بسیاری از افرادی که ایده ای دارند و به کارا بودن آن ایده مطمئن هستند به دلیل اضطراب و ترس از شکست خوردن، کمال گرایی، ترس از قضاوت شدن از منطقه امنی که دارند خارج نمی شوند و به مرحله ایجاد کسب و کار جدید نمی رسند. این افراد از وضعیت امنشان هم لذت نمی برند.
بسیاری از افرادی که ایده ای دارند و به کارا بودن آن ایده مطمئن هستند به دلیل اضطراب و ترس از شکست خوردن، کمال گرایی، ترس از قضاوت شدن از منطقه امنی که دارند خارج نمی شوند و به مرحله ایجاد کسب و کار جدید نمی رسند. این افراد از وضعیت امنشان هم لذت نمی برند.
کد خبر: ۱۳۷۲۹۵۲

این در صورتی است که برای ایجاد کسب و کار جدید فقط باید قدم اول را بردارید و قدم های بعدی را به صورت منظم و پشت هم بردارید. 

ارتقای روزانه

اصل بعدی که می تواند پایه های یک کسب و کار را محکم کند، ارتقای روزانه آن است. این تنها اصلی است که می توانید با دل بستن به آن کمال گرایی و اضطراب شروع از کار را کنار بگذارید و بیزینستان را راه اندازی کنید. 

شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به صورت روزانه آموزش ببینید و در زمان درست کارکنان خود را ارتقا دهید. تنها از این طریق است که می توانید به خوبی کاری را که شروع کرده‌اید به سرانجام برسانید. 

 

برای مشاهده مقاله «کسب و کار» به لینک زیر مراجعه کنید:

https://mahanteymouri.com/home-busiiness/

 

ترکیب مهارت‌ها

عصر، عصر مهارت‌هاست. شما به عنوان یک صاحب  کسب و کار باید بر مهارت های مختلفی تسلط داشته باشید. برای مثال مهارت هایی مانند توانایی گزارش گیری از افراد، داشتن گوش شنوا، برنامه ریزی و تعیین استراتژی کسب و کار در اوایل  کسب و کار که هنوز دارایی کافی برای استخدام نیروی متخصص در هر زمینه را ندارید از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. 

چگونه یک کسب و کار جدید و موفق در ایران راه اندازی کنیم؟

شناخت بازار هدف

یکی از مهم ترین کارهایی که در زمان ایجاد کسب و کار جدید باید انجام دهید، شناخت بازار هدف است. اگر شما به صورت دقیق مشخص کنید که قرار است نیاز های کدام دسته از مخاطبان را برطرف کنید، در نتیجه تولید محصول جدید، برنامه ریزی برای ارائه آن محصول ساده تر خواهد بود. 

مشخص کردن ارزش های سازمانی

مشخص کردن ارزش وجودی برند از مهم‌ترین اقدامات مشخص کردن ارزش های سازمانی هستند. سایمون سینک در کتاب رهبران آخر غذا می خورند بیان می کند که دوتا از چهار ماده شیمیایی که در بدن ما وجود دارد، یعنی اندروفین و دوپامین برای دستیابی به غذا و بقا و تامین انرژی و انگیزه برای ادامه راه و اجرای کامل کارهاست. دو ماده محرک بعدی یعنی سروتونین و اکسی توسین برای ارتباط برقرار کردن، همکاری و کمک کردن به دیگران به وجود آمده است. سایمون سینک اندروفین و دوپامین را هورمون خودخواه و دو هورمون دیگر را هورمون های فداکار می نامد. 

سازمان هایی که مبنای کسب و کارشان را بر مبنای هورمون های فداکار بنا کرده اند و ارزش وجودی آنها کمک کردن به مشتریان است. در طولانی مدت کسب و کار مطمئن‌تری برای خودشان ایجاد می کنند. 

اما کسب و کارهایی که بر پایه هورمون های خودخواه جلو می روند و صرفاً به دنبال فروش بیشتر و درآمد بیشتر هستند در کوتاه مدت سود بیشتری به دست می آورند اما به دلیل عدم توانایی در جلب اعتماد مشتریان در طولانی مدت شکست می خورند. این کسب و کارها در بسیاری از مواقع منافع مشتری را فدای سود خود می کنند. 

چگونه یک کسب و کار جدید و موفق در ایران راه اندازی کنیم؟

استخدام طبق ارزش های سازمانی

اگر هورمون های سازمان شما که می توانند ارزش های سازمان شما را شکل دهند از نوع فداکار باشند و شما در بیزینس خود به دنبال ارائه خدمات بهتر و رفع نیاز بهتر مشتریان هستید، باید افرادی را استخدام کنید که آنها نیز به دنبال خدمت کردن به دیگران هستند. این نیروها معمولاً بدون هیچ چشم داشتی به شما ایده‌هایی می دهند که می توانند نیازهای مشتریان را به بهترین شکل مرتفع کند. برعکس اگر در کسب و کارتان به دنبال سود بیشتر هستید استخدام افرادی که به دنبال ارزش آفرینی و منافع مشتریان هستند نمی تواند به خوبی برای شما مفید باشد. شما باید فردی را استخدام کنید که سرشار از هورمون های خودخواه باشد. 

ذهنیت win win

اگر هدفتان از راه اندازی و ایجاد کسب و کار جدید، کسب سود طولانی مدت و ماندگاری است، باید ذهنیت win win  داشته باشید. برای داشتن ذهنیت win win باید از مراحل ابتدایی ایجاد کسب و کار جدید، هورمون های فداکار را در برند خود تقویت کنید. زیرا از این طریق است که مشتریان به طور کامل به شما اعتماد خواهند کرد. برای دستیابی به این هدف این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت سود بسیار کم و گاهی اوقات سود منفی را تجربه کنید ولی در طولانی مدت کسب و کاری خواهید داشت که سود بسیار زیاد خلق خواهد کرد. 

معرفی برخی از ایده های پولساز کسب و کار

اگر ایده برای ایجاد کسب و کار جدید ندارید، در این قسمت برخی از بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار را به شما معرفی می کنیم که می توانید راجع به آنها تحقیق کنید.

بازسازی و طراحی دکوراسیون منازل

دیجیتال مارکتینگ

راه اندازی پت شاپ

عکاسی

خدمات تولید محتوا و وبلاگ نویسی

سئو سایت

ادمینی شبکه های اجتماعی

تولید پادکست

تدریس آنلاین

طراحی لباس

خدمات مشاوره سرمایه گذاری در بازارهای مالی

کلام آخر

برای ایجاد کسب و کار جدید رعایت تمامی اقداماتی که گفتیم لازم است و از طریق آنها می توانید کسب و کاری ماندگار راه اندازی کنید. البته برای راه اندازی کسب و کار حوزه های بسیاری وجود دارد که باید بر آنها مسلط باشید. صفر تا صد راه اندازی کسب و کار و مباحثی مانند بازاریابی و فروش، مذاکره، مدیریت، طراحی استراتژی و….. در سایت ماهان تیموری به صورت مقاله قرار گرفته است و با استفاده از آنها می توانید یک بیزینس مطمئن ایجاد کنید.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها