منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) که به عنوان پشتیبان برق نیز شناخته می شود، زمانی که منبع تغذیه معمولی شما از کار بیفتد یا ولتاژ به حد غیرقابل قبولی کاهش یابد، برق پشتیبان را فراهم می کند. UPS امکان خاموش کردن ایمن و منظم رایانه و تجهیزات متصل را فراهم می کند. اندازه و طراحی یک یو پی اس تعیین کننده مدت زمان تامین برق است.
کد خبر: ۱۳۸۴۹۸۰

باتری یو پی اس صبا به عنوان قلب دستگاه یو پی اس شناخته می شود، زیرا بدون آنها، دستگاه یو پی اس عملکردی نخواهد داشت.


یک یو پی اس آماده به کار در صورت بروز مشکلات رایج برق مانند خاموشی، کاهش ولتاژ یا افزایش ولتاژ به برق پشتیبان باتری متوسل می شود. هنگامی که برق ورودی از سطوح ولتاژ ایمن پایین می‌آید یا از آن بالاتر می‌رود، UPS به برق باتری DC سوئیچ می‌کند و سپس برای راه‌اندازی تجهیزات متصل آن را به برق AC معکوس می‌کند. این مدل ها برای لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه های سطح ابتدایی، سیستم های POS، سیستم های امنیتی و سایر تجهیزات الکترونیکی اولیه طراحی شده اند.


باتری صبا که توسط کارخانه صبا باتری در آمپر های متفاوت تولید می شود، با توجه به میزان ولتاژ و میزان آمپری که دارند در ارگان های متنوع قابل استفاده می باشند.


یک UPS تعاملی خطی دارای فناوری است که به آن امکان می دهد تا نوسانات جزئی برق (کم ولتاژ و ولتاژ بیش از حد) را بدون تغییر به باتری اصلاح کند. این نوع یو پی اس دارای یک اتوترانسفورماتور است که ولتاژهای پایین (مثلاً برون اوت) و ولتاژهای بیش از حد (مثلاً متورم شدن) را بدون نیاز به تعویض باتری تنظیم می کند. مدل‌های UPS تعاملی خطی معمولاً برای لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه‌های شخصی، سیستم‌های بازی، لوازم الکترونیکی سینمای خانگی، تجهیزات شبکه و سرورهای میان‌رده استفاده می‌شوند. آنها برق را در طول حوادثی مانند خاموشی، کاهش ولتاژ، افزایش ولتاژ یا اضافه ولتاژ تامین می کنند.


باتری 7.5 آمپر صبا یکی از باتری های یو پی اس است که توسط کارخانه صبا باتری تولید می شود و در ارگان هایی مانند دیتا سنتر ها، کارگاه ها، ماشین های شارژی و ..... مورد استفاده قرار میگیرد.


یک یو پی اس با تبدیل دوبل (آنلاین) بدون توجه به شرایط برق ورودی، برق ثابت، تمیز و تقریباً کامل را ارائه می دهد. این یو پی اس برق AC ورودی را به DC و سپس به AC تبدیل می کند. سیستم های یو پی اس با این فناوری 100 درصد مواقع با برق DC ایزوله کار می کنند و زمان انتقال صفر دارند زیرا هرگز نیازی به سوئیچ به برق DC ندارند. سیستم‌های UPS با تبدیل دوگانه برای محافظت از تجهیزات حیاتی فناوری اطلاعات، تأسیسات مرکز داده، سرورهای پیشرفته، تأسیسات بزرگ مخابراتی و برنامه‌های ذخیره‌سازی، و تجهیزات شبکه پیشرفته در برابر آسیب‌های ناشی از قطع برق، کاهش ولتاژ، افزایش ولتاژ و بیش از حد طراحی شده‌اند. ولتاژ، افزایش ولتاژ، نویز فرکانس، تغییرات فرکانس یا اعوجاج هارمونیک.


به عنوان مثال شما می توانید در منزل خود از باتری 28 آمپر صبا استفاده کنید تا در مواقع قطعی برق از منبع اصلی، از انرژی باتری استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که استفاده از باتری به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و شما باید تمامی تجهیزات لازم برای راه اندازی سیستم پشتیبان برق، مانند دستگاه یو پی اس، اتصالات و ... را فراهم سازید.
خروجی موج سینوسی: با کیفیت ترین خروجی شکل موج، موج سینوسی است که یک نوسان صاف و تکراری برق AC است. سیستم‌های UPS در سطح سازمانی قدرت موج سینوسی را برای کار با تجهیزات الکترونیکی حساس تولید می‌کنند. خروجی موج سینوسی تضمین می‌کند که تجهیزاتی که از منابع تغذیه فعال استفاده می‌کنند هنگام تغییر از برق شهری به باتری خاموش نمی‌شوند.


خروجی موج سینوسی شبیه سازی شده:  شکل موج خروجی موج سینوسی تقریبی. از مدولاسیون موج پالس برای تولید یک موج سینوسی پلکانی و تقریبی استفاده می‌کند تا توان پشتیبان باتری مقرون‌به‌صرفه‌تری را برای تجهیزاتی که نیازی به خروجی موج سینوسی ندارند، تامین کند. فناوری مورد استفاده برای تولید این نوع توان خروجی هزینه کمتری برای ساخت دارد و در سیستم‌های UPS تعاملی آماده به کار و خط رایج است.


یکی دیگر از باتری هایی که می توانید در دستگاه های یو پی اس قرار دهید و استفاده کنید، باتری 18 آمپر صبا است که با توجه به میزان آمپر و ولتاژی که دارد، قابل استفاده در ویلچر هم می باشد.


چه در حال برق رسانی به تجهیزات پزشکی حیاتی یا یک سری از دوربین های مداربسته باشید، یک سیستم باتری UPS می تواند از شما در برابر از بین رفتن پوشش در صورت قطع برق محافظت کند. UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply است، قطعه‌ای که فوراً به قطع برق پاسخ می‌دهد، اما مانند یک باتری پشتیبان نیست. درک تفاوت های بین این دو سیستم به شما کمک می کند تا انتخاب های مناسبی برای نیازهای برق خود داشته باشید.


سیستم باتری یو پی اس یک فاصله بین منبع تغذیه اصلی و برق پشتیبان شما است. مشکل این است که حتی با وجود یک باتری پشتیبان یا ژنراتور قوی، ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا سیستم شما به از دست رفتن منبع برق اصلی شما پاسخ دهد و شروع به کشیدن از منبع جایگزین شما کند. در بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سایر عملکردهای حیاتی، این چند دقیقه ارزشمند می‌تواند یک موضوع مرگ و زندگی باشد. یو پی اس برای حل این مشکل طراحی شده است که به صورت فوری پاسخ می دهد، قدرت زیادی به سیستم می دهد و سپس به محض راه اندازی، همه چیز را به سیستم پشتیبان شما تحویل می دهد.


یکی از راه های استفاده از باتری 9 آمپر صبا ، قرار دادن آنها به صورت سری در رک مونت ها است، که به طور عمده، در دیتا سنتر ها استفاده می شود.


مهم ترین چیزی که باید درک کنید این است که یک سیستم UPS به خودی خود یک نسخه پشتیبان طراحی نشده است. باتری متصل به سیستم یو پی اس شما قادر به تحمل بار ثابت برای بیش از چند دقیقه نخواهد بود. بنابراین، بسیار مهم است که شما یک سیستم پشتیبان در مقیاس کامل آماده داشته باشید تا در اسرع وقت آن را تحویل بگیرید.


در حالی که عملکرد اصلی باتری UPS این است که شکاف بین قطع برق و برق پشتیبان را بپوشاند، همچنین می تواند سیستم شما را در شرایط عادی قابل اعتمادتر کند. این به این دلیل است که UPS باید نسبت به نوسانات منبع تغذیه ورودی فوق العاده حساس باشد تا در صورت قطع برق بلافاصله پاسخ دهد.


در نتیجه، اگر در منطقه ای با منابع تغذیه ناپایدار هستید، مانند یک دفتر صحرایی یا بیمارستان روستایی، یو پی اس ممکن است برای حفظ سطح برق در هنگام افت های آشفته و جهش ها از منبع برق اصلی شما کار کند. در این مورد، یو پی اس در واقع هرگز مسئولیت را به سیستم پشتیبان شما واگذار نمی کند، اما نقش مهمی را با ارائه انرژی کوتاه مدت برای پر کردن شکاف ها قبل از بازگشت همه چیز به حالت عادی ایفا می کند. این زمانی امکان پذیر است که دستگاه یو پی اس بین منبع تغذیه اصلی شما نصب شده باشد و تجهیزات در حال محافظت باشد. به طوری که در صورت قطع برق اولین نقطه مرجع خواهد بود. این تنظیمات همچنین به سیستم یو پی اس اجازه می دهد تا به طور مداوم باتری خود را در چرخه های کوچک در حین کار شارژ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها