رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، طی جلسه ای با مدیر شبکه جهانی جام جم در خصوص فعالیتهای این مجمع توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، طی جلسه ای با مدیر شبکه جهانی جام جم در خصوص فعالیتهای این مجمع توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۳۷۸۳۳۲

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه جهانی جام جم، در این جلسه آقای بوربور ضمن ارائه گزارشی از سابقه شکل گیری و نحوه فعالیت ها، از شیوه همکاری مجمع با خیرین خارج از کشور سخن گفت.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور با اشاره به این موضوع که 8 نهاد و سه دانشگاه در حوزه خیریه فعالیت دارند، گفت: مجمع امور خیرین صرفا هماهنگ کننده فعالیت ها در این حوزه بوده و نقشی در اجرا ندارد.

وی افزود: در خارج از کشور افرادی که به امور خیریه مشغول هستند، معاف از مالیات می شوند درحالیکه در داخل کشور از خیرین مالیات 10 تا 20 درصدی دریافت می شود که به نظر می رسد برای جلب مشارکت و تشویق و ترغیب مردم، این قانون باید اصلاح شود.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به طرح ها و پویش هایی چون «مهربان شو»، «نذر تخصص» و «بانک زمان»، از شبکه جهانی جام جم درخواست کردند تا با پخش برنامه هایی در این زمینه ها ضمن معرفی اقدامات انجام شده توسط خیرین در حوزه های مختلف و ارائه راهکارها و کانال های ارتباطی خیرین با نهادها و موسسات مرتبط ، این مجمع را در راستای جلب مشارکتهای ایرانیان خارج کشور یاری رساند.

در ادامه جلسه، دکتر ملکی مدیر شبکه جهانی جام جم با اشاره به تعلق خاطر هموطنانمان در خارج کشور به ایران و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: طبق تجربه ما ایرانیان خارج از کشور افرادی دیندار، دارای عرق مذهبی و ملی بوده و در بسیاری از موارد پشتیبان و همراه اسلام و انقلاب و نظام هستند.

وی حس نوع دوستی و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در امور خیریه در زمینه های مختلفی چون ساخت مدرسه و بیمارستان را ناشی از فرهنگ و هویت اصیل و مبتنی بر آموزه های دینی اسلام و تشیع دانست و افزود: در سال های اخیر بسیاری از هموطنانمان در نقاط مختلف دنیا برای انجام فعالیت های خیریه در ایران و بویژه شهرها و روستاهای زادگاهشان در برنامه های شبکه جام جم اشتیاق و علاقه خودشان را ابراز داشته اند.

دکتر ملکی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های شبکه از سه کانال، اشاره نمودند که: امروز با سه کانال کل مناطق جهان از طریق شبکه تحت پوشش قرار گرفته است و شبکه آمادگی خود را برای پوشش فعالیت های خیرین ایرانی خارج از کشور اعلام می نماید.

وی اعتمادسازی در جامعه ایرانیان خارج کشور برای تداوم فعالیت های اجتماعی را مهم عنوان کرد و گفت: برای اولین قدم می توان امور و پروژه های خیریه ای که توسط ایرانیان خارج کشور صورت گرفته را به آنها معرفی کرد تا هم بدانند که وجوه صرف چه امور قابل مشاهده ای می شود و هم آنها به تداوم امور خیریه ترغیب شوند.

وی در پایان ضمن دعوت از «بوربور» برای شرکت در برنامه «مشاور» و تشریح فعالیت های مجمع از طریق این برنامه، به مستند «مسیر» جهت معرفی خیرین اشاره کرده و افزودند: در صورت تهیه میان برنامه های کوتاه با محوریت خیرین اعم از معرفی خیرین، نحوه همکاری، چگونگی برقرای ارتباط، اعتماد سازی....امکان پخش در برنامه صبحگاهی و شامگاهی فراهم آمده و همچنین اطلاع رسانی و معرفی موسسات و نهادهای خیریه از طریق زیر نویس و... امکانپذیر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها