معاون دادستان شیراز خبر داد:

کشف بمب‌ از سرتیم گروه ضدانقلاب در شیراز

«جام‌جم» بررسی می‌کند

پیام‌های جنایت‌خونین کرج

آنچه در ماجرای پنجشنبه کرج اتفاق افتاد، فقط و فقط خشونت و ترور بود و دیگر هیچ نسبتی با اعتراض نداشت. البته اکنون چند هفته‌ای است که اعتراض رسما وجود خارجی ندارد و آنچه می‌گذرد، رادیکالیسم و خشونت‌طلبی تند است که از آن نه اصلاحی در‌می‌آید و نه قرینه‌ای از اعتراض محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۵۷۰۱
ماجرای خشونت‌بار و خونین کرج که به گفته رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز سبب شد دو نفر در آزاد راه کرج - قزوین و کمالشهر این استان جان ببازند و چند نفر از نیرو‌های پلیس و تامین امنیت مجروح شوند، پیام‌های مهمی داشت که بررسی مختصات این جنایت هولناک نشان می‌دهد، کرج چطور بستری برای تجمیع تمام آشوب‌طلبان و صحنه‌گردانان اغتشاشات اخیر شد.

در وهله اول ماجرای خشونت‌بار و خونین کرج نشان داد جنگ ترکیبی در میدان و رسانه به چه شکل و دقیقا به چه معناست. یعنی در حالی که آشوبگران در حال قتل نیرو‌های امنیت بودند، در رسانه‌های سعودی و لندنی از شلیک هلی‌کوپتر به مردم خبر زدند!
 
مسأله دیگر در فرامتن این حادثه جنایت‌بار این است که حالا به خوبی متوجه می‌شویم سرمایه‌گذاری اصلی روی پروژه کشته‌سازی‌ها در هفته‌های قبل دقیقا به چه منظوری صورت گرفته است. این کار برای همین روز‌های جریان معارض تدارک دیده شده تا آن‌ها بتوانند به بهانه چهلم افراد کشته شده، به تولید موج و نفرت‌پراکنی و تجمع‌سازی بپردازند. نکته سوم در این اتفاق هولناک، ارعاب مردم با بستن خیابان بود تا هم در زندگی روزمره و معیشت آن‌ها اختلال ایجاد کرده و هم وضعیت ترانزیتی را با مشکل و مانع مواجه کنند.
 
اما تحلیل بسیار مهم دیگر که از میزان خشونت به کار برده شده توسط این افراد به دست می‌آید، نشان می‌دهد این اقدام به دومنظور بوده است؛ ابتدا تهییج گروهک‌های ضدانقلاب و در قدم بعدی اخلال در روحیه نیرو‌های انتظامی و امنیتی. از این رو اتفاقات خونین کرج باید پایانی برای مماشات تلقی شود و برخورد بسیار قاطع و مبتنی بر اقتدار از سوی حافظان امنیت به درخواست و پشتیبانی مردم صورت گیرد تا این اقدامات ارعابی و خونین در نطفه خفه شود.
 
نکته پنجم هم در بررسی مختصات حادثه خونین کرج بیانگر ترجیحات دشمن در شبکه‌سازی گسترده و سازماندهی معارضان است، به این معنا که بالا آمدن اقدامات مسلحانه به جای اقدامات معترضانه، رویکرد اصلی ضدانقلاب برای تند شدن فضای داخلی کشورمان است؛ کما این‌که مرور جزئیات اتفاقات پنجشنبه و آنچه حوالی بهشت سکینه این شهر رخ داد نیز، مؤید این حرف است. گفتنی است، روز پنجشنبه در جریان اغتشاشات در اطراف بهشت سکینه و کمالشهر کرج، اغتشاشگران یک بسیجی به نام سید‌روح‌ا... عجمیان را با ضربات چاقو از ناحیه کمر به شهادت رساندند و پنج مامور نیروی انتظامی را هم مجروح کردند.
 
این اتفاقات ترافیک سنگینی را در اتوبان کرج- قزوین ایجاد کرد و همین وضعیت سبب شد جمعی از اغتشاشگران در محدوده بهشت‌سکینه تلاش کنند مسیر تردد ماشین‌ها مسدود شود تا نوعی ارعاب بین مردم ایجاد گردد. اغتشاشگران ابتدا از ماشین‌ها می‌خواهند تا متوقف شوند و در صورت عدم توقف با سنگ به سمت آن‌ها حمله می‌کردند. در این میان که ترافیک هرلحظه سنگین‌تر می‌شد، هلی‌کوپتر هلال‌احمر برای انتقال مجروحانی که در وسط این معرکه بودند به محل اعزام شدند، اما همزمان شدن شلیک گاز اشک‌آور توسط نیرو‌های امنیتی و پرواز هلی‌کوپتر‌ها باعث شده تا رسانه‌های ضد‌انقلاب با سوءاستفاده و ساختن روایتی دروغ اعلام کنند که هلی‌کوپتر‌های غیرنظامی در حال شلیک به مردم بودند!
 
به یک معنا آنچه رخ داد جنگ ترکیبی واقعی و تمام‌عیار بود. هم اقدام مسلحانه علیه مسئولان تامین امنیت، هم ارعاب مردم و هم قلب حقیقت میدان در روایت رسانه‌های ضد‌ایرانی. نکته‌ای که رهبر انقلاب هم تاکید کردند این بود که اتفاقات اخیر جنگ ترکیبی بود نه صرفا اغتشاش خیابانی و بر همین اساس گفتند که دشمن یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی، بعضی از قدرت‌های موذی و خبیث اروپایی و برخی از گروهک‌ها با همه امکانات به میدان آمدند و با استفاده از دستگاه‌های اطلاعاتی، رسانه‌ای و ظرفیت فضای مجازی و بهره‌گیری از تجربیات گذشته در ایران و بعضی از کشور‌های دیگر تلاش کردند به ملت ضربه بزنند.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها