دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

همه باید در حفظ قومیت ملی تلاش کنند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

علمای دینی و نخبگان نقش محوری در تشکیل امت واحد اسلامی دارند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: علمای دینی و نخبگان نقش محوری در تشکیل امت واحد اسلامی و تاسیس اتحادیه کشورهای اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دارند.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۹۹

 کردستان-جام جم آنلاین- حجت‌الاسلام حمید شهریاری روز چهارشنبه در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" در اردوگاه امام علی(ع) سنندج اظهار داشت: باید به تکرار وحدت به فرمایش رهبر معظم انقلاب اهتمام داشت چرا که دشمن نقشه خود را تکرار می کند و ما هم باید قول وحدت را تکرار کنیم که بر اساس آیات قرآنی بی فایده نیست.

وی افزود: در این کنفرانس تلاش می‌کنیم تا یک بار دیگر پیام وحدت اسلامی را در شرایطی به جهان مخابره کنیم که دنیا در حال یک نظم بین اللملی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: جنگ اوکراین اگر چه خارج از جهان اسلام است ولی باید به دقت آن را مطالعه کرد چرا که نشان می‌دهد یکجانبه‌گرایی آمریکایی با همبستگی ناتو در حال فروپاشی و امپریالیسم با چالش روبرو است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ابتدای راه فروپاشی استکبار جهانی را  شکست داعش با همکاری ایران، عراق و سوریه برشمرد و گفت:  این در حالی بود که صهیونیست ها به سرکردگی آمریکا غده سرطانی داعش را تشکیل دادند و با قتل و کشتار و ترور می خواستند تا اسراییل دوم را در منطقه ایجاد و  توجه به اسراییل اصلی را کمرنگ کنند.

حجت‌الاسلام شهریاری ادامه داد: همکاری سه کشور مسلمان این غده سرطانی را از تن رنجدیده امت اسلامی جدا کرد و دور انداخت که در سایه اقوام کرد و اهل سنت و شیعه عراق اتفاق افتاد تا ثمره عینی وحدت رقم بخورد که امنیت منطقه بود.

وی پیام اصلی اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی را نمادسازی برشمرد و گفت: کردستان نماد تحقق وحدت اسلامی است و بیش از 40 سال تلاش آمریکا برای تفرقه، سستی و گسست در این استان به به دلیل هوشیاری علما و نخبگان بی فایده ماند و الگوی موفقی به جهان از همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام ارائه کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با وجود برنامه های متعدد دشمن در منطقه، راهبرد آنها در ایران توفیقی نداشته و یکجانبه گرایی آمریکا را شکست داده است.

حجت‌الاسلام شهریاری پیام این کنفرانس به ملت عراق را هوشیاری در برابر سیسات استعماری آمریکا اعلام کرد و افزود: در  یک قرن اخیر استعمار انگلیس، فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونستی هدفی را با عنوان تکه تکه کردن کشورهای منطقه دنبال کرده‌اند و برنامه اصلی امروز آنان، تبدیل عراق به سه بخش شیعه، سنی و کرد است.

وی خطاب به ملت عراق ادامه داد: از کردستان ایران درس بگیرید که تلاش دشمن برای پاره پاره کردن بی نتیجه ماند و کردستانی ها نشان دادند که به ایرانی بودن خود افتخار می کنند و اقتدار ایران را اقتدار خود می دانند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اختلاف بین اقوام و مذاهب در عراق را برنامه صهیونیستها معرفی و تاکید کرد: مهم است نقشه دشمن در 120 سال اخیر را مطالعه کنیم تا متوجه کشورهای کوچکی شویم که همه از قرن 20 به بعد به وجود آمده و نتیجه تلاش استکبار جهانی برای حکومت بر منابع سرزمینی این مناطق است.

وی عزت استان کردستان را به خاطر اتصال به ایران برشمرد و افزود: کردستان نشان داد که با همراهی، هم‌افزایی مقتدرانه شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شهریاری تاکید کرد:  امروز اگر موشک های ایرانی گلوی اسراییل را می فشارد به واسطه دانش تسلیحاتی است که ایران به جهان اسلام ارائه کرده و فناوری پهپادی افتخاری است که بسیاری از فتنه های منطقه و یمن را در نطفه خفه کرده است.

وی درباره پیام این کنفرانس  به استکبار آمریکا گفت: ایران مقتدر توانایی غنی سازی بالای 90 درصد و استفاده از آن را دارد ولی به دنبال بمب هسته‌ای برای مقابله رژیم صهیونیستی نیست چرا که بمب های خود اسراییل برای نابودی خودش کافی است.

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار داشت: سفر بایدن به منطقه برای امنیت کشورهای اسلامی نبود بلکه به دنبال تامین امنیت اسراییل بود ولی عربستان سعودی نیز فهمیده که امنیت منطقه با همکاری غرب به دست نمی‌آید.

وی پیام این کنفرانس به کشورهای منطقه را تقویت همکاری و هم افزایی اعلام کرد و گفت: کشورهای بسیاری به این مهم برای تامین امنیت پی برده و دست دوستی به سمت ایران دراز کرده اند که با دل و جان پذیرای آن هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: اتحادیه کشورهای منطقه اصل جدیدی در مناسبات دنیا رقم می‌زند و ادامه روند محبت‌آمیز کنونی  کشورهای اسلامی، قدرت جدیدی با هم‌پیمانی چین و روسیه  تاسیس کرده و جهان چند قطبی قدرت را شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: علمای دینی و نخبگان نقش محوری در تشکیل امت واحد اسلامی و تاسیس اتحادیه کشورهای اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها