انتخاب وسایل برقی معمولا کمی دشوار تر از سایر وسایل است و همه افراد سعی می کنند با وسواس بیشتری آن را انتخاب کنند زیرا این وسایل بسیار کاربردی هستند و قرار است چندین سال برای ما کار کنند بنابراین انتخاب آنها نیازمند دانستن نکاتی است که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۲۲

راهنمای خرید انواع پلوپز

معمولا بعضی از افراد برای پخت بهتر برنج از پلوپز استفاده می کنند. پلوپز وسیله ایی است که با آن به راحتی و بی استرس می توان برنج را به بهترین شکل پخت.

در ادامه می خواهیم نکات مهم برای خرید یک پلوپز را با هم بررسی کنیم.

در مرحله اول باید مشخص کنید که شما به چه پلوپزی نیاز دارید و چه پلوپزی جوابگوی نیاز شماست؟ در ادامه به بررسی این سوال می پردازیم.

۱. اندازه

معمولا برنج را با پیمانه اندازه میگیرند، اندازه پلوپز نیز با پیمانه های برنج یا لیتر سنجیده می شود. اگر خانواده پر جمعیتی دارید باید پلوپز هایی با ظرفیت بالا خریداری کنید برای مثال پلوپزهای ۱/۸ لیتری ظرفیت ۱۰ پیمانه برنج را دارد. ظرفیت پلوپزها تا ۱۲ لیتر هم وجود دارد.

۲. نوع

گزینه بعدی در انتخاب پلوپز نوع آن است. اگر انتظار شما از پلوپز فقط دم کردن برنج است پلوپز معمولی جوابگوی نیاز شماست اما اگر میخواهید علاوه بر پلوپز، بخار پز و آرام‌ پز هم داشته باشید باید پلوپز چندکاره تهیه کنید.

این دستگاه چندین کار را با هم برای شما انجام می دهد اما قیمت بالاتری نسبت به پلوپز معمولی دارد.

نکات مهم در خرید پلوپز

بعد از مشخص کردن نیاز خود باید هنگام خرید نکاتی را رعایت کنید که شامل موارد زیر است:

۱. یک پلوپز استاندارد پلوپزی است که هنگام پخت، حرارت را به بیرون انتقال ندهد و بدنه بیرونی پلوپز داغ نشود در غیر این صورت پلوپز استاندارد نیست بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

 ۲. نکته بعدی در هنگام خرید، جنس بدنه است. جنس بدنه پلوپز باید نچسب باشد و ته دیگ خوبی آماده کند و ته دیگ به کف پلوپز نچسبد، علاوه بر این موضوع باید پلوپز  طوری طراحی شود که راحت شسته شود.

 ۳. در هنگام خرید پلوپز به تایمر و گرم کن آن توجه کنید، این قابلیت باعث می شود شما زمان خود را مدیریت کنید و در زمان مشخص غذایتان را  آماده کنید. قابلیت گرم‌ کننده نیز به شما این امکان را می دهد که اگر دیرتر غذایتان را سرو کردید سرد نمی شود و همچنان گرم بماند.

۴. بهتر است کار با پلوپز پیچیده نباشد زیرا هدف اصلی از خرید یک پلوپز، راحتی آن برای پخت برنج است. بنابراین هنگام خرید پلوپز از فروشگاه لوازم خانگی به نحوه ی عملکرد و کارکردن با آن دقت کنید.

۵. به دوام پلوپز توجه کنید زیرا پلوپز وسیله ایی کاربردی است و از آن در آشپزخانه استفاده زیادی می شود بنابراین باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد. بهتر است هنگام خرید در فروشگاه لوازم خانگی رنگ های تیره پلوپز را انتخاب کنید زیرا رنگ های روشن مدتی پس از استفاده لکه های چربی را به خود میگیرند و ظاهر بدی ایجاد می کنند.

با توجه به این نکات گفته شده می توانید بهترین پلوپز را از فروشگاه لوازم خانگی جاویدکالا تهیه کنید.

راهنمای خرید انواع اتو بخار

لباس اتو شده و مرتب همیشه برای افراد یک دغدغه بوده است مخصوصا برای افراد اداری که باید لباس های آنها همیشه اتو شده و رسمی باشد. لباس های چروک تاثیرات منفی زیادی روی تیپ و استایل می گذارد. اگر هم بخواهید دائما لباس ها را به خشکشویی بسپارید قطعا هزینه بالایی صرف می شود. راه حل این مشکل خرید یک اتو بخار است. در ادامه نکاتی که برای خرید اتو بخار لازم است بدانید را بررسی می کنیم.

نکات مهم در خرید اتو بخار

برای خرید یک اتو بخار از فروشگاه لوازم خانگی باید در مرحله اول مشخص کنید که انتظار شما از یک اتو بخار چیست و چه چیزی برایتان اولویت اصلی است.

۱. جنس کف اتو

جنس کف اتو در کیفیت اتو بخار بسیار موثر است. کف اتو باید از جنس استیل ضد زنگ، سرامیک و یا آلومینیوم و به صورت نچسب باشد تا اصطکاک کمی داشته باشد و به لباس نچسبد.

۲ . راحتی استفاده

طراحی اتو بسیار مهم است. بهتر است اتو بخاری را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید زیرا برخی از اتو ها بسیار سنگین هستند و برای اتو کردن پس از مدتی دست را خسته میکنند.

۳. خاموش‌ کن خودکار

بعضی از اتو ها قابلیت خاموش کن خودکار دارند به این صورت که اگر مدتی بی استفاده بمانند به طور خودکار خاموش می شوند. این قابلیت خطرات ناشی از سوختگی و خرابی اتو را کاهش می دهد.

۴. قابلیت ضد رسوب داشتن

قابلیت ضد رسوب به این معنی است که وقتی آب داخل محفظه اتو بماند رسوب نکند و نیازی به شستشو نداشته باشد. این موضوع را در هنگام خرید در نظر داشته باشید زیرا رسوب باعث می شود اتو عمر کمتری داشته باشد.

۵. قابلیت ضد چکه بودن

اتوهایی که هنگام اتو کردن لباس ها، چکه می کنند اتوهای خوبی نیستند زیرا باعث لک شدن لباس می شوند.

۶. میزان بخاردهی

در هنگام خرید اتو بخار در فروشگاه های لوازم خانگی به نوع بخار دهی توجه کنید هرچه بخار بیشتر باشد عملکرد اتو کردن بهتر خواهد شد.

۷. سیستم بخاردهی عمودی

بعضی از اتو ها دارایی سیستم بخاردهی عمودی هستند این قابلیت باعث می شود اتو در حالت ایستاده هم بخار بدهد و برای اتو کردن پرده ها و لباس ها به صورت عمودی بسیار کاربردی است.

۸. توان مصرفی

در هنگام خرید اتو بخار از فروشگاه لوازم خانگی به توان مصرفی آن توجه کنید. هر چقدر توان مصرفی دستگاه پایین تر باشد از نظر اقتصادی به صرفه تر است زیرا از اتو بخار معمولا استفاده زیادی می شود و در صورت داشتن توان مصرفی بالا هزینه سنگینی خواهد داشت.

۹. گنجایش منبع آب

اگر گنجایش مخزن آب اندازه متناسبی داشته باشد دیگر نیاز نیست برای هر بار اتو کردن مخزن آب را پر کنید. اگر این موضوع برایتان مهم است باید زمان خرید به آن توجه کنید.

"فروشگاه جاویدکالا" راهی آسان برای خرید آنلاین انواع لوازم خانگی

علاوه بر نکاتی که هنگام خرید باید رعایت کرد، فروشگاه لوازم خانگی که انتخاب می کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشگاه لوازم خانگی باید معتبر باشد و نظر مشتری را به خود جلب کند، زیرا لوازم خانگی کالایی است که مردم در خرید آن به کیفیت آن بسیار اهمیت می دهند بنابراین باید در انتخاب فروشگاه لوازم خانگی نیز دقت کنیم. فروشگاه لوازم خانگی جاویدکالا تمامی خصوصیات گفته شده را برای شما فراهم کرده است. این فروشگاه کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب و دارای ضمانت نامه را در اختیار شما قرار می دهد و لذت یک خرید مطمئن را به شما هدیه می دهد. شما می توانید به صورت آنلاین نیز از فروشگاه جاویدکالا ، کالای مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها