روند افزایش قیمت اجاره‌بها همچنان ادامه دارد

مَسکن سِر شد!

قیمت مسکن در تهران | قیمت مسکن در هر نقطه تهران چقدر تعیین می شود

در این گزارش، به بررسی قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۳۷۳۳۸۱

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران حدود 40 میلیون تومان اعلام شده است. بررسی های میدانی از کسادی معاملات و به تبع آن ثبات نسبی قیمت مسکن در تیرماه حکایت دارد. این روز‌ها دوباره جنجال افزایش قیمت مسکن دامن اقتصاد کشور را گرفته و همین خود باعث شده که بسیاری از خریداران مسکن از خرید دوباره مسکن ناامید شوند. نقش مشاوران املاک در افزایش کاذب اجاره بها و قیمت مسکن چیست؟ آخرین قیمت مسکن در مناطق تهران در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین، قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات موقعیت آن با قیمت‌ها مختلفی معامله می‌شود. در این گزارش قیمت مسکن در چند منطقه تهران را با عمر بنای بین یک تا ۶ سال گردآوری شده است. (برنا)

قیمت مسکن

شاخص قیمت مسکن در خرداد ماه

مرکز آمار ایران تغییرات شاخص قیمت مسکن در ماه‌های گذشته از سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد. شاخص قیمت مسکن در گزارش مرکز آمار با حذف «اثر یکسری از متغیرهای ملکی بر محاسبه میانگین قیمت واحدهای مسکونی در معاملات ماهانه» به دست می‌‌آید.

یکی از متغیرها، سن بنای واحدهای مسکونی فروش رفته است که با توجه به سطح بالای قیمت واحدهای مسکونی نوساز نسبت به آپارتمان‌‌های چندسال ساخت، تغییر حجم فروش این واحدها بر افزایش یا کاهش سطح قیمت میانگین تاثیر می‌‌گذارد.

شاخص هدانیک - شاخص قیمت مسکن- اما مستقل از این نوع متغیرها در گزارش مرکز آمار سنجش می‌شود. طبق گزارش جدید این مرکز، شاخص قیمت مسکن در ماه خرداد امسال ۷ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش پیدا کرد. این در حالی است که میانگین قیمت واحدهای مسکونی در همین فاصله زمانی رشد ۵/ ۸ درصد را تجربه کرد.

به این ترتیب مشخص است که نرخ رشد ماهانه شاخص قیمت مسکن بیش از یک واحد درصد، کمتر از نرخ رشد ماهانه قیمت مسکن در خرداد امسال بوده است. نکته مهم در گزارش شاخص قیمت مسکن، میزان رشد شاخص در عصر جهش است.

میانگین قیمت مسکن در فاصله سال ۹۶ تا پایان خرداد ۱۴۰۱ تقریبا ۹ برابر شده است. اما شاخص قیمت مسکن در این فاصله ۸برابر شده است. به این ترتیب، از آنجا که تغییرات شاخص، اطلاعات کامل‌‌تری درباره تغییرات قیمت مسکن ارائه می‌کند، این نرخ رشد می‌تواند اوضاع چهار سال گذشته را بهتر تصویر کند.

قیمت مسکن خرداد ماه در سه منطقه تهران رکورد زد

اقتصاد نیوز نوشت: ​بیشترین رشد قیمت مسکن درخرداد ماه را منطقه ۷ با رشد ۱۴.۲۰ درصدی داشته است در این منطقه متوسط قیمت هر مترمربع معامله شده ۳۷ میلیون و ۷۱۸ هزار تومان است.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۹ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان که حاکی از افزایش ۸.۴ درصدی نسبت به ماه قبل از همچنین نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۳۲.۸ درصد افزایش داشته است که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه خرداد ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۵۶.۶ درصد کم تر بوده نشان دهنده کند شدن آهنگ رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن در خرداد ۱۴۰۱ است.

جایگاه دوم رشد ماهانه قیمت مسکن در خردادماه متعلق به منطقه ۲۲ است ، غربی ترین منطقه تهران ۱۳.۰۸ درصد رشد قیمت داشته ، متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان معامله شده در این منطقه ۳۷ میلیون و ۲۷۱ هزار تومان است.

قیمت مسکن

قیمت جدید مسکن

سازنده‌هایی که قصدشان برای فروش آپارتمان جدی است و آپارتمان‌های خود را نزد واسطه‌ها فایل کرده‌اند، در اغلب مناطق مصرفی کم‌تعداد هستند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی فایل‌های موجود در بازار مسکن نیز حکایت از آن دارد که از هر ۱۰ آپارتمان فایل شده نزد بنگاه‌ها در مناطق متوسط شهر، فقط یک یا دو واحد نوساز کلید نخورده وجود دارد.

بخشی از این ماجرا نشات گرفته از ادامه رکود ساخت و ساز در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ است اما ماجرا ابعاد دیگری هم دارد.

به گفته فعالان بازار مسکن، برخی سازنده‌ها با مشاهده تورم ارزی در ماه گذشته فعلا از فروش منصرف شده‌اند و البته برخی نیز با اینکه فایل‌های خود را از بازار خارج نکرده‌اند، اما برای فروش هم عزمی ندارند و حتی حاضر به برگزاری نشست با متقاضیان خرید نیستند. به نظر می‌رسد در صورتی که سیگنال‌های ثبات در بازار ارز در میان‌مدت دریافت شود، می‌توان منتظر بازگشت سازنده‌ها به بازار فروش مسکن در اولین ماه تابستان بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها