قیمت دلار | قیمت دلار در بازار | قیمت دلار در صرافی

آخرین قیمت دلار در بازار | روند قیمت دلار چگونه است؟

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۴۳۹ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۰۲۹۸

قیمت دلار چند؟. قیمت دلار  امروز در صرافی ملی ایران. قیمت دلار کاهش یافت. روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد. قیمت دلار ارزانتر می شود.


بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۴۳۹ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۲۷ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت دلار در بازار متشکل

امروز قیمت دلار در بازار متشکل نسبت به روز گذشته افزایش را تجربه کرد و با رشد ۴۸ تومانی که داشت، ۲۷,۳۳۸ (بیست و هفت هزار و سیصد و سی و هشت ) تومان معامله شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، قیمت دلار در بازار متشکل امروز افزایش را تجربه کرد.

قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۷,۳۳۸ (بیست و هفت هزار و سیصد و سی و هشت ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۷ درصدی داشته است.

کاهش شبانه قیمت دلار

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته یک کانال دیگر پایین آمد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ قیمت دلار روز گذشته به مسیر کاهشی روزهای گذشته ادامه داد. معامله گران معتقدند پس از تغییر سیاست‌های بانک مرکزی نسبت به ‌سازو‌کار فروش دلار در صرافی‌ها، نرخ دلار در بازار ارز تهران در حال عقب نشینی است.

قیمت دلار تشنج کرد

طبق مجوز بانک مرکزی به صرافان، صادرکنندگان و افراد دارای سرمایه‌های ارزی پس از این می‌توانند با فروش دارایی‌های خود به صرافی‌ها با نرخ توافقی، حجم اسکناس‌های موجود در بازار را افزایش دهند.

قیمت دلار دوباره کاهش پیدا می کند؟

روز گذشته صرافی ها با قیمتی نزدیک به نرخ فروش بازار، در موقعیت فروش قرار گرفتند و همین عامل موجب شد که سوداگران آربیتراژکار نیز از بازار خارج شوند.

مصطفی قمری‌وفا مدیرروابط عمومی بانک مرکزی روز گذشته گفت: صادرکنندگان یک میلیون و ۶۲۰ هزار دلار ارز بصورت اسکناس در صرافی‌ها عرضه کردند که حدود ۹۰۰ هزار دلار آن بفروش رفت و برای ۷۲۰ هزار دلار دیگر، خریداری وجود نداشت.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته یک کانال دیگر پایین آمد. از نظر معامله گران اگر چه کف قیمت دلار در شرایط کنونی مشخص نشده اما احتمال عقب نشینی در بازار ارز امروز وجود دارد.

پیش‌بینی قیمت دلار

تجارت نیوز نوشت: قیمت دلار پس از افزایشی که پس از شوک قطعنامه شورای حکام داشت اکنون در فاز احتیاطی قرار گرفته و کمی کاهش داشته است.

هفته گذشته قطعنامه شورای حکام هیجانی را به قیمت دلار تزریق کرد و روند صعودی قیمت‌ها را به‌طور کلی در بازارهای مالی رقم زد.

اما اکنون با سیاست‌های دولت مبنی بر تزریق پول از سوی بانک مرکزی قیمت دلار تا حدودی کنترل شده است و بعد از نوسان در روزهای ابتدایی هفته، کاهشی رشده است.

علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: در چند روز اخیر به‌دلیل شوکی که از مصوبه شورای حکام پیش آمد قیمت دلار در بازار آزاد بالا رفت.

او ادامه داد: اما دولت نیز طبق برنامه‌هایی که داشت با برنامه‌ریزی بانک مرکزی، دخالت گسترده‌ای در بازار اعمال کرد. از سویی از نظر رسانه‌ای تلاش شد اخباری پخش شود که التهابات بازار را کاهش دهد.

روند قیمت دلار صعودی می‌شود؟

علی صادقین، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز دراین خصوص بیان کرد: دو حالت برای دلار وجود دارد، کوتاه‌مدت و بلندمدت. در وضعیت کوتاه‌مدت جلسه بانک مرکزی با با پتروشیمی‌ها و صراف‌ها را داشتیم بنابراین صرافان تصمیم گرفتند عرضه را افزایش دهند. مقرر شد آنها خرید و فروش بدون محدودیت داشته باشند.

او ادامه داد: احتمالا در کوتاه‌مدت بازار شاهد اصلاح قیمت ارز است. اما اگر اخبار سیاسی به سمت عدم احیای برجام پیش رود در بلندمدت همچنان قیمت دلار صعودی است.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در این مورد گفت: یکی از دلایل این کاهش قیمت‌ها بحث تایید قطعنامه شورای حکام بود که باعث شد جوی هیجانی در بازار شکل بگیرد و دلار روندی افزایشی را در پیش گرفت. طلا و سکه نیز به‌عنوان تابعی از دلار، همین مسیر را دنبال کردند.

او ادامه داد: اما کم‌کم جامعه به این باور رسید که این قطعنامه ضمانت اجرایی ندارد. در نتیجه، هیجان کاهش یافت و قیمت‌ها عقب‌نشینی کردند.

این کارشناس همچنین درباره تداوم کاهش قیمت در بازارهای ارز و طلا توضیح داد: به‌طورکلی واقعیت این است که کاهش ارزش پول ملی ما به سرعت باعث افزایش قیمت دلار می‌شود. نباید تصور کرد این عقب‌نشینی می‌تواند باثبات باشد و احتمال افزایش دوباره وجود دارد.

او ادامه داد: درصورتی که تغییری در رویه اقتصاد صورت نگیرد و شرایط فعلی بهبود پیدا نکند، نمی‌تونیم انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم.

عوامل کاهش قیمت دلار | پیش بینی قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار ارز تهران که شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود در دو روز اخیر آرایش نزولی به خود گرفته و قیمت دلار در حال عقب نشینی از مرز های تاریخی است.

عوامل کاهش قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

دسته ای دیگر از معامله گران به اختیارات بانک مرکزی به صرافان مبنی بر مجوز فروش ارز با قیمت توافقی به صرافی ها توسط صادرکنندگان اشاره می کردند. بازیگران بازار ارز تهران معتقدند این کار موجب شده که حجم فروش در بازار بالا برود.

معاون دادستان تهران هم روز گذشته از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد. خبری که باعث شد بخشی از معامله گران از بازار خارج شوند .

فعالان بازار می گویند به طور معمول،‌ چنین برخوردهایی با معامله گران تنها در کوتاه مدت،‌ قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد و در میان مدت، بار دیگر تقاضا در صورت عدم اصلاح انتظارات به بازار بازخواهد گشت.

موضوع مذاکرات هسته ای هم از نگاه معامله گران دلار دور نمانده است. وزارت خارجه آمریکا درباره برجام گفته اگر ایران تصمیم سیاسی لازم را اتخاذ کند، می توانیم به برجام بازگردیم. منتظر پاسخ سازنده ایرانی ها و رها کردن موضوعات فرابرجامی از سوی تهران هستیم. به نوشته رویترز، این اظهارنظر در پاسخ به درخواست ایران مبنی‌بر خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا، مطرح شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها