قیمت گوشت| قیمت گوشت در بازار | قیمت گوشت گوسفند

قیمت گوشت سقوط کرد | قیمت گوشت اعلام شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز غیرمنطقی است، گفت: با اقداماتی که مدیریت پشتیبانی امور دام کشور برای تامین نهاده و خرید تولیدات انجام می‌دهد قیمت گوشت قرمز در بازار متعادل می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۰۶۸۵

قیمت گوشت در بازار. علت  افزایش قیمت گوشت چیست؟ با افزایش قیمت گوشت دیگر این ماده مهم غذایی را در سفره مردم نخواهیم دید. آیا روند افزایشی قیمت گوشت ادامه دارد؟ قیمت گوشت در سال جاری چند درصد افزایش داشته است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قربانی در پاسخ به اینکه چرا قیمت گوشت قرمز در بازار افزایش یافته است، اظهار داشت: افزایش زیاد قیمت گوشت قرمز غیر منطقی است و با اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهد قیمت‌ها بر‌می‌گردد.

معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وابستگی قیمت گوشت قرمز به ارز ۴۲۰۰ تومانی کم است، افزود: شاید انتظار افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی قیمت گوشت می‌رفت، اما جهش قیمت در بازار غیر منطقی است.

وی اضافه کرد: از ابتدا هم تصور می‌شد با اجرای حذف یارانه‌ها، شوک اندکی به غیر از چهار قلم کالا در بازار برای سایر کالا‌ها وجود داشته باشد، اما این افزایش مقطعی و کوتاه مدت خواهد بود.

معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با اقداماتی که مدیریت پشتیبانی امور دام کشور برای تامین نهاده و خرید تولیدات آن‌ها انجام می‌دهد قیمت گوشت قرمز در بازار متعادل می‌شود.

به گزارش فارس، قیمت گوشت ران گوساله در بازار به کیلویی ۲۱۰ هزار تومان و ران گوسفند کیلویی ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، به عنوان نمونه، این نهاد وابسته به شهرداری تهران، قیمت هر کیلو ران منجمد گوسفندی را ۱۱۰هزار تومان اعلام کرده است اما قیمت‌های بازار، رقم دیگری را نشان می‌دهد. این اختلاف قیمتی در سایر فرآورده‌های گوشتی نیز به چشم می‌خورد. بازدیدهای میدانی از مراکز فروش گوشت قرمز هم نشان می‌دهد هیچ قیمت ثابتی برای گوشت وجود ندارد و بعضا چندین قیمت برای یک کالای واحد وجود دارد.

برخی از فروشندگان، دلیل این مهم را اجاره مغازه‌ها عنوان می‌کنند و برخی دیگر در کمال صداقت می‌گویند قیمت را با توجه به نوع مشتریان خود تعیین می‌کنند. وقتی از آنها پرسیده می‌شود نگران بازرسی‌ها نیستید، می‌گویند اتحادیه که کاری به ما ندارد. اگر تعزیرات هم بازرس راهی کند، پیش از ورود بازرس از اتحادیه به ما اطلاع می‌دهند.​​​​​​​

قیمت گوشت و خبر خوب معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره  | قیمت گوشت متعادل می شود


گریزان از اطلاع رسانی بازار گوشت 


به سراغ علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت رفتیم. فردی که این روزها در سکوت کامل فرو رفته و ترجیح می‌دهد به سوالات خبرنگاران پاسخ ندهد. پس از چندبار قرار برای مطرح کردن پرسش‌ها، وی تلفن‌همراهش را از دسترس خارج کرد.

ضعف نظارت و دلال‌بازی عامل افزایش قیمت گوشت


محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با جام‌جم با تایید افزایش هزینه پرورش دام در کشور می‌گوید:با برداشتن ارز ترجیحی، هزینه تولید دام افزایش محسوسی داشته اما به دلیل مازاد تولید، امکان افزایش قیمت نبوده، سود این افزایش قیمت فقط به جیب واسطه‌ها می‌رود و صنعت تولید دام با زیان به کار خود ادامه می‌دهد. وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزیر کشاورزی تصریح کرد: در جلساتی که با وزیر کشاورزی برگزار شد، مشکلات دامداران در خصوص افزایش هزینه‌های تولید بررسی و با وزیر جهاد گزینه‌هایی مانند خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی دام و عرضه مستقیم مطرح شد.

متاسفانه این دو طرح هنوز اجرایی نشده اما در صورت تشکیل شورای قیمت‌گذاری در خصوص کشف قیمت با حضور کشاورزان و دامداران می‌توان به اجرای آن امیدوار بود.وی نظارت ضعیف و تعدد واسطه‌ها را دلیل افزایش قیمت گوشت عنوان کرد و گفت: واگذاری حق نظارت از وزارت صمت به جهاد کشاورزی به دلیل کمبود نیرو در این سازمان نتیجه مثبتی نداشته است اما طرح‌هایی با نظارت اصناف و سازمان بسیج شکل گرفته که در صورت همراهی سازمان‌های دیگر، ضریب موفقیت این برنامه‌ها افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت گوشت به‌رغم وجود دام مازاد

طی روزهای گذشته با تداوم روند افزایشی قیمت کالاها در بازار، قیمت گوشت قرمز نیز به ۲۵۰ هزار تومان رسید. به دنبال اعلام رسمی ‌اصلاح نرخ ارز و هدفمندسازی پرداخت یارانه‌ها، بازار کالاهای اساسی از قبیل مرغ، تخم‌‌مرغ، روغن و لبنیات با افزایش شدید قیمت همراه بوده است‌.

در این بین گوشت ‌قرمز نیز مستثنی از این تغییر قیمت‌ها نبوده و طی روزهای اخیر قیمت این کالا نیز در بازار با افزایش همراه بوده است. به طوری که در بعضی از فروشگاه‌ها قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله به ۲۵۰ هزار تومان رسید، در حالی‌ که پیش از هدفمندی یارانه‌‌ها حداکثر قیمت هر کیلو گوشت در قصابی‌ها به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید.

بخشی از این افزایش نرخ در بازار گوشت قرمز به افزایش ۵ تا ۶ برابری نرخ نهاده‌‌های دامی باز می‌گردد، اما به گفته فعالان بازار بخشی از آشفتگی بازار هم ناشی از خریدهای هیجانی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها