امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۶۷۱ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۰۷۱۵

قیمت دلار در صرافی ملی ایران چند؟ قیمت دلار به 34 هزار تومان هم رسید اما به تدریج کاهش یافت. آیا روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد؟. قیمت دلار روز گذشته در صرافی ملی ایران چند بود؟. چه عامل یا عواملی باعث کاهش قیمت دلار شده است؟.


به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۶۷۱ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۶۵۶ تومان به فروش می‌رسد.

نام ارز قیمت (تومان)
دلار آمریکا 27.671 
یورو 

28.656

پوند انگلیس 39.558
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.835
دینار عراق  22
روبل روسیه 565

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۳۱ خردادماه

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۳۴۶,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۸۳۸.۰۹ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۵۳,۹۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۴۴,۹۹۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۴,۸۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۶,۵۲۶ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۶,۴۲۵ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۸,۳۹۰ ریال رسید.

پیش بینی قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار ارز تهران که شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود در دو روز اخیر آرایش نزولی به خود گرفته و قیمت دلار در حال عقب نشینی از مرز های تاریخی است.

عوامل کاهش قیمت دلار

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

دسته ای دیگر از معامله گران به اختیارات بانک مرکزی به صرافان مبنی بر مجوز فروش ارز با قیمت توافقی به صرافی ها توسط صادرکنندگان اشاره می کردند. بازیگران بازار ارز تهران معتقدند این کار موجب شده که حجم فروش در بازار بالا برود.

معاون دادستان تهران هم روز گذشته از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد. خبری که باعث شد بخشی از معامله گران از بازار خارج شوند.

فعالان بازار می گویند به طور معمول،‌ چنین برخوردهایی با معامله گران تنها در کوتاه مدت،‌ قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد و در میان مدت، بار دیگر تقاضا در صورت عدم اصلاح انتظارات به بازار بازخواهد گشت.

قیمت دلار در صرافی ملی ایران | جدول قیمت دلار

موضوع مذاکرات هسته ای هم از نگاه معامله گران دلار دور نمانده است. وزارت خارجه آمریکا درباره برجام گفته اگر ایران تصمیم سیاسی لازم را اتخاذ کند، می توانیم به برجام بازگردیم. منتظر پاسخ سازنده ایرانی ها و رها کردن موضوعات فرابرجامی از سوی تهران هستیم. به نوشته رویترز، این اظهارنظر در پاسخ به درخواست ایران مبنی‌بر خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا، مطرح شده است.

تداوم کاهش قیمت دلار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:حباب قیمت دلار و سکه طلا در حال از بین رفتن است و پیش بینی می شود با توجه به هماهنگی های تیم اقتصادی دولت با مجلس،در روزهای آینده روند کاهشی قیمت ها ادامه یابد.

به گزارش خانه ملت، عین الله شریف پور کاهش قیمت دلار گفت:همانطور که پیش بینی می شد تحریم های جدید آمریکا نه تنها به رشد قیمت سکه و دلار منتهی نشد بلکه قیمت ها در بازار با روند کاهشی نیز روبرو شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:اعمال تغییرات در تیم اقتصادی دولت و لحاظ پیشنهادات کارشناسی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نکته مثبتی است که می تواند در منطقی شدن قیمت ها تاثیرگذار باشد.

افزیش قیمت دلار و طلا حبابی بود

نماینده مردم ماکو، چالدارن، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:افزیش قیمت دلار و طلا حبابی بوده و براساس بررسی کارشناسان اقتصادی قیمت های کاذب در بلندمدت دوام نخواهد آورد.

مقاومت سوداگران ارزی در برابر کاهش قیمت دلار نتیجه ای ندارد

شریف پور تصریح کرد:حباب قیمت سکه و دلار در حال از بین رفتن است و پیش بینی می شود با توجه به هماهنگی های تیم اقتصادی دولت با مجلس،در روزهای آینده روند کاهشی قیمت دلار و سکه ادامه یابد.

وی افزود:مقاومت سوداگران ارزی در برابر کاهش قیمت دلار نتیجه ای ندارد و وضعیت به نحوی است که پیش بینی می شود دلارهای خانگی به بازار عرضه شود و با توجه به حجم بالای دلارهای خانگی، قیمت ارز تعدیل می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:حتی شنیده می شود برخی از کسانیکه دلار خریداری کرده بودند، حاضرند که ارزهای خود را به کمتر از قیمت خرید به فروش برسانند البته باید تصمیمات موثر برای هدایت نقدینگی به تولید اتخاذ شود.

قیمت دلار متشکل در بازار افزایش یافت

امروز قیمت دلار متشکل در بازار افزایش یافت و با رشد ۱۹۵ تومانی که تجربه کرد، ۲۷,۵۱۵ (بیست و هفت هزار و پانصد و پانزده ) تومان نرخ گذاری و معامله شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، امروز قیمت دلار در بازار متشکل افزایش را تجربه کرد.

قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۷,۵۱۵ (بیست و هفت هزار و پانصد و پانزده ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۷ درصدی داشته است.

اثر کنترل قیمت دلار بر بازار سهام

روزنامه دنیای اقتصاد: امیرعلی امیرباقری، کارشناس بازار سرمایه نوشت: فشار بر نرخ ارز از سوی بانک مرکزی از طریق توافق با صادرکنندگان و خرید ارز افراد حقیقی و حقوقی می‌تواند بازار را با چالش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی مواجه کند. نرخ ارز هم از دو منظر روی بازار سرمایه اثر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد؛ یکی افزایش نرخ تورم انتظاری و دیگری از طریق رشد اسمی سود و زیان با تاثیری که می‌تواند بر نرخ نیمایی به‌جا بگذارد. زمانی‌که نرخ ارز کنترل شود این فشار از دو جانب به بازار سرمایه وارد می‌شود و تا حدودی می‌تواند در بازار فشار فروش ایجاد کند.

از آنجا که چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انداز سیاستی مشخصی هم وجود ندارد سهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که با نرخ ارز رشد می‌کردند، مثل گروه خودرویی نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و در نتیجه بر کلیت بازار سرمایه فشار وارد می‌شود، بنابراین انتظار است در این هفته فروش تا حدودی در بازار سرمایه ادامه پیدا کند. البته فشار فروش به‌معنای تغییر روند بازار نیست و صرفا اصلاح درون‌کانالی خواهد بود که امری کاملا طبیعی برای بازار سرمایه است چراکه نمی‌توان انتظار داشت که همیشه بازار سرمایه در یک جهت حرکت کند. یکی دیگر از خبرهایی که در آخر هفته منتشر شد، احتمال به بن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است، با این‌حال به‌نظر می‌رسد به مرور زمان فضای کلی اقتصادی راه خود را از برجام جدا کند. جداشدن راه بازار از برجام اتفاق نامبارکی نیست؛ چراکه بارها مشاهده شده اخبار برجام در طی سال‌ها چه تاثیری روی بازار داشته است. هرچه بازار به سمت کارآیی حرکت کند باید تاثیر خود را صرفا از پارامترهای اقتصادی بگیرد. اتفاقا اینکه مسیر بازارها از برجام جدا شود و به واقعیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی گره بخورد، اتفاق مبارک و حرکت در مسیر کارآیی بازار است.

البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که به هر حال اتفاقات مثبت در حوزه بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی می‌تواند به‌عنوان یک کاتالیزور در فضای سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری عمل کند، بنابراین نباید اثر برجام بر بازار سرمایه را خیلی بزرگ ببینیم و بزرگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمایی کنیم. به‌نظر می‌رسد که سرنوشت برجام دیگر سیاسی شده و راه خود را از فضای اقتصادی جدا می‌کند.

به‌صورت کلی پیش‌بینی از وضعیت بازار سرمایه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که گاهی برخی از این پارامترها در تضاد با یکدیگر قرار می‌گیرند، بنابراین در شرایط فعلی کلیت بازار سرمایه را باید روند اصلاحی درنظر گرفت. از سوی دیگر از آنجا که فضای بازار سرمایه، سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری است باید دید بلندمدت و میان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدت در بازار تقویت شود، نه دید سفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بازی و کوتاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدت، بنابراین به‌نظر می‌رسد نوسانات هفتگی بر روند کلی بازار اثری نداشته باشند و در بلندمدت تمامی سهام و صنایع بعد از یک اصلاح معقول، به مسیر رشد خود ادامه دهند.

در کوتاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدت هیجانات بر روند بازار اثر می‌گذارند ولی در میان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدت و بلندمدت واقعیات بر بدنه بازار تاثیرگذار خواهد بود.

باید این اطمینان را به سهامداران داد که در میان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدت و بلندمدت بازار سرمایه بهترین و امن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین فضا برای سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری خواهد بود، منتها مشروط به اینکه دید سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری (نه سفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بازی و نوسان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری) بر بازار سرمایه حاکم باشد، چون تحلیل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نشان می‌دهد چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی در میان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدت و بلندمدت دید سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری از دید سفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بازی حداقل چند پله بازدهی بیشتری دارد، بنابراین در میان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدت و بلندمدت آینده بازار، بازار روشنی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها