امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۰۹۴۲

قیمت دلار در صرافی ملی ایران چند؟ قیمت دلار پس از رسیدن به کانال 34هزار تومان کاهش یافت. عوامل کاهش یافتن قیمت دلار چیست؟ آیا روند افزایشی قیمت دلار متوقف شده است؟.دلایل رشد قیمت دلار چیست؟


بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۲ تیر ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۶۷۲ تومان به فروش می‌رسد.

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.720
یورو 

28.672

پوند انگلیس 39.558
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.835
دینار عراق  22
روبل روسیه 565

 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

قیمت فروش دلار آمریکا امروز در صرافی بانک ملی ایران در مقایسه با نرخ اعلام شده در روز گذشته، ۲۷,۶۳۶ (بیست و هفت هزار و ششصد و سی و شش تومان) اعلام شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۷,۳۶۱ (بیست و هفت هزار و سیصد و شصت و یک تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۶۳۶ (بیست و هفت هزار و ششصد و سی و شش تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۸,۳۵۹ (بیست و هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه تومان) و قیمت فروش یورو ۲۸,۶۴۴ (بیست و هشت هزار و ششصد و چهل و چهار تومان) است.

احتمال افزایش قیمت دلار در بلند مدت

به گزارش اقتصاد نیوز، سیاست های جدید ارزی و تزریق عرضه به بازار همچنان در بازار ارز تهران به عنوان سرعت گیر قیمت دلار عمل می‌کند.

معامله گران در کنار سیاست های تسهیلگرایانه در زمینه معاملات ارزی توسط نهاد بازارساز به کاهش قیمت دلار در بازارهای مرزی اشاره می‌کردند. در هرات قیمت دلار به علت محدودیت های ایجاد شده توسط طالبان در حال عقب نشینی است و یکی از دلایل نزول دلار تهران هم می تواند همین عامل باشد.

فعالان بازار ارز با اشاره رشد نرخ تورم در سال جاری معتقدند که تصمیمات ارزی جدید در شرایط فعلی تنها به عنوان یک مُسکِن عمل خواهد کرد و در بلند مدت دوباره احتمال رشد دلار وجود دارد.

صعود قیمت دلار سرعت گرفت | ۳ دلیل برای رشد قیمت دلار

قیمت هر دلار آمریکا در مبادلات روزگذشته با ۲درصد افزایش به ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

به گزارش همشهری‌آنلاین، روند صعودی قیمت دلار که از نیمه دوم اسفند ماه پارسال شروع شده دیروز سرعت بیشتری گرفت و قیمت هر دلار آمریکا با ۲درصد افزایش از مرز ۲۹هزار و ۱۵۰تومان عبور کرد. این بیشترین میزان رشد قیمت دلار در ۲ماه گذشته است. قیمت هر دلار آمریکا در ۲ماه اخیر۱۴درصد رشد کرده است.

همگام با رشد قیمت دلار، قیمت درهم امارات که نوسان آن تعیین‌کننده روند قیمت دلار است، به مرز ۸ هزار تومان رسید. رشد قیمت دلار دیروز همچنین موجب شد قیمت هر سکه طرح جدید نیز با ۱۶۰هزار تومان افزایش از مرز ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان عبور کند. روند نرخ طلا در بازار داخل، تابع نرخ دلار و نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی است؛ در نتیجه هر نوع نوسان در این بازارها بر قیمت طلا و سکه اثر مستقیم دارد؛ با این حال اثر نوسان قیمت دلار بر بازار طلا بیش از اثر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی است.

قیمت دلار در صرافی ملی ایران | جدول قیمت دلار

بررسی‌ها نشان می‌دهد علت افزایش شیب صعودی قیمت ارز احتمالا به ۳موضوع بازمی‌گردد؛ از یک طرف آمارها نشان می‌دهد امسال هزینه‌های وارداتی کشور به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت و به این ترتیب امسال دولت به منابع ارزی بیشتری برای واردات کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته نیاز دارد؛ این موضوعی است که احتمالا فعالان بازار ارز آن را درک کرده‌اند و با توجه به میزان منابع و مصارف ارزی در حال پیش‌خور کردن نوسان‌های آینده قیمت ارز هستند.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست میزان ارز مورد نیاز برای واردات در سال‌جاری چقدر است، اما با توجه به افزایش قیمت جهانی کالاهای پایه، تحت ‌تأثیر جنگ در اوکراین، از جمله کالاهای خوراکی برآورد می‌شود میزان نیازهای ارزی کشور امسال به شکل محسوس افزایش یابد و همین عامل، اتفاقا در طول یک ماه گذشته بانک مرکزی را بر آن داشته است که برنامه‌های تازه‌ای را برای جلوگیری از خروج ارز و جذب دلارهای خانگی در پیش بگیرد. عامل دومی که به‌نظر می‌رسد در نوسان‌های قیمت ارز تأثیر داشته است، افزایش انتظارات تورمی است.

برخی تحولات اقتصادی انتظارات تورمی را افزایش داده است. تورم یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده روند نرخ ارز است. عامل سومی هم که به‌نظر می‌رسد به نوسان قیمت ارز منجر شده و به‌ ویژه در روز گذشته در رشد قیمت دلار تأثیر داشته تعلیق به‌ وجود آمده در حوزه مذاکرات و دیپلماسی هسته‌ای است.

عوامل کاهش قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

به گزارش اقتصاد نیوز ؛ بازار ارز تهران که شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود در دو روز اخیر آرایش نزولی به خود گرفته و قیمت دلار در حال عقب نشینی از مرز های تاریخی است.

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

دسته ای دیگر از معامله گران به اختیارات بانک مرکزی به صرافان مبنی بر مجوز فروش ارز با قیمت توافقی به صرافی ها توسط صادرکنندگان اشاره می کردند. بازیگران بازار ارز تهران معتقدند این کار موجب شده که حجم فروش در بازار بالا برود.

معاون دادستان تهران هم روز گذشته از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد. خبری که باعث شد بخشی از معامله گران از بازار خارج شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها