یزد - استاندار یزد با بیان اینکه خود را موظف به رسیدگی به مسائل مردم سیل زده استان می دانم، گفت: تا آخرین لحظات بازگشت زندگی مردم به حالت عادی در کنار مردم و با مردم خواهیم بود.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۹۷

به گزارش خبرنگار جام جم انلاین یزد ،مهران فاطمی در حاشیه حضور در ستاد معین بازسازی مناطق سیل زده شهرستان یزد در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با بیان اینکه خود را موظف به رسیدگی به مسائل مردم سیل زده استان می دانم اظهار داشت: براساس پایش و برآورد خسارات ناشی از سیل به منازل مسکونی، مسائل مربوط به سیل در این حوزه به چهار دسته تقسیم می شود.

وی از دسته بندی مسائل این حوزه در بخش های «خانه های تخریبی غیر قابل سکونت»، «خانه های آسیب دیده قابل سکونت»، «آسیب به لوازم منزل» و«اجاره نشین های سیل زده» خبرداد.

استاندار با اشاره به تخریب کامل منزل برخی از خانواده ها در جریان سیل اخیر ، خاطرنشان کرد: این گروه از خانواده ها معرفی شده و می توانند تا حل اساسی مسائل مربوط به منزل خود، در منازل رهنی سکونت کنند.

وی در ادامه به خانه های تخریبی ۱۰۰ درصدیِ مورد تائید تیم های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: کارسازی ساخت «خانه های تخریبی غیر قابل سکونت»، در کوتاه ترین زمان ممکن، انجام شده و موضوعات مربوط به آن با جدیت دنبال می شود و به صاحبان خانه های نیازمند مرمت، «تسهیلات کم بهره و بلاعوض» جهت بازسازی منزل پرداخت می شود.

استاندار در خصوص آسیب سیل به اثاثیه و لوازم منزل مردم استان و به ویژه شهر یزد، گفت: بر اساس لیست مورد تائید ارزیابان، لوازم منزل تهیه و در اختیار این گروه از آسیب دیدگان از سیل قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی موضوعات مطرح شده در خصوص کندی روند آواربرداری در برخی مناطق اشاره و علت آن را «عدم امکان تردد ادوات و تجهیزات سنگین در بافت فرسوده» به جهت عرض کم معابر، «لزوم ترمیم مسیرهای دچار فرونشست» به منظور تردد ادوات و «ضرورت انجام آواربرداری به صورت دستی» در بافت های حساس شهری عنوان کرد.

فاطمی در پایان به رایزنی های جدی استان جهت کاهش آلام آسیب دیدگان از سیل و حل مسائل آن ها اشاره کرد و افزود: تا آخرین لحظه بازگشت زندگی مردم به حالت عادی، کنار مردم و با مردم بوده و مسائل و مشکلات آن ها را دنبال میکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها