زمزمه‌ها حاکی از خط خوردن انصاری‌فرد از تیم‌ملی است

کریم؛ سپر بلای مهدی

خیلی‌ها این روز‌ها فقط به مهدی طارمی توجه می‌کنند. با توجه به این‌که دراگان اسکوچیچ به تیم‌ملی برگشته بسیاری از هواداران فوتبال ایران نگران این هستند که آینده طارمی با تیم‌ملی و اسکوچیچ چه می‌شود. در ظاهر همه چیز خوب به نظر می‌رسد، اما به این راحتی نمی‌توان شکاف عمیق بین سرمربی و مهاجم گلزن تیم‌ملی را توجیه کرد.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۲۹
به گزارش جام جم آنلاین، اما پرونده طارمی- اسکوچیچ را کنار بگذارید. طارمی نه، واقعیت این است یکی از بازیکنانی که در تیم‌ملی کارش خیلی سخت شده کسی نیست جز کریم انصاری‌فرد. کریم انصاری‌فرد دیگر شرایط گذشته را ندارد. دیگر ستاره نیست، از بازیکنان محبوب تیم‌ملی نیست، حتی دیگر در چشم هم نیست. کریم که از با ثبات‌ترین لژیونر‌های یک دهه اخیر فوتبال ایران بوده اکنون در معرض خطر قرار دارد، خطری به نام از دست دادن جام‌جهانی.

بزرگ‌ترین خط خورده تیم‌ملی؟

جسته و گریخته شنیدیم کریم انصاری‌فرد ممکن است یکی از بزرگ‌ترین خط خورده‌های ایران برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نام بگیرد و چه پایانی تلخ‌تر از این برای مردی که می‌خواست یک علی دایی دیگر در تیم‌ملی فوتبال ایران باشد.

اما چه چیزی او را از جام‌جهانی دور خواهد کرد؟ واقعیت این که بر خلاف اخبار متعددی که در رابطه با شکل‌گیری ارتباط خوب بین اسکوچیچ و بازیکنان به گوش می‌رسد هنوز اوضاع خوب نیست. دو دستگی بزرگی در تیم‌ملی فوتبال ایران بر سر قضیه حمایت و عدم حمایت از اسکوچیچ به وجود آمد و کریم در دسته مهدی طارمی بود.

تصمیم بزرگ اسکو

اسکوچیچ تصمیمی جدی در رابطه با نفرات اعزامی به جام‌جهانی دارد و البته ناگفته نماند که در این پروسه تصمیم گیری او تنها فرد تاثیرگذار نخواهد بود. به هرحال او نفر اصلی اعلام کننده تصمیمات است. دراگان که بابت اخراج و بازگشت مجدد به تیم‌ملی فوتبال ایران حسابی اذیت شده دیگر با تفکرات گذشته به بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران نگاه نمی‌کند و به عبارت بهتر کینه به دل گرفته است. این را با اطمینان می‌گوییم، اگر این طور نبود این روز‌ها مدام این زمزمه‌ها به گوش نمی‌رسید که کریم انصاری‌فرد از بزرگ‌ترین خط خورده‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود.

کار راحت‌تر

کریم انصاری‌فرد سپر بلای مهدی طارمی می‌شود. خط زدن مهدی طارمی کار بسیار سختی است. هیچ‌کسی آن را نمی‌پذیرد. اسکوچیچ توانایی انجام چنین کاری ندارد و تاب فشار‌های بعد از آن را ندارد، اما حداقل که می‌تواند کریم انصاری‌فرد را کنار بگذارد. از بین خط زدن مهدی و کریم مسلما خط زدن دومی خیلی کار راحت‌تری است و او بابت این اتفاق چندان مجبور نیست به این و آن توضیح بدهد یا این‌که آماج سرسختانه‌ترین انتقاد‌ها شود. هر چه باشد مهدی طارمی ستاره این روز‌های پورتو است، اما کریم انصاری‌فرد چنین شرایط ایده‌آلی ندارد هر چند لژیونری با‌ثبات به شمار می‌رود. اما اوضاع برای او جالب نیست.
او تنها گلزن ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. عجیب این است با وجود گلی که از روی نقطه پنالتی مقابل پرتغال به ثمر رساند به طرز عجیبی نادیده گرفته شد. در واقع بدون تعارف بگوییم، او حداقل در سه سال اخیر در مقایسه با ستاره‌هایی نظیر طارمی و جهانبخش کمتر دیده شد و به او بها ندادند.
کریم تنهاست و برای ماندن در تیم‌ملی خودش است و خودش. برخلاف دیگر ستاره‌های تیم‌ملی حامیان و هواداران زیادی ندارد. او در ۳۲ سالگی در سخت‌ترین مقطع فوتبالی خود قرار گرفته است. تنها گلزن ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ رنگ جام‌جهانی ۲۰۲۲ را خواهد دید؟

تیم جدید کریم

آخرین اخبار حاکی است کریم انصاری‌فرد در آستانه پیوستن به تیم دیگری از سوپرلیگ یونان است.
این تیم مالیا نام دارد و برای فصل آتی نیاز به این دارد که خط حمله تیمش را تقویت کند.
انصاری‌فرد در فوتبال یونان تجربه‌ای فوق‌العاده دارد. او پیش از این برای تیم‌های پانیونیوس المپیاکوس و آاِک آتن به میدان رفته است.
البته اخباری در رابطه با پیوستن این مهاجم تیم‌ملی به تیم پرسپولیس به گوش می‌رسید که این اخبار به‌جایی نرسید. گفته می‌شود مذاکراتی بین طرفین انجام شد، اما توافقی صورت نگرفت تا پرونده بازگشت این مهاجم به تیم سابقش بسته شود.

کریم در یک نگاه

تعداد بازی‌های ملی: ۹۲
تعداد گل‌های ملی: ۲۹
تعداد باشگاه‌های خارجی: ۶
سابقه لژیونری: ۲۰۱۴
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها