کوکو بادمجان یه غذای رژیمی و سالم

طرز تهیه کوکو بادمجان خوشمزه

کوکو ذرت به دلیل گیاهی بودن غذایی سالم و سبک و درعین حال مقوی محسوب می‌شود. این غذا یا پیش غذای جذاب را می‌توانید با مواد اولیه ساده و در دسترس و در کمتر از 30 دقیقه تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.
کد خبر: ۱۳۸۶۰۸۷
نویسنده مژده مظهری

مواد لازم برای کوکو ذرت:

1-ذرت شیرین: یک پیمانه

2-آرد سفید: 2قاشق غذاخوری

3-تخم مرغ: یک عدد

4-شیر: 4 قاشق غذاخوری

5-سیر تازه: یک عدد

6-نمک و فلفل و آویشن: به میزان لازم

7- جعفری و پیازچه خرد شده: از هر کدام یم قاشق غذاخوری

8- فلفل دلمه ای رنگی خردشده: نصف پیمانه

9- بیکینگ پودر: نوک قاشق چایخوری

مواد لازم برای سس:

1-ماست همزده: یک پیمانه

2- سس کچاپ: 2 قاشق غذاخوری

3-سیر تازه: یک عدد

4-شوید خشک: یک قاشق غذاخوری

5-نمک و فلفل: به میزان لازم

چطور بپزیم؟ 

ابتدا آرد و بیکینگ پودر را الک می کنیم و بعد تخم مرغ با دمای محیط را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب هم می زنیم. بعد ادویه ها و نمک و سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و حدود 2دقیقه هم می زنیم تا ادویه ها خوب ترکیب شده و بوی زهم تخم مرغ را از بین ببرند. در این مرحله شیر را اضافه می کنیم و خوب مواد را هم می زنیم تا یکدست شود. ذرت، فلفل دلمه ای رنگی نگینی شده را به مواد اضافی می کنیم و به آرامی و بدون اینکه مواد له شود هم می زنیم. جعفری و پیازچه خردشده را نیز به مخلوط کوکو اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم در صورت دلخواه می توانید از سبزی های معطر دیگر مثل گشنیز و شوید و نعنا و …. نیز استفاده کنیم. داخل ماهیتابه نچسب کمی روغن می ریزیم و وقتی روغن خوب داغ شد، از مواد 1 قاشق برمی‌داریم و داخل روغن می ریزیم و با قاشق اطراف آن را صاف می کنیم. دقت کنید که تا زمانی که مواد منسجم شود و خود را بگیرد، نباید آنرا جابه‌جا کنید. بعد از اینکه یک‌طرف ان سرخ شد، آن‌را برمی گردانیم تا سمت دیگر نیز کامل سرخ شود. تکه‌های کوکوی سرخ شده را رو دستمال می‌گذاریم تا روغن اضافی‌اش گرفته شده و کمی خنک شوند.

سس کوکو ذرت

ماست، سس کچاپ، سیر زنده شده و نمک و فلفل و‌ شوید خشک را با هم مخلوط کرده هم می زنیم تا زمانی که یکدست شوند. سس آماده شده را در یخچال می‌گذاریم. تکه‌های کوکو را با مواد دلخواه مانند گوجه، دانه های ذرت، برگ جعفری، خیارشور و تزئین و همراه با سس سرو می کنیم.

منبع:‌ جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها