به زمان حال برگردید
چند راهکار برای آنها که در زندگی گذشته آسیب دیده‌اند:

به زمان حال برگردید

اگر شما از آن دسته زنانی هستید که دلتان می‌خواهد زندگی مشترک‌تان پر باشد از آرامش و آسودگی، برایتان پیشنهادی داریم؛ یک پیشنهاد متفاوت. پیشنهاد ما نگفتن حرف‌هایی است که خیلی‌ها می‌گویند و زندگی‌شان را به چالش می‌کشند. پس لطفا این جملات را به مرد زندگی‌تان نگویید.
کد خبر: ۱۳۸۴۳۱۶
نویسنده دکتر محمد عبداللهی - چاردیواری
این‌ها را نگو

مردباش
اگر شما هم به کنایه یا نیش زبان یا حتی بدون هر قصد و غرضی، این جمله را به همسرتان بگویید و مردانگی او را زیر سؤال ببرید، باید بدانید او را از خود دور کرده‌اید، زیرا هیچ چیزی به اندازه زیر سؤال بردن مردانگی برای آقایان دردآور نیست.

همیشه این کار را می‌کنی
اگر از انجام دادن یکی از کارهای همسرتان دلخورید به او نگویید «تو همیشه همین جوری هستی». صریح باشید و از کلی گویی پرهیز کنید. برای تغییر یک رفتار سعی کنید، مورد به مورد و مرحله به مرحله با جزئی‌نگری پیش بروید تا حرف‌های کلی شما روان همسرتان را به هم نریزد.

شوهر دوستم این کار را انجام نمی‌دهد
یکی از رفتارهای ناپسندی که در بین خانم‌ها وجود دارد و مردان از آن متنفرند، مقایسه کردن همسرشان با دیگر مردان فامیل و دوست و آشناست. مقایسه بی‌دلیل و غیرعقلانی همسرتان با هر مرد دیگری جز خراب کردن روان همسرتان، نتیجه‌ای ندارد. بنابراین بهتر است دست از مقایسه کردن بردارید تا زندگی آرامی داشته باشید.

کی می‌خواهی کارت را عوض کنی؟
برخی خانم‌ها به دلیل انتظار بیش از حد، دائم به همسرشان می‌گویند کی کارت را عوض می‌کنی؟ اما این دسته از خانم‌ها باید بدانند بیشتر آقایان به کار و شغل خودشان علاقه‌مندند و شخصیت خود را در جایگاه اجتماعی و کار خویش جست‌وجو می‌کنند. پس اگر مدام بگویید شغلت را عوض کن، زندگی خود را به‌هم می‌ریزید و موجب به هم ریختن روان همسرتان می‌شوید.

تو هم عین باباتی
هیچ گاه این جمله را به کار نبرید و اگر همسرتان مناسبت‌ها را فراموش می‌کند یا نامرتب است، این موضوع مربوط به خود اوست و لزومی ندارد پای خانواده‌اش به آن باز شود. اگر منصف باشید می‌فهمید خانواده خودتان نیز مشکلاتی دارد. پس با به کار بردن این جمله، او را تحقیر و ذهنش را متشنج نکنید.

این‌ها را بگو

پیرل استراچن، یکی از سیاستمداران آمریکایی گفته «با کلمات به دقت رفتار کنید، چون قدرت تخریبی آنها بیشتر از بمب اتم است.» یعنی به همان ترتیبی که انرژی هسته‌ای می‌تواند برای مقاصد زندگی‌بخش استفاده شود، کلمات خوب نیز می‌توانند ابزاری شفابخش و امیددهنده باشند. کلمات مثبت و زدن حرف‌هایی که خانم‌ها دوست دارند بشنوند می‌تواند آن‌قدر به زن اعتمادبه‌نفس دهد که عملکرد او را در خانواده بهبود ببخشد. کلمات محبت‌آمیز پادتن احساس ناامیدی و تردید نسبت به خود و رابطه است. نیرویی است که در زمان احساس منفی، می‌تواند قلب شکسته را ترمیم کند و باعث دلگرمی به رابطه شود. در طول اختلافات، محرکی برای آشتی سریع‌تر باشد به سلامت رابطه عاطفی زوج کمک ‌کند. باعث بهبود عملکرد فرد در دیگر حوزه‌های زندگی شخصی ‌شود. هرچند هیچ دو زنی مانند یکدیگر نیستند، اما جملاتی هستند که همه دوست دارند آنها را از زبان همسر خود بشنوند. با زدن این حرف‌ها احساس خوب، گرما و امنیت را در قلب همسرتان ایجاد کنید.

دوستت دارم
اگر جزو مردانی هستید که معتقدند «او می‌داند من دوستش دارم»، بدانید که در جاده اشتباهی قدم می‌زنید. همسرتان هرچند تلاش‌های شما برای رفاه خودش را شاهد است، اما به تایید کلامی نیز نیاز دارد. حرف زدن کار بسیار ساده‌تری نسبت به تلاش‌های شبانه‌روزی شماست، اما تأثیری بسیار عمیق‌تر و بیشتری از آن دارد.

حق با توست
گاهی گفتن همین یک جمله، از شعله‌ور شدن آتش خشم و دعوا جلوگیری می‌کند. این جزو حرف‌هایی است که خانم‌ها دوست دارند بشنوند. همسرتان عاشق این می‌شود که شما تواضع به خرج دهید و گاهی حق را به او بدهید. در بیشتر موارد زنان به هیچ چیزی بیشتر از دریافت تایید نیاز ندارند. فرض کنید همسرتان با مادرتان دچار اختلاف شده‌اند. بدترین کار این است که وارد دعوا شوید و از یک نفر مقابل دیگری دفاع کنید. بهترین کار این است که در خلوت حق را به او بدهید و شاهد خاموش شدن خودبه‌خودی این اختلاف بدون نیاز به تلاش بیشتر باشید.

چقدر زیبا شدی
ساده، اما مؤثر. یکی از آن حرف‌هایی که خانم‌ها دوست دارند بشنوند و باعث می‌شود زیباتر شوند، همین است. مهم نیست همسرتان چه سنی دارد و چقدر از عمر ازدواج‌تان گذشته است، زنان به این جمله برای تقویت اعتمادبه‌نفس نیاز دارند. این باعث می‌شود او احساس دوست داشته شدن کند.

من کنارتم
هر زنی به این نیاز دارد که بداند همسرش به زندگی‌اش تعهد دارد. البته این حرف زمانی مؤثر است که واقعیت داشته باشد. وقتی مشکلی دارد، احساس ناامنی می‌کند یا دچار بحران شده است، به او یادآوری کنید کمکش می‌کنید و همه‌چیز خوب می‌شود. یکی از حرف‌هایی که خانم‌ها دوست دارند بشنوند نشان دادن پشتیبانی و تعهد به زندگی است.

بیا حرف بزنیم
به او یادآوری کنید وقتی نیاز داشته باشد، شما به لحاظ عاطفی از او حمایت می‌کنید. ابراز محبت همیشه نباید به‌صورت مالی و مادی باشد. حمایت عاطفی، بزرگ‌ترین محبت به زنان است.

منبع: ضمیمه چاردیواری روزنامه جام‌جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها