احیاء مجدد بیمه 1400نفر صنعتگرحوزه صنایع دستی کردستان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان ازاحیا نمودن بیمه تعداد 1400نفر از صنعتگران حوزه صنایع دستی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۹۸۴۷

کردستان-جام جم آنلاین- فرهاد حامدی در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی کردستان که به مناسبت هفته صنایع دستی در خانه کرد سنندج برگزار گردید و اظهار داشت: در سال جاری از محل هدفمندی یارانه ها اعتباری برای احیا نمودن بیمه 4هزار نفر صنعتگران حوزه صنایع دستی کشور در نظر گرفته شده است که سهم استان کردستان در فاز اول 240نفرو در فاز دوم 800نفر صنعتگر به بیمه معرفی خواهند شد .

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در ادامه افزود:صنعتگران باید دارای پروانه تولید انفرادی و همچنین گواهی صلاحیت حرفه ای از سازمان فنی و حرفه ای را داشته باشند تا بتوانند از خدمات بیمه صنعتگران صنایع دستی بهره مند شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:در حال حاضر 43رشته صنایع دستی در استان فعالیت می کنند که 22رشته بومی استان و 2رشته نازککاری و گلیم سنه دارای نشان ملی جغرافیایی و گلیم سنه دارای نشان بین المللی جغرافیایی می باشند.

حامدی در ادامه تصریح کرد: در حوزه میراث معنوی و‌ناملموس تعداد26رشته دارای کد و جز میراث ناملموس استان ثبت شده اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در ادامه به مشکلات صنعتگران در حوزه تولید صنایع دستی اشاره کرد و افزود:متاسفانه صنعتگران ما بانبود فضای مناسب برای تولید،نبود مواد اولیه،نبود استانداردلازم برای صنایع دستی،عدم بسته بندی مناسب،عدم تولید بازار پسند نبود امکانات آموزشی،نبود تسهیلات برای توسعه هنرهای صنایع دستی روبرو هستند که این‌موارد موحب ایجاد مشکلات عمده ای درحوزه تولید شده است.

وی به بحث بسته بندی صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کردستان در حوزه بسته بندی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی اهمیت بسته بندی،شیوه های بسته بندی، طراحی و استاندارد شیوه بسته بندی نموده است.

حامدی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر برای10مورداز صنایع دستی کردستان بسته بندی طراحی شده است که به دلیل نبود اعتبار بسته بندی آنها تولید نمیشودکه یکی از مشکلات صنایع دستی کردستان میباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها