والیبال نشسته ایران همچنان قدرت برتر جهان است

بوسه‌قهرمانی

ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها در مناصب دولتی یکی از چالش‌های سیستم مدیریتی کشور در یک دهه اخیر بوده که حوزه ورزش هم از آن بی‌نصیب نمانده است.
کد خبر: ۱۳۸۱۹۶۲
نویسنده سارا گودرزی - گروه ورزش

گرچه با فشار نهادهای بالادستی (سازمان بازرسی کل و سازمان اداری و استخدامی کشور) مدیران ورزشی بازنشسته به مرور صندلی‌های خود را رها کردند اما همچنان هستند نفراتی که شائبه بازنشستگی آنها سر زبان‌هاست.

نمونه‌اش محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال که بحث بازنشستگی‌ او به داستانی ادامه‌دار و تکراری تبدیل شده است. بحث بازنشسته‌ بودن رئیس با سابقه فدراسیون والیبال، سه سال پیش بود که خیلی جدی به میان آمد. جایی که این ایراد به او گرفته شد، با نزدیک به ۳۹ سال سابقه کار همچنان مشغول فعالیت است!

این ممنوعیت در آن مقطع شامل حال داورزنی نشد. چرا که او به لطف ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای که با مسعود‌سلطانی‌فر، وزیر وقت ورزش و جوانان داشت توانست با استفاده از تبصره‌هایی چون امتیاز ایثارگری و البته دارا بودن مدرک دکترا، از هیات دولت مجوز بگیرد. رئیس فدراسیون والیبال آن زمان گفت:« قوانینی وجود دارد که به وزیر اجازه می‌دهد نیرویی را تا ۶۵ سالگی حفظ کند و من ۵۹ سال دارم. درست است که نزدیک به ۳۹ سال سابقه خدمت دارم اما همان قانون به وزیر این اجازه را می‌دهد.»

حالا اما چند صباحی است که دوباره بحث بازنشستگی داورزنی سر زبان‌ها افتاده است. درست از زمانی که حمیدسجادی در دولت جدید وزیر ورزش و جوانان شده است.آن طور که از درون وزارتخانه خبر می‌رسد از اواخر سال گذشته سازمان اداری و استخدامی کشور از وزارت ورزش خواسته تا تکلیف داورزنی را روشن کند اما این اتفاق هنوز نیفتاده است.

وزیر ورزش اگر طبق اختیاراتی که داورزنی از آن صحبت می‌کند، موافق حضور رئیس فدراسیون والیبال باشد باید مسیری را که سلطانی‌فر طی کرد، برود؛ در غیر این صورت زین‌پس ادامه همکاری داورزنی با فدراسیون والیبال غیرقانونی خواهد بود. گرچه طی این مدت، مقاماتی از وزارتخانه و شخص داورزنی مدعی شدند این پروسه در حال پیگیری است تا یک سال و نیم باقی مانده دوره رئیس فدراسیون والیبال هم تمدید شود اما برخی منابع موثق می‌گویند حمید سجادی هیچ اقدامی در این باره انجام نداده و به عبارت واضح، مخالف حضور داورزنی در ورزش است.

شایعات مطرح شده درباره پایان دوران داورزنی در والیبال، تا اینجا پیش رفته‌ که نامه خاتمه کار او در وزارت ورزش هم دیده شده اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. با این حال شنیده می‌شود داورزنی و تیمش این روزها سخت در تلاطم هستند تا هر طور شده راهی برای جلب نظر وزیر ورزش و گرفتن تاییدیه از هیات دولت بیابند.

​​​​​​​به هر حال با همه انتقادهایی که به سیستم مدیریتی ورزش ایران وارد است نباید فراموش کرد که محمدرضا داورزنی در بسیاری جهات موفق عمل کرده و یکی از موفق‌ترین مدیران فدراسیون‌های ورزشی در دو دهه گذشته بوده است. به خصوص این که او در حال حاضر یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون‌های آسیایی و جهانی والیبال است و تمام هدفش این است که تا تمدید ریاستش در این فدراسیون بتواند این دو پست تاثیرگذار بین‌المللی را حفظ کند. هر چند او اخیرا گفته به دنبال کرسی‌های تاثیر‌گذار دیگری چون ریاست فدراسیون جهانی والیبال نیز هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها