گفتگو با «لیلا حیدری»، اولین مدال‌آور تاریخ دوچرخه‌سواری زنان ایران در آسیا

حسرت رکاب‌زدن در پیست‌های چوبی

دورخیز قهرمان ۴۷ ساله دوچرخه‌سواری برای مدال آسیایی

امپراطور بادها بازگشت

نفر نخست رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور گفت: در یک سال گذشته با انجام تمرینات سخت و فشرده توانستم یک بار دیگر به سطح اول دوچرخه‌سواری کشور باز گردم و به دنبال آن هستم تا مدال بازی‌های آسیایی را به ویترین مدال‌هایم اضافه کنم.
کد خبر: ۱۳۷۲۶۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، حسین عسگری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به شرایط رقابت‌ های دوچرخه‌ سواری قهرمانی کشور افزود: سطح کیفی مسابقات با توجه به اهمیتی که داشت، بالا بود چرا که همه رکابزنان برای کسب موفقیت و اثبات شایستگی‌های خود به میدان آمده بودند. من هم در یک سال گذشته تمرینات سختی را پشت سرگذاشتم و با آمادگی خوبی در این رویداد شرکت کردم اما هدف من کسب مدال در بازی‌های آسیایی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسیری که برای این مسابقه مشخص شده بود یک حُسن ویژه داشت و آن این بود که یک باند دز کمربندی فرودگاه امام (ره) کاملا بسته شده بود و از بابت روحی و روانی دوچرخه‌ سواران در آرامش بودند. قهرمانی کشور برای همه مهم است و تمامی شرکت کنندگان با آمادگی در این مسابقه شرکت کردند.

این دوچرخه‌سوار کشورمان که ۴۷ سال سن دارد، تاکید کرد: اگر در رشته تایم‌ تریل خوب نباشید نمی‌توانید موفق شوید چراکه رقیب شما زمان و ساعت است و باید خیلی دقیق پا بزنید. در ۲ ماه گذشته نیز در جلفا با فاصله خیلی کم دوم شدم اما رفته رفته خودم را به اوج آمادگی خواهم رساند تا برای بازی‌های آسیایی آماده شوم و در رویدادهای بعدی خواهید دید سطح آمادگی‌ام تا چه حد بهتر شده است.

عسگری در مورد نوع تمرینات و شرایطی که این روزها دارد، گفت: روزی ۴ ساعت تمرین می‌کنم، زمانی که تعطیلات باشد به خمین می‌روم و اگر در تهران باشم دور ورزشگاه آزادی، در جاده‌ای سمت کرج و یا در مسیر امام‌زاده داود رکاب می‌زنم. با توجه به شرایط سنی من، ریکاوری هم کار آسانی نیست اما تمام تلاشم این است که در بازی‌های آسیایی به مدال برسم.

وی که سابقه چند عنوان قهرمانی در سطح آسیا را در کارنامه دارد، تصریح کرد: کسب مدال در رشته تایم‌تریل انفرادی اصلا اتفاقی و از روی شانس نیست. به گذشته نگاه کنید، در ۵ سال اخیر هیچ رکابزنی از کشورمان در مسابقات آسیایی مدال نگرفته و به صورت کلی هم در تاریخ این رشته، ۳ نفر از ایران در آسیا کسب مدال داشتند که بیش از ۹۰ درصد مدال‌ها را هم من کسب کرده‌ام. شاید خیلی‌ها بگویند من از امکانات خاصی بهره می‌برم اما می‌گویم من همه این امکانات را به شما می‌دهم آیا می‌توانید چنین عملکردی را ثبت کنید. موفقیت من یک دلیل دارم و آن این است که برای هدفم تلاش کردم و بسیاری از خواسته‌های خود را فدا کردم.

این دوچرخه‌سوار کشورمان که پس از ۵ سال به میادین حرفه‌ای بازگشته در خصوص دوری‌اش از دوچرخه‌سواری گفت: در آن زمان به دلیل دارویی که مصرف می‌کردم با تست مثبت دوپینگ مواجه شدم، البته دوستانی بودند که مشکل مشابه من را داشتند اما به هر شکل مسئله آنان ختم به خیر شد اما نخواستند کار من درست شود و مجبور شدم با توجه به این که پزشک دارو را تجویز کرده بود این چند سال دور باشم اما دوباره آمدم و برای هدفی که دارم ارزش قائل هستم و می‌خواهم در بازی‌های آسیایی حقم را بگیرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها