معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز

گره مالی هفت پروژه نیمه تمام گردشگری البرز گشوده شد

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: گره مالی هفت پروژه نیمه تمام گردشگری با پیگیری های مستمر در این استان گشوده شد.
کد خبر: ۱۳۸۵۱۸۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

 سعید دوستانی  گفت: برای رفع مشکل مالی این پروژه های نیمه تمام ۵۰۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و تبصره ۱۸ تامین اعتبار شده است.

وی افزود:  امسال نیز ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات برای سایر پروژه های خدمات گردشگری در استان البرز تامین اعتبار شده است .

معاون سرمایه‌گذاری و تامین‌منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز  افزود: همچنین امسال از سه پروژه سرمایه گذاری گردشگری که متقاضی دریافت تسهیلات روستایی ( تسهیلات کم بهره ) در زمینه ساخت اقامتگاه سنتی، مجتمع بین راهی و مجتمع گردشگری، ۲ پروژه برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی تاکید کرد: پروژه های گردشگری با هدف رونق اقتصادی و اشتغالزایی با سرعت در این استان در حال تکمیل هستند.

استان البرز با قرار گرفتن در مسیر ۱۵ استان کشور و جاده شمال ایران سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تردد خودرویی در جاده های آن ثبت می شود ضمن آنکه این استان با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان یکی از مناطق گردشگری کشور است.

این استان بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که ۳۰۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

تپه تاریخی ازبکی با ۹ هزار سال قدمت ، کاخ های ناصری ، مروارید و سلطانیه ، پل خاتون ، کاروانسراهای تاریخی ینگی امام و شاه عباسی و بیش از ۱۵ حمام تاریخی از آثار ارزشمند میراث فرهنگی این استان هستند.

http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها