دیدار با جلال مقامی

سلام، آقــــــای دیدنی‌ها

گفت‌وگو با سعید شیخ‌زاده، بازیگر کودک سریال خاطره‌انگیز «چاق و لاغر»

با دستمزد «چاق و لاغر» دوچرخه خریدم

یادتان می‌آید چاق و لاغر خنگ و کله‌پوک برای این که آن ربات آهنی را نابود کنند، دست به دامان یک پسربچه بازیگوش به نام «سعید» شدند؟ او پسر باهوشی بود و می‌توانست با انجام محاسبات ریاضی سیستم کامپیوتری ربات را دچار اختلال کند. بازی مورد علاقه‌اش هم بومرنگ بود. سعید شیخ زاده، بازیگر نقش «سعید» الان 36سال دارد. شغل ثابتش دوبله و صداپیشگی است و گاهی در تلویزیون اجرا هم می‌کند.
کد خبر: ۱۳۷۷۸۲۰
نویسنده احسان رحیم‌زاده - خبرنگار

 چطور شد که شما برای مجموعه پر مخاطب چاق و لاغر انتخاب شدید؟
من در آن مقطع بازیگر کودک و پرکاری بودم و اسم و رسمی داشتم. امیر حسین قهرایی، کارگردان مجموعه که با بازی‌هایم آشنایی داشت  از من دعوت کرد تا در مجموعه‌اش بازی کنم.
 آن زمان که به چاق و لاغر دعوت شدید در چه مقطعی تحصیل می‌کردید؟
اول راهنمایی بودم. مسئولان مدرسه  ابتدا خیلی سختگیری کردند و اجازه نمی‌دادند تا این که سریال آن قدر سر و صدا کرد که خود مدیر مدرسه‌ به من گفت اگر بیایی، مدرسه به هم می‌ریزد. بنابراین یک ماه به من مرخصی داد تا پخش مجموعه به پایان برسد و بعد من سر کلاس حاضر شوم. 
 واکنش همکلاسی‌ها و بچه‌های مدرسه چه بود؟
خیلی چاق و لاغر را دوست داشتند. چند روز نخست که مجموعه پخش شد سر کلاس رفتم؛ مدرسه به هم ریخت و همه دورم جمع شدند. تا مدتی سر کلاس نمی‌رفتم. 
 بازی در این سریال لطمه‌ای به درس و مشق‌تان وارد نکرد؟
زیاد نه. یادم می‌آید تهیه کننده و کارگردان نامه‌هایی را از سوی صداوسیما به مدرسه دادند که مجبور شدند اجازه بازی در مجموعه را به من بدهند. 
 ضبط مجموعه چاق و لاغر چقدر طول کشید؟
تقریبا دو ماه. 
 به یاد دارید دستمزدتان چه قدر بود؟
من جزو بازیگران کودکی بودم که دستمزد خیلی خوبی داشتم اما مبلغش را به یاد ندارم. می‌دانم دستمزد کمی نداشتم، چون روی بورس بودم و کارگردان‌ها دوست داشتند در آثارشان بازی کنم. دوچرخه گرانی با دستمزدم خریدم.  الان هنرپیشه‌ها با دستمزدشان خودروهای آنچنانی می‌خرند. من بچه بودم و دوچرخه آنچنانی خریدم.
 رابطه‌تان  با عروسک‌های چاق و لاغر چطور بود؟
چون سری‌های قبلی چاق و لاغر را دیده بودم، خیلی دوست شان داشتم. در سری دوم عروسک‌ها بزرگ‌تر و کامل‌تر شده بودند و حس خوبی به آنها داشتم. با این دو عروسک دوست شده بودم. به‌خصوص با دو بازیگری که در لباس چاق و لاغر بودند. یکی از آنها اسدا... یکتا بود و دیگری را آقای رامشه بازی می‌کرد. 
 اشاره به اسدا... یکتا کردید. در حال حاضر رابطه‌ای با این بازیگر دارید؟
خیلی وقت است که او را ندیده‌ام. اما یک چیز جالب بگویم که بعد‌ها فهمیدم و آن موقع کنجکاو نبودم. افشین سنگ چاپ، بازیگر ربات ایکس 625 بود که کارش را از این مجموعه شروع کرد.
 از آدم آهنی ایکس 625 نمی‌ترسیدید؟
چرا، حس عجیبی داشت. البته چون تجربه بازی داشتم باید قبول می‌کردم در کنارش بازی کنم اما دنیا و تخیلات کودکی‌ام هم بود و حس عجیبی داشتم. 
 چرا بازیگری را به‌صورت مستمر ادامه ندادید؟
اکنون هم بازی می‌کنم اما بیشتر کار دوبله و اجرا انجام می‌دهم و در کنارش سالی یکی دو فیلم و سریال هم بازی می‌کنم.
 چطور شد که به سمت دوبله رفتید؟
آن زمان فیلم‌ها دوبله می‌شد و من جای خودم حرف می‌زدم. رفته رفته این علاقه در من به وجود آمد و با تجربه‌ای که داشتم به سمت دوبله آمدم.
 آرشیو مجموعه چاق و لاغر را دارید؟
بله سعی کردم همه قسمت‌ها را جمع آوری کنم.
 مدت‌ها پیش خبر تولید سری جدید چاق و لاغر منتشر شد. چرا تولید نشد؟
نمی دانم، چون مسئولان سازمان مخالف ساخت آن هستند.
 اگر پیشنهاد بازی در سری جدید شود، می‌پذیرید؟
حتما می‌پذیرم، چون وابستگی احساسی  نسبت به چاق و لاغر دارم.

منبع: ضمیمه قاب‌کوچک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها