یزد - عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه دستگاه قضا زیر ذره بین دوست و دشمن قرار دارد گفت:دشمنان تمام تلاش خود را برای خدشه دار کردن این قوه به کار گرفته اند و ما باید با رعایت دقیق ضوابط و حرکت بر محور عدالت توطئه های آنان را خنثی کرده و رضایت خداوند متعال را به دست آوریم.
کد خبر: ۱۳۷۱۲۲۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، ایت الله سید محمدرضا مدرسی در دیدار اعضای شورای عالی قضای استان به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به رسالت خطیر و حساس دستگاه قضا در جامعه اظهار داشت : ذات کار دستگاه قضا به گونه ای است، انهایی که به حق مورد ادعای خود نمی رسند از عملکرد این قوه ناراضی و دشمنان با سودجویی از این فرصت به دنبال ایجاد هزینه برای نظام هستند.

وی افزود: کمبود نیرو و منابع کار در دستگاه قضا باید تا سرحد امکان جبران شود اما قطعا عمل برای خدا در چنین شرایطی دارای اجر مضاعف است.

مدرسی یزدی با بیان اینکه بنا به روایات اصل منصب قضا در انحصار نبی و وصی  است تصریح کرد: قضاوت در طول تاریخ برعهده علما به عنوان منصوبین از  سوی ائمه‌ بوده است.

وی گفت:در عصر غیبت طبق روایات قضاوت در اختیار فقیه و در مرحله بعد به حسب شرایط به عهده کسانی است که از سوی فقیه بی واسطه یا با واسطه منصوب به قضاوت می شوند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: قضات هر چند با واسطه منصوب از طرف امام صادق (ع) هستند اگر ابرو کسب کنند ابرو برای امام صادق ع و اسلام است اما اگر خدای نکرده خلافی واقع شود این ضربه به اسلام و اهل بیت خواهد بود.

مدرسی یزدی خاطرنشان ساخت:کسانی که در این نظام مسئولیتی بر عهده دارند به واسطه نسبت آنان با نظام اسلامی درصورت عملکرد صحیح پاداشی مضاعف و در صورت خطا نیز کیفری مضاعف خواهند داشت

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها