بام افتادن است.» او با اشاره به قدرت تیم‌ملی ایران، حرف هایش را این‌طور کامل کرد: «تیمی خیلی خوب، کشوری پهناور و بازیکنانی قدرتمند و باانگیزه داریم. این را می‌توانیم بگوییم، ولی این‌که همه بازی‌ها را... شما بهترین پشتیبانی را هم داشته باشید، در فوتبال نمی‌شود گفت صددرصد می‌بریم.» تاج در پایان بدون این‌که اشاره‌ای به میزان پاداش قول داده شده از سوی رئیس جمهور کند، تنها تائید کرد که رئیسی چنین قولی داده است.

کی‌روش: می‌خواهیم الگوی اتحاد باشیم

کارلوس کی‌روش ساعاتی پیش از ترک تهران، رودرروی خبرنگاران ایستاد و با عذرخواهی از آن‌ها بابت لغو کنفرانس روز یکشنبهبه سوالات‌شان پاسخ داد.
با تصمیماتی که درباره لیست نهایی گرفتم، خواستم تعادل ایجاد کنم.

امیدواریم بعد از مصدومیت امید ابراهیمی، دیگر مصدومی نداشته باشیم. باید از مصدومیت‌ها جلوگیری کنیم.

قسمتی از این آماده‌سازی را مدیون باشگاه‌ها و همکاری آن‌ها هستیم. از تک تک آنها، سرمربیان و مسئولانشان تشکر می‌کنیم.

فشار آوردند که سردار را خط بزنم؟ همیشه دور و بر ما این شایعات وجود دارد. سردار به همراه یکی از مربیان بدنساز ما از یکشنبه وارد قطر شد. پس نشان می‌دهد این مساله اصلا درست نیست.

درباره اتفاقات روز یکشنبه و لغو کنفرانس و شایعات... مطمئنا یک سری مسائل و مشکلات وجود دارد، ولی وظیفه ماست این مشکلات را حل کنیم. همیشه تلاش می‌کنم بجنگم و مشکلات را حل کنم.

شما سال‌هاست من را می‌شناسید. همیشه علاقه دارم راهکاری که ایمان دارم برای تیم بهترین است، برای تیم انجام شود.

هیچ وقت تصمیمات من راجع به خودم یا یک بازیکن نیست. برای من منافع تیم بالاتر از منافع همه است.

تیم پیش‌رو ایران از الان کارش را شروع کرده، آن‌ها به قطر رسیده‌اند. هم مربیان و هم بعضی بازیکنان از یکشنبه وارد قطر شدند.

مطلبی که مهم است این‌که ما افرادی حرفه‌ای در فوتبال هستیم. وظایف ما این است که درون زمین به عنوان یک الگوی اتحاد باشیم. تیمی که همیشه اتحاد و هماهنگی را نشان می‌دهد.

ما برای هواداران و فوتبال، بازی می‌کنیم. به عنوان سازندگان غرور، شادی و افتخار مطمئنا برای هواداران فوتبال ایران بیشترین تلاش‌مان را خواهیم کرد. هواداران در قلب ما هستند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها