در این سال‌ها که چند رئیس بر مسند سازمان صداوسیما تکیه زدند، کمتر از میان‌شان می‌توان کسی را یافت که حتی پس از چند ماه گذشتن از فعالیتش و پیش از یک سالگی، با حضور در محافل مختلف و همچنین گفت‌وگوی مستقیم در قاب این رسانه پاسخگوی عملکردش باشد.
کد خبر: ۱۳۸۱۸۳۰
نویسنده ترانه فروردین - گروه رسانه
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، چندی پیش با حاضر شدن در برنامه «صف اول»، گزارشی از عملکرد مدیریتی خود در دوران ریاست بر رسانه‌ملی ارائه داد و بایستگی‌های تحول در مدیریت سازمان صداوسیما را مطرح کرد.

یکی از مباحث مطروح درباره شعار‌های دوره جدید رسانه بود. جبلی با اشاره به شعار‌های دوره تحولی صداوسیما مطرح کرد: «در دوره جدید بنده و همکارانم خود را امانتدار همه مردم می‌دانیم. آنتن رسانه‌ملی امانتی است که مردم در اختیار ما قرار داده‌اند. اگر شعار هویت محوری و عدالت‌گستری را در دوره جدید انتخاب کرده‌ایم، یکی از دلایل آن آسیبی است که صداوسیما در برخی دوره‌ها از آن رنج می‌برده است. هویت اساسا آن چیزی است که فرد را از دیگران متمایز می‌کند. هویت یک ملت یعنی آن چیزی است که ملت با آن شناخته می‌شود.

ما در دوره جدید رسانه‌ملی وقتی شعار خود را هویت محوری قرار داده‌ایم، به این معناست که باید امانتدار و جلوه‌بخش به هویت مردمی باشیم که رسانه‌ملی، امانت آن‌ها در دست ماست. هویت فرهنگی، تمدنی، ملی، اسلامی، تاریخی و اعتقادی در کنار هم، هویت ملت ما را تشکیل می‌دهند. راهبرد کلان ما در دوره جدید را بازگشت به این هویت قرار داده ایم. به عبارت دیگر، در هیچ برنامه‌ای نباید جنبه‌های مختلف هویتی ملت خود را فراموش کنیم. یعنی توجه به خصوصیاتی که مردم ما در طول قرن‌ها از آن‌ها برخوردار بوده‌اند که ظهور و بروز داشته‌های فرهنگی، تمدنی، اعتقادی و ملی ما در دوره انقلاب اسلامی متجلی شده است. در بخش دوم، عدالت‌گستری به این معنی است که حق هر پدیده‌ای پرداخت بشود.
اساسا عدل یعنی قرار دادن هر چیزی در جای خودش. بسیاری از حقوق هستند که شاید مورد توجه جدی در رسانه ما نبوده‌اند. ما حق فرهنگ، تاریخ، جغرافیا و ظرفیت‌های گسترده و امکانات افتخارآفرینی که در کشور است را شاید به‌درستی نتوانسته‌ایم بپردازیم. ایران تهران نیست و تهران نیز میدان ونک به بالا نیست. هدف، راهبرد و سیاست‌گذاری ما گسترش دادن به عدالت در همه عرصه‌هاست.» این شعار‌ها که صداوسیما سعی کرده است در این دوره بر آن‌ها پایبند باشد، بر دو موضوع مهم تاکید دارند که به نظر می‌رسد با رعایت آن‌ها جمعیت بیشتری به مخاطبان تلویزیون جذب می‌شوند و مرجعیت خبری این رسانه بیش‌از پیش قوت می‌گیرد.
همچنین رئیس سازمان صداوسیما در این برنامه از عملکرد رسانه‌ملی که در این شماره به مرور آن پرداختیم گفت و ضمن پذیرش برخی ناکامی‌ها و نقص‌ها، در پاسخ به پرسش مجری در خصوص عملکرد چندماهه ریاست خود بر سازمان صداوسیما بیان کرد: «پاسخ کوتاه بنده این است که قطعا نتوانستیم توفیق کامل را در این مدت پیدا کنیم. وظایف سنگینی که تا الان نتوانستیم از عهده آن بر بیاییم زیاد است، اما جهت‌گیری ما این بوده که به مطالبات، مسائل و چالش‌هایی که مردم با آن‌ها روبه‌رو هستند، به گونه‌ای عادلانه و منصفانه بپردازیم. وقتی به مسأله‌ای اشاره می‌کنیم، قصد ما نشان دادن بن‌بست و افق تاریک نیست. رویکرد جدید در حوزه اطلاع‌رسانی این است که نشان دهیم در کشور ما بن‌بستی وجود ندارد.»

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها