معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی جزئیاتی از زمانبندی فاز هفتم ثبت‌نام نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۷۱

در صورتی که متقاضیان نهضت ملی مسکن بعد از سه بار پیامک، اقدامی برای واریز آورده صورت ندهند افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها خواهند شد. تعداد ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در حال اجراست.بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، حذف متقاضیان نهضت ملی مسکن بدون دلیل موجه قابل قبول نیست و در صورتی که اشتباهاً برخی افراد حذف شوند با کارگزار مربوطه برخورد می‌شود.طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است. آخرین خبرها در خصوص طرح نهضت ملی مسکن را در زیر بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزئیاتی از زمانبندی فاز هفتم ثبت‌نام نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه صادر شده، فاز هفتم ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از تاریخ ۱۵ تیر ماه سال جاری و بر اساس میزان واحدپذیری اراضی شناسایی شده در شهرهای کشور آغاز شده است به نحوی که در این مرحله، صرفاً امکان ثبت‌نام در شهرهای دارای اراضی مازاد بر تعداد متقاضیان حائز شرایط مراحل قبل وجود دارد.

بر این اساس پایان مهلت ثبت‌نام منوط به اتمام ظرفیت اراضی هر شهر است. خاطرنشان می‌شود پس از پالایش و احراز شرایط این متقاضیان و در صورت وجود ظرفیت مازاد، مجدداً ثبت‌نام برای ظرفیت مازاد اراضی انجام می‌شود.

لیست استان‌ها و شهرهای دارای ظرفیت ثبت‌نام در فاز هفتم طرح نهضت ملی مسکن

آغاز صنعتی سازی نهضت ملی مسکن

مشاور امور مسکن وزیر راه و شهرسازی از آغاز صنعتی سازی ۵ هزار واحد از مجموعه واحدهای نهضت ملی مسکن و تحویل آنها ظرف یک سال خبر داد.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در چند استان به سرعت در حال اجراست.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نهضت ملی مسکن در مقایسه با مسکن مهر، احداث واحدهای کم تراکم و با تعداد طبقات کم در شهرهایی است که مشکل کمبود زمین وجود ندارد.

به عنوان مثال پروژه ۱۲۸۲ واحدی مهرگان قزوین در دو طبقه با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن مهرگان قزوین در ۳ طبقه با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است که برخی از واحدها مرحله سفت کاری را پشت سر گذاشته و برخی هم در مرحله سفت کاری قرار دارند.

آغاز صنعتی سازی نهضت ملی مسکن/ تحویل ۴۰۰ واحد طی دو ماه + عکس

آغاز صنعتی سازی نهضت ملی مسکن/ تحویل ۴۰۰ واحد طی دو ماه + عکس

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همین منطقه (استان قزوین) پروژه ۵۱۶ واحدی نهضت ملی مسکن مهرگان در ۳ طبقه قالب تونلی در دست احداث دارد.


قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از نهادهای تابعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز پروژه ۵ هزار واحدی مهرگان قزوین در سه طبقه به صورت روش پیش ساخته را در دست احداث دارد.

بر اساس اعلام پیمانکار این پروژه، قرارگاه قرار است ۴۰۰ واحد از آن را ظرف ۲ ماه تحویل دهد.

کل پروژه ۵ هزار واحدی نیز به صورت صنعتی سازی ساخته و ظرف یک سال به متقاضیان تحویل خواهد شد.

پیش از این نیز سردار سید حسین هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفته بود: در این حوزه با توجه به تفاهمنامه‌ای که در حضور رئیس جمهور امضا شد، ساخت یک میلیون واحد مسکونی را قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای محرومان و نیازمندان تعریف کرده تا ساخته شود؛ ۱۰۰ هزار واحد هم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بر عهده گرفته است.

به گفته سردار هوش السادات، ما در قرارگاه بیشتر به دنبال اجرایی کردن صنعتی سازی هستیم.

تهرانی‌ها برای نهضت مسکن ثبت نام کنند


مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام مجدد برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فراهم شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد گفت: در تمامی شهرهای استان، تامین زمین صورت گرفته، پیمانکار انتخاب شده و به محض کلنگ‌زنی، متقاضیان به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران، شرایط ثبت‌نام یا ویرایش اطلاعات در شهر جدید ایوانکی فراهم شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: در این مرحله از ثبت‌نام در شهرهای دارای ظرفیت در برخی استانها نام‌نویسی می‌شود که در استان تهران شهر جدید ایوانکی دارای ظرفیت خالی است. متقاضیان برای نام‌نویسی به سامانه طرحهای حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در ایوانکی زمین به صورت خودمالکی واگذار می‌شود گفت: به متقاضیان در قالب گروههای دو نفره زمین واگذار می‌شود که می توانند اقدام به ویلاسازی کنند. در واقع ساخت به عهده خود متقاضیان است که این نوعی مزیت محسوب می‌شود. در ایوانکی نوع واحدهای مسکونی به صورت ویلایی است.

به گفته محبت‌خواه، برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر تهران صرفا شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و شهرهای پاکدشت، رباط کریم در نظر گرفته شده که در چهار شهر مذکور ظرفیت تکمیل شده و در این مرحله فقط امکان ثبت نام در ایوانکی وجود دارد.

وی درباره تعیین تکلیف متقاضیانی که هنوز پیامک برای آنها واریز نشده است گفت: زمین در تمامی شهرهای استان تهران شامل پیشوا، قرچک، دماوند، فیروزکوه، پاکدشت و رباط کریم تامین شده است. پروسه الحاق به محدوده به اتمام رسیده مشاور انتخاب شده است. در حال حاضر با پیمانکاران و انبوه‌سازان قرارداد بسته‌ایم تا پروژه‌ها را شروع کنند. به محض کلنگ‌زنی، نفراتی که ثبت نام کرده‌اند به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ ثبت نام مجدد در ۴۰ شهرستان از چهار استان گیلان، هرمزگان، بوشهر و سمنان آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

تا روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ کل واحدهای پروژه‌ی مذکور یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد است. از این تعداد ۹۵۴ هزار و ۲۳۸ واحد در مراحل اجرایی ساخت قرار دارد و تعداد ۴۲۹ هزار و ۲۷۵ واحد کلنگ‌زنی شده است. برای ساخت یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۷۶ واحد تامین زمین صورت گرفته است. تعداد ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند. با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسطهای اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها