رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد :

کاهش ۲۱ روزه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان / رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی استان

یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد از کاهش ۲۱ روزه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب استان خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها این زمان ۹۳ روز است.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۲۴

به گزارش خبرنگار جام جم انلاین یزد ،غلامعلی دهشیری درآستانه هفته قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان  اظهارداشت: ورودی پرونده‌های دستگاه قضائی استان درسال گذشته افزون بر ۲۳۶ هزار و ۴۰۰ مورد است و دادگستری استان در این شاخص با رشد شش درصدی، در جایگاه داوزدهم استانهای کشوراست ولی در شاخص پرونده‌های خروجی با قریب به ۲۴۴ هزار پرونده خروجی و رشد تنها سه درصدی در این بخش، دومین استان کشور از این حیث هستیم.

وی با اشاره به لزوم جهاد تبیین در شرایطی که رسانه‌های دشمن در حال تلقین فضای نامیدی و ناآرامی در کشور هستند،افزود: خوشبختانه حرکت‌های مذبوحانه دشمن بیانگر این است که امروز آنان دیگر چیزی در چنته برای دشمنی با کشورمان ندارند.

اقناع آراء چالش اصلی دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: یکی ازچالشهای دستگاه قضائی اقناع آراء است که درهمین راستا با اقدامات صورت گرفته در دادگستری استان ازجمله برگزاری جلسات نقد عمومی رای در مجامع علمی و درون دستگاه قضا، رشد ۲.۵ درصدی را در این باره طی یکسال اخیر شاهدیم.

دهشیری درخصوص موضوع کاهش جمعیت کیفری استان از اجرای طرح طبقه بندی زندانیان در استان طی هفته آینده خبر داد و گفت: درحال حاضر ۹۲.۷ درصد زندانیان در استان مرد و مابقی را زنان تشکیل می دهند، همچنین ۲۸.۴ درصد زندانیان استان غیربومی هستند و بیشترین محکومیت‌ها در زندانهای استان به ترتیب موادمخدر، سرقت و جرائم علیه اشخاص و اطفال است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه رتبه زندان‌های استان یزد از لحاظ شاخصهای نوزده‌گانه این بخش از رده هفتم در اردیبهشت ۱۴۰۰ به رده دوم در اردیبهشت امسال ارتقا یافته که نشان از فعالیتهای موثر در جهت ارتقاء خدمات در این حوزه دارد.

ایجاد ۱۶ اتاق دادرسی الکترونیکی در استان

دهشیری ضمن اشاره به ایجاد ۱۶ اتاق دادرسی الکترونیکی در استان، گفت: در استفاده از سامانه نظارت الکترونیکی نیز رشد ۷۲ درصدی را طی یکسال اخیر تجربه کردیم و خوشبختانه در شاخص ورودی زندانیان نیز در این مدت کاهش ۶.۵ درصدی روی داده است.

رئیس کل دادگستری استان کاهش مجازات‌های جایگزین حبس در استان به میزان ۲۱ درصد طی یکسال گذشته را نامطلوب خواند ولی در این باره از تلاش برای کاهش مجازاتهای حبس از این طریق در استان خبر داد.
وی با بیان این که دادگستری استان در موضوع اقتصاد مقاومتی در جهت حمایت از تولید داخلی نیز اقدامات اساسی صورت داده تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۳۶۰ درخواست در سامانه حامی ثبت شده که در ۲۰ نشست کارگروه تخصصی و ۲۴ جلسه ستاد مطرح و تاکنون منجر به ۳۹۵ مصوبه و تثبیت یا ایجاد شغل برای ۴۴ هزار و ۵۱۶ کارگر در استان شده است.

دهشیری در خصوص ارزیابی میزان رضایت شهروندان از دستگاه قضا گفت: خوشبختانه براساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته میانگین رضایت‌مندی مردم از این مجموعه ۸۵ درصد مثبت بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها