شما ممکن است داده های مهم را از دست بدهید. و اگر در زمانی که سیستم شما در حال نوشتن داده ها بر روی دیسک است، خرابی رخ دهد، ساختار منطقی دیسک ممکن است آسیب جدی ببیند و برخی از فایل ها از بین بروند.
کد خبر: ۱۳۶۷۰۳۳
حتی یک قطع کوتاه برق (چند میلی ثانیه) می تواند مشکلاتی ایجاد کند. وقفه های طولانی تر به معنای دردسر بیشتر است. اگر سرورهای شما تحت تأثیر قرار گیرند، ممکن است هم تجارت را از مشتریان و هم

باتری یو پی اس صبا  و سایر اقدامات احتیاطی فیزیکی

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) یک اقدام متقابل حیاتی است. برق ممکن است به دلایل زیادی قطع شود و نتیجه آن می تواند از بین رفتن هر کاری باشد که اخیراً ذخیره نشده است، و همچنین در صورت خرابی دیسک که باعث آسیب فیزیکی به درایوهای دیسک می شود، اطلاعات کامل از بین می رود. یو پی اس می تواند برای تمامی امکانات و همچنین برای کامپیوترهای فردی باشد. لپ تاپ ها دارای یک باتری داخلی هستند که به عنوان یک UPS عمل می کند. ساختمان ها می توانند ژنراتورهای پشتیبان داشته باشند.

همچنین برای جلوگیری از آتش‌سوزی، سیل، انفجار، و غیره، باید سیستم اطفاء حریق و سایر حفاظت‌های فیزیکی را در نظر گرفت. همچنین ممکن است نیاز به محافظت در برابر استراق سمع الکترونیکی وجود داشته باشد، اگر این نگرانی منطقی باشد.

منبع تغذیه اضطراری (UPS) و سیستم های منبع تغذیه آماده به کار در برنامه هایی استفاده می شود که از دست دادن منبع تغذیه می تواند فاجعه بار باشد، مانند در مورد سالن های عمل بیمارستان یا واحدهای مراقبت های ویژه، تاسیسات کامپیوتری، سیستم های تولید، آلارم ها و تجهیزات سیگنالینگ.

باتری صبا می تواند یکی از با اهمیت ترین قطعات حاضر در سسیستم پشتیبان برق است.

یو پی اس می تواند آنلاین یا آفلاین باشد. هر دو سیستم از یک اینورتر لینک dc با بانک باتری و شارژر قطره ای استفاده می کنند. در مورد سیستم آفلاین، در حالت عادی، برق مستقیماً از شبکه ac تامین می شود. در صورت قطع برق، یک کلید انتقال، خط برق را قطع می کند و اینورتر را به بار متصل می کند. هنگامی که برق شبکه بازیابی می شود، بار مجدداً به خط برق وصل می شود. یک بلوک نمودار شماتیک از سیستم آفلاین در شکل 7.22 آورده شده است . اگر سوئیچ حالت جامد باشد، فرآیند سوئیچینگ می تواند چندین میلی ثانیه طول بکشد و اگر سوئیچ الکترومکانیکی باشد ده ها میلی ثانیه طول می کشد.

برای مقابله با قطعی های کوتاه برق، یک منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) باید برای هر قطعه از تجهیزات حیاتی استفاده شود. UPS یک واحد پشتیبان باتری صبا است که می تواند انرژی پردازنده ها، مانیتورها و سایر تجهیزات را برای مدت چند دقیقه حفظ کند. واحدهای یو پی اس همچنین می توانند به عنوان محافظ برق، فیلترهای نویز برق و دستگاه های خاموش کننده خودکار در هنگام اتمام باتری عمل کنند.

برای خاموشی یا خاموشی طولانی تر، تجهیزات حیاتی باید به یک منبع برق اضطراری مانند ژنراتور متصل شوند. برای خدمات قابل اعتماد، مجموعه ای از مسائل باید توسط مدیریت مورد توجه قرار گیرد، از جمله انتخاب محصول، قرار دادن ژنراتور، آموزش پرسنل، برنامه های آزمایش و نگهداری و غیره.

برای مقابله با تداخل الکترومغناطیسی می توان از ترکیبی از فیلترها و محافظ استفاده کرد. جزئیات فنی خاص به طراحی زیرساخت و منابع پیش بینی شده و ماهیت تداخل بستگی دارد.

توسعه استانداردهای طراحی برای کاهش خطر منبع تغذیه، یک سیستم UPS اغلب در شبکه های الکتریکی گنجانده می شود (UPS مخفف منبع تغذیه بدون وقفه است). تداخل در سیستم پشتیبان برق به دلیل اختلال در عملکرد  باتری یو پی اس صبا می تواند به اشکال مختلفی مانند افت ولتاژ و نوسانات، هارمونیک ها یا افزایش ولتاژ باشد. این اختلالات می تواند آسیب جدی به تجهیزات الکتریکی حساس، به ویژه در مراحل بحرانی پردازش یا تولید یک عملیات وارد کند. تولید کنندگان منابع تغذیه توان قابل اعتماد و باکیفیت را برای تجهیزات بار الکتریکی حساس فراهم می کند و معمولاً در برنامه های کاربردی پردازش صنعتی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات اضطراری، مخابرات و سیستم های داده رایانه ای یافت می شود. یک سیستم UPS می تواند ابزار مفیدی برای اطمینان از عملکرد مناسب منبع تغذیه باشد.

باتری صبا یکی از به روز ترین و قوی ترین باتری های موجود در بازار ایران و خاورمیانه است و شما می توانید با خیال راحت از این باتری در مجموعه خود استفاده کنید.

سیستم‌های UPS ممکن است در شرایطی که نوسانات یا قطع برق اغلب اتفاق می‌افتد ضروری باشند، زیرا می‌توانند مدارهای تغذیه پشتیبان را فراهم کنند که سیستم‌های حیاتی را در صورت قطع شدن منبع تغذیه، فعال نگه می‌دارند. در شرایطی که شامل نوسانات کوتاه یا قطع ولتاژ است، UPS می‌تواند برق ثابت را برای کارکردن بارها حفظ کند، و در صورت بروز خرابی الکتریکی، توان ذخیره را فعال می‌کند تا سیستم‌ها را تا زمانی که به طور ایمن خاموش شوند، فعال نگه دارد. علاوه بر این، این سیستم‌های UPS اغلب می‌توانند خطر ناشی از اختلالات هارمونیک و گذرای خطوط را نیز کاهش دهند.
 
یک باتری یو پی اس صبا مؤثر معمولاً دارای چندین ویژگی زیر است:

·         ولتاژ خروجی تنظیم شده با هارمونیک کم بدون تغییر ولتاژ ورودی یا بار
·         جریان ورودی با کاهش اعوجاج هارمونیک
·         درجه کم تداخل الکترومغناطیسی و نویز صوتی
·         حداقل زمان انتقال بین عملیات عادی و پشتیبان
·         سطح بالایی از قابلیت اطمینان و کارایی
·         نیاز به هزینه، وزن و اندازه نسبتا کم

اگرچه اکثر سیستم های منبع تغذیه فردی  نمی توانند همه این ویژگی ها را به طور همزمان ارائه دهند، معمولاً می توان یک UPS با ویژگی های متناسب با نیازهای یک برنامه کاربردی پیدا کرد. دفتر اطلاعات علمی و فنی وزارت انرژی اطلاعات بیشتری در مورد اندازه گیری هارمونیک ها ارائه می دهد.

باتری یو پی اس صبا آماده به کار:

UPS آماده به کار که به عنوان یو پی اس آفلاین یا ترجیحی خط نیز شناخته می شود، معمولاً از یک اینورتر AC/DC و DC/AC، یک باتری، یک کلید استاتیک، یک فیلتر پایین گذر برای کاهش فرکانس سوئیچینگ از ولتاژ خروجی و سرکوب کننده ولتاژ سیستم آماده به کار با کلید تنظیم ورودی AC به عنوان منبع برق اولیه و جایگزینی متناوب با باتری و اینورتر به عنوان منابع پشتیبان در صورت قطع برق اولیه کار می کند. اینورتر معمولاً در حالت آماده به کار باقی می‌ماند، تنها زمانی فعال می‌شود که برق قطع شود و سوئیچ انتقال به طور خودکار بار الکتریکی را به واحدهای پشتیبان سوئیچ کند. این نوع سیستم یو پی اس دارای درجه بالایی از کارایی، اندازه کوچک و هزینه نسبتا کم است که آن را به گزینه ای رایج برای محاسبات شخصی تبدیل می کند.

UPS آماده به کار Ferro بر یک ترانسفورماتور اشباع تخصصی با چندین اتصال برق تکیه دارد. برق اولیه از ورودی AC جریان می یابد، از طریق ترانسفورماتور و به خروجی حرکت می کند. در صورت قطع برق، سوئیچ انتقال اینورتر را فعال می کند تا بار خروجی را بگیرد. همانطور که در سیستم های UPS آماده به کار معمولی، اینورتر در حالت آماده به کار باقی می ماند، اما ترانسفورماتور تخصصی فرو می تواند درجاتی از تنظیم ولتاژ و کنترل شکل موج خروجی را فراهم کند. سیستم‌های Standby-Ferro برای قابلیت اطمینان و ویژگی‌های فیلتر خط مفید هستند، با این حال، راندمان آن‌ها هنگام همراه شدن با انواع خاصی از ژنراتورها یا رایانه‌ها کاهش می‌یابد و ترانسفورماتور فرو خود خطر ولتاژ و گرمای بیش از حد را به همراه دارد.

توجه به نیازهای منحصر به فرد برنامه کنترل حرکت هنگام انتخاب منبع تغذیه مهم است. در طول شتاب‌گیری، درایوهای موتور می‌توانند به سرعت مقادیر زیادی نیرو جذب کنند. علاوه بر این، موتورها می‌توانند در طول کاهش سرعت، مجدداً تولید کنند و جریان را به منبع تغذیه برگردانند (یعنی آنها به عنوان ژنراتور عمل می‌کنند)، که به این معنی است که منبع تغذیه باید افزایش ولتاژ را کنترل کند. برنامه‌های حرکتی بسیار پویا (مواردی که بارهای اینرسی بزرگ، شتاب‌ها/ کاهش سرعت‌های سریع و سرعت‌های پیک بالا دارند) تقاضاهای زیاد و سریعی برای جریان در منبع تغذیه ایجاد می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها