قیمت تخم مرغ در بازار

قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ از نرخه مصوب بالاتر رفت؟

فروشندگان تخم مرغ را در بازار بیش از نرخ مصوب می فروشند در حالی که به قیمت پایین تری از تولید کننده می خرند.
کد خبر: ۱۳۷۳۱۳۰

قیمت تخم مرغ در بازار شرایط عجیبی را طی میکند. قیمت تخم مرغ نیز مانند برخی دیگر از کالا ها بالا رفته و به نرخ هایی رسیده است که هنوز در اذهان غریبه است. اما قیمت تخم مرغ تا کجا بالا می رود؟ چرا قیمت تخم مرغ افزایش یافت؟ قیمت تخم مرغ امروز چقدر است؟
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، قیمت تخم مرغ در بازار تهران از نرخ مصوب عبور کرده و هر شانه‌ای بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود و در برخی مناطق تهران هم خبر‌هایی از شانه‌ای ۱۰۰ هزار تومان به گوش می‌رسد.

گزارش میدانی خبرنگار فارس از منطقه ۱۹ تهران حاکی است که قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است که البته این قیمت در مناطق بالاتر، بیشتر می‌شود، قیمت دانه‌ای تخم مرغ هم ۳ هزار تومان است.

پس از اجرای طرح اصلاح یارانه ها، ستاد تنظیم بازار قیمت هرشانه تخم مرغ ۳۰ عددی با وزن ۱.۹ کیلوگرمی را ۷۶ هزار تومان تعیین کرد و تا یکی دو هفته پیش حتی پایین‌تر از نرخ ستاد مصوب به فروش می‌رفت، اما مدتی است که از نرخ تعیین شده گرانتر شده است.

حمیدرضا کاشانی رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره قیمت تخم مرغ در بازار گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که با نرخ واقعی ۳۰ درصد اختلاف دارد.

آنطور که پیداست قیمتی که تولید کننده می‌فروشد پایین است، اما وقتی پای این تخم مرغ‌ها به بازار می‌رسد قیمت گرانتری به فروش می‌رود و این سوال پیش می‌آید که نظارت کجاست؟

کاشانی می‌گوید: هم اکنون هر شانه ۲ کیلویی با نرخ ۸۰ هزار تومان و ۱.۹ کیلوگرمی ۷۵ هزار تومان باید بدست مصرف کننده برسد و فروش با نرخ بالاتر ۱۰۰ درصد گرانفروشی است.

به گزارش فارس، پس از اعتراض تولید کنندگان به کاهش نرخ فروش در مقابل هزینه‌های تولید، چند هفته پیش بود وزارت جهاد کشاورزی صادرات مرغ و تخم مرغ را آزاد کرد.
 

قیمت تخم مرغ به ۱۰۰ هزار تومان رسید

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت تخم مرغ در سطح شهر است.

به گزارش ایسنا، مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران حاکی از رسیدن قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به محدوده ۸۵ تا ۱۰۰ هزارتومان است. این در حالیست که هفته گذشته قیمت آن ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان بود.

افزایش قیمت تخم‌مرغ در حالیست که ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اخیرا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است، با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ های دامی و هزینه‌های تولید ادعا کرده که قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری‌ها حدود ٣۵ هزار تومان است.

نبی پور همچنین ابراز کرده‌ که افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می شود ولی تولیدکننده مقصر این مسئله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

قیمت جدید تخم مرغ اعلام شد

اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به ٩٧ تا ١٠٠ هزار تومان در هر شانه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ناصر نبی پور افزود: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های دامی و هزینه های تولید، گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ٣۵ هزار تومان است ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مقداری از تخم مرغ های مازاد را جمع آوری می کند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: اگر هزینه تولید هر کیلوگرم تخم مرغ زیر ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن به صرفه است اما وقتی که بالای ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است، صادرات آن برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

قیمت تخم مرغ

قیمت تخم‌ مرغ ۱۷ هزار تومان گران‌تر از هفته قبل

طبق بررسی‌های صورت گرفته در خصوص قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته دوم تیر ۱۴۰۱ قیمت مرغ، تخم‌مرغ و صیفی‌جات همچنان در حال افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته دوم تیر حاکی از افزایش قیمت مرغ، تخم‌مرغ و صیفی‌جات است ضمن اینکه کماکان عرضه رب گوجه‌فرنگی با اختلال همراه است.

قیمت مرغ که تا سه هفته قبل حدود ۴۲ هزار تومان بود همچنان روند افزایشی خود را طی می‌کند و در حال حاضر در برخی نقاط شهر قیمت این کالا به ۶۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت تخم‌ مرغ روند افزایشی را طی کرده و در برخی مناطق تا شانه‌ای ۹۰ هزار تومان نیز رسیده است. از طرفی قیمت صیفی‌جات از جمله سیب‌زمینی و گوجه فرنگی و پیاز با افزایش نسبت به هفته گذشته مواجه بوده ضمن اینکه رب گوجه‌فرنگی همچنان کمیاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها