کوکو بادمجان یه غذای رژیمی و سالم

طرز تهیه کوکو بادمجان خوشمزه

کوکو بادمجان یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که شاید مانند کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی مطرح نباشد ولی به خاطر استفاده از بادمجان طرفدران بسیار زیادی دارد.
کد خبر: ۱۲۹۹۳۰۷

طرز تهیه کوکو بادمجان خوشمزه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارسی دی

مواد لازم کوکو بادمجان

  • بادمجان متوسط ۴ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
  • طرز تهیه کوکو بادمجان خوشمزه

دستور پخت

طرز تهیه کوکو بادمجان

ابتدا باید بادمجان را بپزید ، اگر از طعم غذاهایی که با بادمجان کبابی ( مانند میرزا قاسمی ) تهیه می شوند خوشتان می آید می توانید بادمجان ها را کباب کنید اگر این طمع را نمی پسندید بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت آبپز بپزید.

پس از اینکه بادمجان ها را پختید آنها را داخل یک کاسه جادار و مناسب بریزید و اجازه دهید کمی خنک شوند. در ادامه سیر و پیاز را رنده کنید و پس از اینکه با فشار دست آبشان را گرفتید به کاسه حاوی بادمجان اضافه کنید.

در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه کنید و آنها را با گوشتکوب به خوبی بکوبید ( یا با میکسر کمی میکس کنید ) تا بادمجان ها کاملا له شوند. در صورت تمایل می توانید بادمجان ها را هم مانند سیر و پیاز رنده کنید.

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را در یک ظرف جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند سپس به کاسه حاوی بادمجان اضافه کنید. نکته مهم در این مرحله این است که حتما اجازه دهید بادمجان ها سرد شوند سپس تخم مرغ را اضافه کنید.

پس از اینکه تخم مرغ را اضافه کردید مواد را خوب مخلوط کنید تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود. در مرحله پایانی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید ، پس از اینکه روغن داغ شد مایه کوکو را داخل تابه بریزید.

با پشت قاشق مایه کوکو را صاف کنید و اجازه دهید یک سمت آن به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه قسمت زیرین کوکو سرخ شد آنرا برگردانید تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکو را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها