قیمت دلار | قیمت دلار 13 تیر 1401 | جدول قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی ملی ایران | قیمت دلار افزایش یافت

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۰۲ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۲۲۵۲

قیمت دلار در صرافی ملی ایران افزایش یافت. قیمت دلار دیروز در بازار ارز تهران، هرات و سلیمانیه ریزش کرد اما شب گذشته مجددا قیمت دلار افزایش یافت. نتیجه مذاکرات وین چه تاثیری بر قیمت دلار خواهد گذاشت؟ در ادامه جدیدترین قیمت دلار در صرافی ملی ایران را مشاهده کنید.


به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۱۴ تیر ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۸۰۲ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۲۴ تومان به فروش می‌رسد.

 

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.802
یورو 

28.724

پوند انگلیس 38.290
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.785
دینار عراق  21
روبل روسیه 565

افزایش قیمت دلار در بازار شبانه

بازیگران ارزی معتقدند با افزایش حجم معاملات نرخ‌های جدید، از شلوغی معاملات دلار آزاد کم شده و عمده افراد حاضر در بازار در صف‌های طولانی پشت درب صرافی‌های دارای سهمیه دولتی حضور دارند.

به گزارش اقتصادنیوز، با کاهش جو هیجانی شکست مذاکرات دوحه قیمت دلار در روز یکشنبه و دوشنبه آرایش نزولی به خود گرفت. از طرفی هم سیاست جدید بانک مرکزی و تزریق عرضه باعث شده تابلوی صرافی‌ها گویای چند نرخ متفاوت باشد.

نرخ‌های جدید که از آنها با عناوینی مانند توافقی و صادراتی یاد می‌شود از نرخ دلار آزاد کمتر و از نرخ سامانه بازار متشکل بیشتر است.

بازیگران ارزی معتقدند با افزایش حجم معاملات نرخ‌های جدید، از شلوغی معاملات دلار آزاد کم شده و عمده افراد حاضر در بازار در صف‌های طولانی پشت درب صرافی‌های دارای سهمیه دولتی حضور دارند.

قیمت دلار دیروز در بازار ارز تهران، هرات و سلیمانیه ریزش کرد. اما شب گذشته اسکناس آمریکایی در بازار پشت خطی آرایش صعودی به خود گرفت .

از نظر فعالان بازار تغییر روند قیمت دلار در بازار پشت خطی موجب شده است که بازیگران ارزی در انتظار شروع افزایشی دلار در روز جاری باشند.

این دسته از معامله گران علاوه بر صعود قیمت دلار پشت خطی؛ به روند نرخ حواله درهم نیز اشاره می کردند.

گفته می شود که دیروز در بازار درهم، روند نزولی متوقف شد و حتی در بازار پشت خطی، این ارز توانست رشد کند.

با این حال عده ای دیگر از معامله گران معتقدند تزریق عرضه همچنان سد راه صعود قیمت دلار آزاد خواهد بود.

خبر بد برجام برای قیمت دلار

اقتصاد نیوز نوشت: ارزیابی نا امید کننده انریکه مورا از روند مذاکرات باعث شد که دلار آرایش صعودی به خود بگیرد.


مذاکرات فشره این بار به صورت موقت در دوحه برگزار شد . مذاکراتی که البته نه در فرمت ۴+۱ بلکه به صورت غیر مستقیم میان ایران و آمریکا و با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام شد و قرار بود پس از توافق در قطر، مذاکرات نهایی در وین دنبال شود. دیشب مذاکرات دو روزه در قطر به پایان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی ایران | قیمت دلار افزایش یافت

مورا در توییتی نوشت: دو روز مذاکرات فشرده در دوحه درباره برجام. متأسفانه، هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده این مذاکرات نسبت به آن امیدوار بود، به دست نیامده است.

منتظر سقوط قیمت دلار هستیم

عضو هیئت رئیسه مجلس در توئیتی مطرح کرد که بانک مرکزی به پاشنه آشیل دولت سیزدهم تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجلس در توئیتی نوشت:

علی‌رغم افزایش درآمدهای ارزی، پرواز قیمت ‎دلار پذیرفتنی نیست.

متاسفانه فعلا وعده‌های صالح‌آبادی، به سرنوشت شاهکارهای همتی دچار شده و بانک مرکزی به پاشنه آشیل دولت سیزدهم تبدیل شده است.

پس از مصوبه سران قوا و اعطای اختیارات فراقانونی به رئیس بانک مرکزی، منتظر سقوط قیمت دلار هستیم.

۳ دلیل مهم برای رشد قیمت دلار

قیمت هر دلار آمریکا در مبادلات روزگذشته با ۲درصد افزایش به ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

به گزارش همشهری‌آنلاین، روند صعودی قیمت دلار که از نیمه دوم اسفند ماه پارسال شروع شده دیروز سرعت بیشتری گرفت و قیمت هر دلار آمریکا با ۲درصد افزایش از مرز ۲۹هزار و ۱۵۰تومان عبور کرد. این بیشترین میزان رشد قیمت دلار در ۲ماه گذشته است. قیمت هر دلار آمریکا در ۲ماه اخیر۱۴درصد رشد کرده است.

همگام با رشد قیمت دلار، قیمت درهم امارات که نوسان آن تعیین‌کننده روند قیمت دلار است، به مرز ۸ هزار تومان رسید. رشد قیمت دلار دیروز همچنین موجب شد قیمت هر سکه طرح جدید نیز با ۱۶۰هزار تومان افزایش از مرز ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان عبور کند. روند نرخ طلا در بازار داخل، تابع نرخ دلار و نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی است؛ در نتیجه هر نوع نوسان در این بازارها بر قیمت طلا و سکه اثر مستقیم دارد؛ با این حال اثر نوسان قیمت دلار بر بازار طلا بیش از اثر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علت افزایش شیب صعودی قیمت ارز احتمالا به ۳موضوع بازمی‌گردد؛ از یک طرف آمارها نشان می‌دهد امسال هزینه‌های وارداتی کشور به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت و به این ترتیب امسال دولت به منابع ارزی بیشتری برای واردات کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته نیاز دارد؛ این موضوعی است که احتمالا فعالان بازار ارز آن را درک کرده‌اند و با توجه به میزان منابع و مصارف ارزی در حال پیش‌خور کردن نوسان‌های آینده قیمت ارز هستند.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست میزان ارز مورد نیاز برای واردات در سال‌جاری چقدر است، اما با توجه به افزایش قیمت جهانی کالاهای پایه، تحت ‌تأثیر جنگ در اوکراین، از جمله کالاهای خوراکی برآورد می‌شود میزان نیازهای ارزی کشور امسال به شکل محسوس افزایش یابد و همین عامل، اتفاقا در طول یک ماه گذشته بانک مرکزی را بر آن داشته است که برنامه‌های تازه‌ای را برای جلوگیری از خروج ارز و جذب دلارهای خانگی در پیش بگیرد. عامل دومی که به‌نظر می‌رسد در نوسان‌های قیمت ارز تأثیر داشته است، افزایش انتظارات تورمی است.

برخی تحولات اقتصادی انتظارات تورمی را افزایش داده است. تورم یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده روند نرخ ارز است. عامل سومی هم که به‌نظر می‌رسد به نوسان قیمت ارز منجر شده و به‌ ویژه در روز گذشته در رشد قیمت دلار تأثیر داشته تعلیق به‌ وجود آمده در حوزه مذاکرات و دیپلماسی هسته‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۸ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها