رعایت الگوی تغذیه‌ای سالم در زمان بارداری یکی از نکاتی است که به همه مادران باردار توصیه می‌شود. تغذیه سالم و مطابق با رژیم غذایی استاندارد برای رشد و نمو کودک امری ضروری محسوب می‌شود.
رعایت الگوی تغذیه‌ای سالم در زمان بارداری یکی از نکاتی است که به همه مادران باردار توصیه می‌شود. تغذیه سالم و مطابق با رژیم غذایی استاندارد برای رشد و نمو کودک امری ضروری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۱۲۶۴

تنوع غذایی مناسب و میزان مصرف املاح و ویتامین‌ها در دوران بارداری برای مادران موضوعی پر اهمیت به شمار می‌رود. مادران باردار بایستی با در نظر گرفتن علائم و واکنش‌های اولیه بدن مانند سردرد و حالت تهوع از الگوی رژیم غذایی مناسبی پیروی کنند.

رژیم غذایی شامل انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مانند ید که نقشی اساسی در رشد و نمو کودک دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی سوال «آیا نمک دریا برای زن باردار  ضرر دارد؟» بپردازیم و به فواید و مضرات نمک دریا اشاره کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

املاح تشکیل دهنده نمک دریا چیست و چه خواصی دارد؟

نمک دریا از طریق تبخیر آب دریا به‌ دست می‌آید و مانند نمک آبی و صورتی حاوی املاح مفیدی مانند آهن، کلر، سدیم، کلسیم، پتاسیم، مس و پتاسیم است. اگر قبل از خرید نمک آبی سمنان به ترکیبات سازنده آن توجه کنید، خواهید دید که املاحی مشابه با نمک دریا دارد و تفاوت آن‌ها در میزان درصد عناصر است. نکته قابل توجه در رابطه با نمک دریا این است که ید موجود در این ماده طی پروسه تبخیر از بین می‌رود؛ بنابراین لازم است برای درمان مصرف خوراکی زنان باردار و سایر افراد از نوع ید دار آن خریداری شود. خواص نمک دریا، باعث شده که پزشکان سنتی و طب مدرن مصرف آن را به بیماران دارای مشکل فشار خون نیز توصیه کنند. از طرفی فروشگاه‌های معتبر عرضه کننده نمک‌های دارویی، با ید دار کردن نمک دریا، باعث به تعادل رساندن املاح این ماده مفید می‌شوند.

نقش نمک دریا در کاهش دادن چربی شکم

نمک دریا؛ این ماده شگفت‌انگیز، نه‌تنها باعث کاهش فشارخون می‌شود، بلکه خواص بی‌نظیر دیگری نیز دارد. وجود مافیای دارو برای فروش بیشتر شدن تقاضا از طرف مردم، باعث شده که این نمک پرخاصیت و اعجاب‌انگیز در میان مردم مهجور بماند. وجود یکی دیگر از خواصی که می‌توان برای نمک دریا برشمرد، کاهش چربی شکمی است. افرادی که به‌جای نمک طعام از نمک‌ دریا استفاده می‌کنند، پس از مدتی تأثیر بی‌نظیر آن‌ها را در زندگی خود احساس خواهند کرد. همچنین مشتریانی با علائم فشار خون بالا که به دنبال خرید نمک صورتی هیمالیا بوده و آن را در سبد غذایی خود قرار داده‌اند با گذشت تاثیرات فوق العاده نمک صورتی را در درمان بیماری خود مشاهده کرده‌اند. پزشکان طب سنتی، علت چاق شدن را سردی معده می‌دانند. با غلبه طبع سرد بلغم بر انسان، بدن او نیز خواه‌ناخواه به‌سمت سردی می‌رود. هنگامی که معده شما سرد و مرطوب می‌شود، هضم غذا را دیرتر انجام خواهد داد؛ در نتیجه احساس سیری نیز دیرتر به مغز خواهد رسید. با چشیدن نمک دریا پیش از غذا، معده شما به‌سمت گرمی رفته و رطوبت آن از بین می‌رود. از این طریق، شما نیز با مصرف غذای کمتر لاغر خواهید شد.

آیا نمک دریا برای زن باردار ضرر دارد؟

مادران باردار در رژیم غذایی خود از نمک دریا استفاده کنند؟

به طور کلی رژیم غذایی بارداری باید حاوی ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی کافی باشد. اغلب به مادران توصیه می‌شود قبل از تولد کودک مکمل ویتامین مصرف کنند. همچنین پزشکان در دوران بارداری برای اطمینان از رشد مغز و سیستم عصبی کودک به مادران تاکید می‌کنند که به طور روزانه 220 میکروگرم ید مصرف کنند. دسترسی یه این میزان ید گاهی اوقات با مصرف نمک‌های ید دار مانند نمک دریا، آبی و صورتی فراهم می‌شود. اگر چه نمک صورتی و نمک دریا نسبت به نمک آبی ید کمتری دارند اما املاح تشکیل دهنده آن‌ها فواید بیشماری برای بدن انسان دارد. برای اینکه بدانیم نمک صورتی از کجا بخریم؟ لازم است به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند بلو سالت 24 سری بزنیم. فروشگاهی شناخته شده که با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه کشف و استخراج نمک صورتی و نمک آبی مشغول است. به طور کلی نمک دریا با ید و املاح معدنی ملایم‌تر برای مادران باردار خواص و فواید بیشماری دارد. نمک دریا به سبب نحوه تشکیل شدنش از سایر نمک‌ها رطوبت بیشتری داشته و خنک‌تر هستند در نتیجه برای مصرف مادران باردار از سایر نمک‌های گرم و خشک مناسب‌تر محسوب می‌شود.

مادران باردار در مصرف نمک دریا احتیاط کنند

اگر چه نمک دریا به واسطه املاح معدنی کمیاب برای بدن خواص و فواید بیشماری دارد اما طی دوران بارداری مصرف بیش از حد نمک سبب ورم دست و پا و افزایش فشار خون مادر می‌شود. ولی به طور معمولی و به عنوان چاشنی غذا مصرف نمک دریا ضرری نداشته و حتی ید موجود در نمک برای غده تیروئید مادر و جنین بسیار حیاتی و مهم است. زیرا کمبود ید سبب اختلال عملکرد غده تیروئید شده و برای مادر و جنین خطرناک است. از طرفی نمک دریا با طبع ملایم و خنکی که دارد به راحتی جذب شده و واکنش‌های شدیدی در بدن ایجاد نمی‌کند. همچنین بایستی توجه کرد که نمک دریا ید دار مورد استفاده قرار گیرد.

آیا نمک دریا برای زن باردار ضرر دارد؟

خرید انواع با بهترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی بلوسالت24

در این مطلب تلاش کردیم ضمن بررسی سوال «آیا نمک دریا برای زن باردار  ضرر دارد؟» و یافتن پاسخی مناسب شما را با فواید این نمک بی‌نظیر آشنا کنیم. فروشگاه ‌BlueSalt24 نام تجاری فروشگاه نمک آبی بوده که فعالیت خود را از سال 2010 میلادی در کشور آغاز کرده است. فروشگاه نمک آبی نمایندگی رسمی و اصلی استخراج و پخش انواع نمک آبی و صورتی در ایران است که محصولات خود را در اختیار مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد. مصرف کنندگان محترم از سراسر کشور می‌توانند با ثبت درخواست اینترنتی در سایت فروشگاه بلوسالت 24 اقدام به خرید نمک آبی اصل کنند. همچنین در فروشگاه بلوسالت امکان خرید عمده نمک آبی و نمک صورتی هیمالیا با بهترین کیفیت فراهم شده است. بلو سالت 24 به عنوان اولین استخراج کننده نمک آبی در ایران پس از آنالیز نمک آبی توسط آزمایشگاه‌های آلمانی آن را به جهان ارائه کرده است. مصرف کنندگان محترم برای تهیه نمک آبی اصل می‌توانند به وبسایت bluesalt24.ir مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09123305313 در ارتباط باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها