امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۶۹۲ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۱۰۳۴

قیمت دلار در صرافی ملی ایران چقدر شد؟ علت افزایش قیمت دلار چیست؟ قیمت دلار پس از رسیدن به کانال 34هزار تومان به مرور کاهش یافت. اختلاف قیمت دلار رسمی و غیر رسمی چقدر است؟ آیا قیمت دلار بازهم کاهش خواهد یافت؟.


بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۳ تیر ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۶۹۲ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۶۷۲ تومان به فروش می‌رسد.

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.692
یورو 

28.672

پوند انگلیس 39.558
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.835
دینار عراق  22
روبل روسیه 565

 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

قیمت فروش دلار آمریکا امروز در صرافی بانک ملی ایران در مقایسه با نرخ اعلام شده در روز گذشته، ۲۷,۷۲۰ (بیست و هفت هزار و هفتصد و بیست تومان) اعلام شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۷,۴۴۵ (بیست و هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۷۲۰ (بیست و هفت هزار و هفتصد و بیست تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۸,۳۸۷ (بیست و هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت تومان) و قیمت فروش یورو ۲۸,۶۷۲ (بیست و هشت هزار و ششصد و هفتاد و دو تومان) است.

بازارساز سد راه بازار قیمت دلار

اقتصاد نیوز : قیمت دلار روز گذشته یک کانال بالا رفت و اسکناس آمریکایی بر روی پله اول کانال جدید قرار گرفت.

روز گذشته مرکز آمار کشور نرخ تورم نقطه به نقطه را در پایان خرداد ماه رقم ۵/ ۵۲ درصد اعلام کرد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار ارز با توجه به افزایش قابل توجه نرخ تورم، تعدیل نرخ دلار آنچنان دور از ذهن نبوده و این ارز در راستای همراهی با نرخ تورم پتانسیل افزایش قیمت‌های بیشتر را نیز دارد.

با این حال عده ای از معامله گران معتقدند که بازارساز سد راه بازار دلار ایستاده است و به راحتی اجازه صعود به قیمت دلار را نخواهد داد.

پیش‌بینی قیمت دلار

با توجه به افزایش قیمت دلار در مدت اخیر و تلاش دولت برای کنترل نرخ آن چه چشم‌اندازی برای آینده این ارز وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار پس از افزایش انتظارات تورمی در جامعه و همچنین سرگردانی در نتیجه مذاکرات روندی افزایشی در پیش گرفت و این روزها نوسان اندکی دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ دلار در صرافی ملی پس از روند افزایشی کندی که در ماه‌های گذشته داشت در مدت اخیر به قیمت ۲۷ هزار و ۶۹۲ تومان رسید.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به حرکت دولت به اسم جراحی اقتصادی و آزادسازی قیمت‌ها فنری از دید تورمی در جامعه آزاد شد که خود را در قیمت دلار آزاد نشان داد.

او درباره پیش‌بینی خود از آینده بازار بیان کرد: اگر اتفاق خاصی در فضای سیاسی جامعه رخ ندهد نرخ دلار تا حدودی تعدیل می‌شود.

قیمت دلار در صرافی ملی ایران | جدول قیمت دلار

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند توافق برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام است. مسافرت جو بایدن به خاورمیانه می‌تواند فشار سیاسی به ایران را افزایش دهد و نرخ دلار در تهران صعودی شود.

با این حال، این گمانه‌زنی‌های سیاسی در حالی مطرح می‌شود که برخی فعالان باور دارند،‌ دلار در سال‌های اخیر رشد سنگینی را تجربه کرده است. در این شرایط آن‌ها انتظار دارند که سطح تقاضا با توجه به تاریخچه قیمتی، دچار محدودیت‌های بیشتری شود.

مسیر متفاوت قیمت دلار در تهران و هرات

دیروز بانک مرکزی اعلام کرد در بازار متشکل دو نماد جدید باز می‌شود: یورو صادراتی و دلار صادراتی. بازار متشکل قبلا هم نماد دلار و یورو را داشت اما نمادهای جدید پسوند صادراتی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در هرات بالا رفت در تهران پایین، از سوی دیگر قیمت سکه رنج شد و حبابش بزرگتر. آیا می‌دانید قرار است دو نماد به بازار ارز اضافه شود؟

روز گذشته قیمت دلار در بازار تهران ۱۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. این درحالی است که قیمت دلار در بازار هرات بالا رفت و نرخ حواله درهم امارات هم افزایشی بود.

از نظر معامله‌گران ارزی ساز مخالف دلار تهران با قیمت‌ها در هرات و سلیمانیه فقط یک دلیل دارد، تزریق بازارساز.

شکاف بین قیمت دلار رسمی و غیررسمی کاهش یافت

در پناه همین تزریق، تقریبا قیمت‌های بازار دوشنبه امکان صعود نداشت. از طرف دیگر هم بازارساز نرخ متشکل را هم بالا برد تا شکاف رسمی و غیر رسمی به چهار هزار تومان کاهش پیدا کند. در نقطه اوج شکاف قیمت دلار رسمی و غیر رسمی ۶ هزار تومان بود.

به گزارش اکوایران، دیروز بانک مرکزی اعلام کرد در بازار متشکل دو نماد جدید باز می‌شود: یورو صادراتی و دلار صادراتی. بازار متشکل قبلا هم نماد دلار و یورو را داشت اما نمادهای جدید پسوند صادراتی دارند. مهمترین سوال این است که چرا در بازار متشکل یک ارز، دو نماد داشته باشد؟

اطلاعات اکوایران نشان می‌دهد نماد دلار و یورو صادراتی با این هدف باز شده که اگر صرافان نتوانستند ارز خریداری شده از پتروشیمی‌ها را با نرخ توافقی به مشتریان بفروشند، در بازار متشکل با صراف‌های دیگر تبادل کنند.

درواقع دلار و یورو صادراتی عرضه مازاد دلار توافقی در بازار متشکل است که با محدودیت‌های اداری بازار متشکل روبرو نیست.

احتمال می‌رود این نرخ دلار صادراتی در بازار متشکل قیمت دلار در بازار را به عدد ۷ برساند.

البته برخی از تحلیلگران معتقدند نمادهای ارزی جدید با پسوند صادراتی عرصه را برای نمادهای قبلی تنگ می‌کند و به مرور از کار می‌اندازد. ولی تا اطلاع ثانوی قیمت ارز مسافرتی با نماد دلار و یورو بدون پسوند است و ارز سهمیه‌ای با معادل قیمت دلار و یورو صادراتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها