رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد خبرداد؛

ارائه خدمات رایگان مهندسی به مالکین ساختمان های آسیب دیده در سیل

یزد- استاندار یزد در خصوص خسارت های بارندگی و سیل اخیر استان گفت: در سطح استان 4هزارو 280واحد مسکونی شهری، ۴هزارو350 واحد مسکونی روستایی و ۴۵۰ واحد تجاری صنعتی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند و برآورد اولیه خسارت های سیل حاکی از خسارت 6هزار میلیارد تومانی سیل به استان است.
کد خبر: ۱۳۷۵۰۲۵

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، مهران فاطمی با حضور در استودیو خبر صداوسیما مرکز یزد در خصوص جزئیات سیل اخیر و برنامه های استان جهت پرداخت خسارات به آسیب دیدگان، اظهارداشت: با اعلام هشدارهای ورود سامانه بارشی مونسون به استان،  از زمان اطلاع از پیش بینی ها در مجموع 23 نشست ستاد مدیریت بحران استان با حضور کلیه دستگاه های متولی و فرمانداران برگزار و تدابیر لازم  جهت مدیریت بهینه مسائل مربوط به بارش ها اندیشیده شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد مدیریت بحران در سطح دهیاری ها، شهرداری هاو فرمانداری ها، افزود: با محوریت فرمانداران در شهرستان ها، شهرداران در شهرها و دهیاران در مناطق روستایی اقدامات بسیار خوبی در حوزه پیشگیری انجام شد.

فاطمی به اقدامات انجام شده در استان جهت افزایش آگاهی مردم در خصوص مسائل سیل اشاره و تصریح کرد: در این راستا ده ها ساعت آموزش و اطلاع رسانی مرتبط با بحران سیل از طریق صداوسیمای مرکز یزد تهیه و پخش وقریب به دو میلیون پیامک هشدار و آموزشی به مردم استان ارسال شد.

پاکسازی بیش از 2200سازه آبی  و خاکی استان

استاندار با اشاره به اهتمام جدی استان به تقویت مسیل های موجود در سطح استان، گفت: با محوریت مجموعه اداره کل منابع طبیعی استان و آب منطقه ای یزد بیش از دو هزار و 200 سازه آبی و خاکی موجود در سطح استان پاکسازی و بازگشایی شد.

وی به فعالیت سامانه بارشی مونسون در شهرستان های یازده گانه استان اشاره کرد و افزود: براساس آمار موجود، در بارندگی اخیر در مدت چندین ساعت میزان بارش حدود دو سال یزد به ثبت رسید.

فاطمی با بیان اینکه بندها و سیل بندهای یزد بدون هیچگونه آسیبی در برابر بارش ها و سیلاب ها استقامت کردند، تصریح کرد: منشاء رواناب ورودی به شهر یزد، سرریز مازاد آب سیل بندها بود و از سوی دیگر تقویت مستمر سیل بندهای اطراف شهر یزد قبل و حین بارش ها نیزصورت گرفت.

 کمبود امکانات استان برای مقابله با سیل

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم پاسخگویی توان تجهیزاتی استان به بحرانی با این وسعت، خاطرنشان ساخت: با پیگیری های انجام شده توسط استان در سطوح ملی، شخص رئیس جمهور و وزرا به مسئله ورود کردند و از ظرفیت سپاه پاسداران و ارتش و نیز نیرو و تجهیزات استان های دیگر استفاده شد.

فاطمی ضمن قدردانی از نیروهای اعزامی کشور به یزد جهت تسریع درعملیات امدادرسانی،گفت: در پی اعلام وقوع سیل در یزد اکیپ های مجهزی از استان های تهران، اصفهان، گلستان، کرمان و خراسان رضوی و جنوبی عازم استان شدند همچنین با پیگیری های وزیر نیرو تجهیزات مورد نیاز به صورت هوایی و زمینی وارد استان شد.

وی در خصوص خسارات ناشی از اسیل اخیر استان گفت: در سطح استان 4هزارو 280واحد مسکونی شهری، ۴هزارو350 واحد مسکونی روستایی و ۴۵۰ واحد تجاری صنعتی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند و برآورد اولیه خسارت های سیل حاکی از خسارت 6هزار میلیارد تومانی سیل به استان است.

فعالسازی سامانه پیامکی جهت ثبت خسارات ناشی از سیل

استانداربا اشاره به فعالسازی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۱۱۱ جهت ثبت خسارات ناشی از سیل به شهروندان، گفت: شهروندان گرامی شهرستان یزد، جهت برآورد خسارات های ناشی از سیل اخیر، عدد  ۱ را به شماره ۱۰۰۰۶۱۱۱ ارسال کنند.

فاطمی تصریح کرد: پس از ارسال پیامک لینکی برای ثبت اطلاعات توسط شهروندان ارسال می شود و آنها باید اقدام به تکمیل فرم آنلاین کنند تا تیم های ارزیاب بنیاد مسکن در مناطق مسکونی، تجاری و ... به منظور بررسی خسارات حضور یابند.

استاندار افزود: در دیگر شهرستان ها نیز به صورت مستقیم و بدون نیاز به پیامک، مسائل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پیگیری های جدی استان جهت کمک به خسارت دیدیگان از سیل، اظهارداشت: در این راستا از مجموعه هایی همچون بنیاد علوی (زیر مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای حضور در استان و بهره گیری از منابع دولت و ظرفیت خیرین برای بازسازی منازل، رهن منزل، خرید اثاثیه آسیب دیده و خرید لوازم منزل دعوت شد.

مطالعه جامع و استحکام بخشی مجدد سیل بند ها

فاطمی در ادامه نوید انجام مطالعه جامع خطر پذیری سیل استان بالاخص شهر یزد و استحکام بخشی مجدد سیل بند ها به منظور مقابله با حوادث سیل احتمالی در آینده را داد.

استاندار یزد با بیان اینکه در پیشرفته ترین کشورهای دنیا نیز امکان کنترل کامل خسارات و تلفات انسانی پدیده های جوی شدید وجود ندارد، اظهارداشت: عزم جدی دستگاه های خدمات رسان و گروه های مردمی بر ایجاد  کمترین خسارت به مردم و تاسیسات شهری است.

وی در بخش پایانی سخنانش از نقش آفرینی گروه های مردمی و تلاش شبانه روزی دستگاه های خدمات رسان و متولی و به ویژه سپاه و بسیج در امر مدیریت ابعاد سیل تقدیر و تشکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها