اتاق شیشه ای و نکات مهم استفاده آن

پارتیشن به محصولی تزئینی و کاربردی در دکوراسیون داخلی گفته می‌شود که از جنس‌های مختلفی همچون چوب یا شیشه تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۰۸

اتاق شیشه ای و نکات مهم استفاده آن

کاربرد اصلی پارتیشن، تقسیم بندی فضاها به بخش‌های کوچک‌تر یا پنهان کردن یک محیط خاص از دید عموم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پارتیشن شیشه ای در این مقاله از سایت کاژه با ما همراه باشید.

امروزه انواع پارتیشن‌ها در فضا‌های مختلف به کار برده می شوند. پارتیشن‌ها باعث بهره‌وری بیشتر از فضا و ارتباط و هماهنگی بیشتر بخش‌های مختلف فضا می‌شوند. از نظر شیوه نصب، پارتیشن‌ها به دو دسته پارتیشن ثابت و پارتیشن متحرک (پاراوان) تقسیم بندی می‌شوند.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

 پارتیشن شیشه‌ای محصولی بسیار کاربردی و لوکس است که در دکوراسیون‌های مدرن استفاده می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای در مقایسه با پارتیشن چوبی دید بهتری دارد. پارتیشن شیشه‌ای در اداره‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها بسیار پرطرف‌دار است. از مهم‌ترین ویژگی این پارتیشن‌ها می‌توان به نصب سریع توسط متخصصین و داشتن یک طراحی منحصربه‌فرد اشاره کرد.

با استفاده از پارتیشن شیشه ای می‌توان انواع مختلف اتاق شیشه ای را طراحی و تولید کرد. با استفاده از پارتیشن شیشه ای، نور خورشید به راحتی می‌تواند به تمام فضاهای یک ساختمان برسد. استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث صرفه‌جویی انرژی در محل می‌شود. ازآنجاکه جلوگیری از سروصدا خصوصاً در محیط‌های شلوغ بسیار مهم است، این نوع پارتیشن عایق صدا نیز دارد.

انواع مختلف پارتیشن‌های شیشه ای

پارتیشن شیشه ای به دسته‌های مختلفی از جمله پارتیشن‌های شیشه ای دوجداره، فریم لس، مات، شیشه عادی و متحرک تقسیم بندی می‌شود. باتوجه‌به نوع انتخابی و ابعاد پروژه، پارتیشن بندی هزینه‌های متغیری خواهد داشت.

برخی از اشکال اتاق شیشه ای دارای قالب‌های معین و مشخصی هستند و برای قالب آن، فریم‌های متفاوتی از انواع مواد مانند چوب، فلز و آلومینیوم استفاده می‌شود. در بعضی موارد می‌توان با استفاده از اتصالات، شیشه‌ها را بدون قاب در کنار هم قرار داد.

مزایای استفاده از اتاق شیشه ای

اتاق شیشه ای ساخته شده با استفاده از پارتیشن شیشه ای مزایای بسیار زیادی دارد. این اتاق‌ها با مکانیزم مناسبی که دارند در چهار فصل سال قابل استفاده هستند. یکی از بخش‌های جذاب اتاق شیشه ای در محوطه سازی، استفاده از گیاهان مختلف برای تزیین این اتاق است. داشتن منظره‌ای شفاف و کامل از دیگر  مزیت‌های اتاق‌ شیشه ای است.

اتاق شیشه ای و نکات مهم استفاده آن

با استفاده از پارتیشن شیشه ای اتاق نیز به اندازه کافی روشن خواهد بود و نور به راحتی به داخل آن ورود خواهد کرد. به عبارت دیگر اتاق با نور طبیعی روشن می‌گردد.

ساخت و نصب آسان از دیگر مزایای استفاده از اتاق شیشه ای است. در واقع، به راحتی می‌توان آنها را تهیه و در زمان کوتاه نصب کرد. پارتیشن‌ها قابل شستشو هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را شستشو داد و تمیز کرد. این در صورتی است که اتاق‌هایی با دیوارهای چوبی یا بتنی قابل شستشو نیستند.

اتاق شیشه ای قابلیت اصلاح و تغییر دکوراسیون را داشته و به راحتی می‌توان با جداسازی بعضی از فریم‌ها و تغییر آنها، سازه را به طور کلی تغییر داد.
از دیگر مزایای استفاده از اتاق شیشه ای، عایق‌بندی است. پارتیشن‌های مورد استفاده در ساخت اتاق شیشه ای در برابر صوت و دما عایق هستند.

پارتیشن با شیشه‌های استین گلاس

از شیشه‌های استین گلاس در پارتیشن‌های شیشه ای استفاده می‌شود. شیشه استن گلاس در فرم‌های مختلف معماری طراحی و تولید می‌شود. پارتیشن شیشه ای با شیشه دکوراتیو استین گلاس ضمن انتقال نور، دکوراسیون فضا را دلنشین‌تر می‌کند. شیشه استین گلاس جزء صنایع هنری محسوب می‌شود. شیشه‌های استين گلاس طوری طراحی و ساخته می شوند که ساختار فلزی میان آنها باعث افزایش ایمنی آنها می‌شود. شیشه استين گلاس در زمان تابش نور طبيعی و يا مصنوعی جلوه فریبنده‌ای به محيط پيرامون خود می‌بخشد.

شیشه‌های تزئینی استین گلاس در کارگاه شیشه، از قطعات شیشه‌هایی که به‌واسطه مفتول خاصی به نام لدکیم کنار هم قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های مهم این شیشه، انعطاف در طراحی است.

اتاق شیشه ای و نکات مهم استفاده آن

انواع مختلف شیشه استین گلاس و استفاده از آن

شیشه استین گلاس به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود. شیشه استین گلاس دوجداره، چینی، سکوریت، شیشه استین گلاس سه بعدی، استین گلاس حکاکی شده، استین گلاس مات و استین گلاس از انواع مختلف این نوع شیشه‌ها هستند.

این نوع شیشه‌ها کاربردهای مختلفی در تزئین درب، سقف و پنجره‌ها، تزئین درب‌های لابی و ورودی ساختمان، شیشه درب‌های کافه رستوران‌ها، شیشه‌های تزئینی فروشگاه‌ها، پنجره‌های تزئینی، سقف‌های کاذب، نورگیرهای شیشه ای، گنبدهای شیشه و لایت باکس‌ها دارند. مهم‌ترین بخش ساخت شیشه استین گلاس مربوطه به رنگ کردن آن است.

قیمت انواع پارتیشن‌های شیشه ای

قیمت انواع پارتیشن‌ها به مشخصاتی همچون کیفیت و جنس، ابعاد و ضخامت آن، تزیینات کار شده روی پارتیشن و همچنین جزئیات نصب پارتیشن بستگی دارد. در حالت کلی، قیمت پارتیشن متحرک نسبت به پارتیشن‌های ثابت بسیار پایین‌تر است. برای تعیین قیمت اتاق شیشه ای چند فاکتور اصلی مؤثر است. ضخامت شیشه، متراژ اتاق، یراق و ملحقات (دستگیره، قفل، لولا) از جمله عوامل تأثیرگذار در قیمت پارتیشن‌ها هستند. پارتیشن‌های ساخته شده از شیشه استین گلاس قیمت بالاتری دارند. برای یک ساختمان مجلل شیشه استین گلاس یکی از گزینه‌های عالی به حساب می‌آید.

 

نکات مهم استفاده از اتاق شیشه ای

هنگام خرید پارتیشن شیشه ای باید نکات مهمی را در نظر گرفت. محل استفاده، نوع پارتیشن، تعداد لنگه‌های لازم برای پارتیشن و همچنین متراژ مورد نظر از جمله نکات مهم هستند.

موارد استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای

هر کدام از پارتیشن‌ها مزیت خاص خود را دارند. پارتیشن ثابت از مقاومت بیشتری در مقابل ضربه و عواملی مانند رطوبت برخوردار است و نسبت به پاراوان (پارتیشن متحرک) بسیار رسمی‌تر است. اما پارتیشن متحرک، قابلیت جابه‌جایی داشته و به راحتی به فضاهای مختلف انتقال داده می‌شود.

پارتیشن‌ها به صورت کلی به دو دسته پارتیشن‌های اداری و پارتیشن‌های خانگی تقسیم بندی می‌شوند. پارتیشن‌های اداری برای جداسازی قسمت‌های مختلف یک اداره و سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر اساس نیازها و کاربرد می‌توان از اجسام شیشه‌ای، چوبی و فلزی استفاده کرد. پارتیشن خانگی نیز برای فضای خانه‌، مخصوصاً آپارتمان‌های کوچک که عملاً امکان جداسازی محیط و داشتن فضایی مجزا در خانه با استفاده از دیوار در آن‌ها غیرممکن است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

اگر قصد دارید که از پارتیشن برای منزل استفاده کنید، در این صورت باید از پاراوان یا پارتیشن متحرک استفاده کنید. همچنین برای پارتیشن‌های اداره، پاراوان‌‌های مدل‌ ساده و اداری، پاراوان‌های گلاس و حتی پاراوان‌های ام‌دی‌اف چاپی و لیزری مطلوب هستند. به ویژه که می‌توان آرم، لوگو یا شعار تبلیغاتی سازمان را روی پاراوان‌های چاپی چاپ کرد.  شرکت کاژه در زمینه دکوراسیون و بازسازی ساختمان فعالیت میکند از شما دعوت میشود قبل از اقدام از مشاوره متخصصان این مجموعه بهره مند شوید.

برای کسب مشاوره با اطلاعات زیر در تماس باشید

www.kajeh.com  - 88492314 - 09121509516

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها