برای افتتاح پروژه های آبرسانی و نیروگاهی صورت می گیرد:

رییس جمهور به کرمان سفر می کند

رئیس جمهوردر اجتماع مردم بم اعلام کرد:

حمایت جدی دولت از تولیدکنندگان بخش خصوصی

رئیس جمهور گفت:دولت از تولید کنندگان بخش خصوصی حمایت جدی می کند.
کد خبر: ۱۳۷۶۱۱۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛آیت‌الله رئیسی،ظهر امروز در جمع مردم شهر بم با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از تولید است و حتما از تولیدکنندگان به ویژه در نخیلات حمایت جدی صورت خواهد گرفت،گفت:باید از بخش خصوصی حمایت شود و کشاورز احساس کند اقتصاد کشاورزی در روستا فعال است و تمام همت دولت در این است که این پشتیبانی را از کشاورزان و کسانی که کار نخیلات را دنبال می‌کنند، صورت بگیرد.
 
آیت اله ريیسی،افزود:شهرستان بم واین منطقه را به‌نام رشادت،شجا عت وایستادگی و صبوری و تحمل مردم آن می‌شناسیم،ساختن دوباره بم کار ساده‌ای نبود،اما مردم آن بر ویرانه‌های زلزله،بم دیگری بسیار باشکوه‌تر از بم سابق ساختند.
 
رئیس جمهور شهر بم را نماد سوگواری برای اباعبدالله (ع) در استان کرمان، کشور و جهان اسلام خواند و عنوان کرد:بم یک منطقه تولید کننده محصولات کشاورزی است که کشور از آن بهره‌مند است و سر هر سفره‌ ایرانی،امروز تولیدات این منطقه را می‌بینیم و نقش تولیدی و مولد بودن مردم بم این منطقه را در جایگاه ممتازی قرار داده است.

رئیس جمهور مسئله اشتغال را برای دولت بسیار مهم دانست و بیان داشت:زمینه‌های کار و فعالیت در شهرستان و استان اولویت دارد و در شورای اداری اعلام خواهد شد که گزنینش نیروهای بومی در استان و شهرستان‌ها برای ما اولویت دارد.

وی همچنین وجود صنایعی که در بم برپا شده و کارهای جدید تولیدی در این منطقه را ارزشمند دانست و اظهار کرد:امروز محور ما محور تولید است و منطقه بم در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و نوید خوبی نسبت به آینده می‌دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نقش مردم را باید افزود و نقش دولت نیز هدایت،نظارت وحمایت است،گفت:امروز خدمت و تلاش به این مردم و منطقه یکی از افتخارات ما و مدیران منطقه است و حمایت دولت و دستگاه‌ها حتمی خواهد بود هر جا دستگاه‌ها ظرفیت‌هایشان ظرفیت پاسخگویی به مردم نیست باید تقویت و در پاسخگویی تسریع شود.

وی موضوع وجود معلولان و همچنین کشاورزی فعال این شهرستان رامطرح کرد و افزود:شهرستان بم یک بهزستی فعال برای پاسخگویی به جامعه هدف و جهاد کشاورزی فعال برای حمایت از دسترنج کشاورزان و افزایش تولید می‌طلبد.
 
آیت‌الله رئیسی،در خصوص درخواست مساله استان شدن مردم منطقه نیز اظهار کرد:این خواست مردم که سال‌هاست مطرح است در دستور کار است که نسبت به مساله جنوب استان کرمان با توجه به مسئله ضرورت توسعه یافتگی منطقه است پیگیری شود و امیدوارم انشاءالله تحقق یابد.

وی اضافه کرد:برای استان شدن شاخص‌هایی داریم که باید مورد توجه قرار بگیرد و سلسله مراتب کارشناسی دارد از جمله مسئله جمعیت و ظرفیت‌های منطقه که در این زمینه مطرح است و در استان کرمان مناطق مختلفی است که درخواست این موضوع را دارند اما نیاز به بررسی شاخص‌ها و کار کارشناسی دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در دولت مردمی خواست مردم برایمان بسیار مهم است،اظهار داشت:مردم این منطقه بدانند که همواره این حضور آنها در صحنه‌ها برای ما تکلیف‌آور است و مأموریت ما در این دولت نیز با محوریت اجرای عدالت است و ماموریتی جز اجرای عدالت برای خودم ندارم.

وی خاطرنشان کرد:در بودجه 1401 محور را در ظرفیت‌ها و تقسیم ظرفیت‌های کشور،اجرای عدالت قرار دادیم و مستند ما آمایش سرزمینی است که محرومیت‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد، مشکلات زیادی مردم در منطقه دارند ما بی‌خبر نیستیم و حتما باید به آن توجه و خدمت کنیم.

آیت‌الله رئیسی،اظهارکرد:حاج‌قاسم نسبت به محرومیت‌های استان توجه داشت و بنده نیز موقعیتم طلبه خدمتگزار است و هویت ما سرباز رهبری و نظام و خدمتگزاری است و آنچه برای ما مسئولیت می‌آورد اجرای عدالت و عمل کردن به حق است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها