ایسنا: هم اینک سن ریلی کشور 33 سال است که تلاش می شود با افزایش سالانه 30 تا 40 واگن جدید به ناوگان متوسط سن قطارهای رجا به 24 سال کاهش یابد.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۹

یوسف حجت - مدیرعامل شرکت قطارهای مسافربری رجا با بیان این مطلب افزود: حمل و نقل ریلی درکشور به رغم ایمنی بالا، صرفه جویی، نظم در عملکرد و سایر شاخصهای حمل و نقل نسبت به سایر زمینههای حمل و نقل دارای ارجحیت است.
وی افزود: درسالهای اخیر توجه ویژهای به بحث حمل و نقل ریلی صورت گرفته است، به نحوی که درسال گذشته بالغ بر 21 میلیون مسافر توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران جابه جا شده است و پیشبینی میشود امسال این رقم به 24 میلیون نفر افزایش یابد.
وی گفت: به منظور رسیدن به سقف حداکثری در جابهجایی مسافر و کالا، افزایش تعداد قطارها و کاهش سن واگنها در دستور کار راه آهن کشور قرار دارد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به توان و ظرفیت واگنهای این شرکت اشاره کرد و گفت: رجا در حال حاضر یک هزار و 600 واگن در قالب 160 وام قطار دارد که 100 وام از آنها درحال سرویس دهی به مردم و تعدادی نیز قدیمی است که تلاش می شود با از رده خارج کردن واگنهای قدیمی متوسط عمر ناوگان این شرکت و همچنین نحوه ارائه خدمات از مطلوبیت بیشتری برخوردار شود.
وی به متوسط عمر ناوگان ریلی کشور اشاره کرد و بیان داشت: هم اینک سن ریلی کشور 33 سال است که تلاش می شود با افزایش سالانه 30 تا 40 واگن جدید به ناوگان متوسط سن قطارهای رجا به 24 سال کاهش یابد.
وی افزود: تا پایان برنامه چهارم توسعه تلاش میکنیم با استفاده از قطارهای اتوبوسی ترددهای منطقهای با مسافتهای کوتاه را توسط قطارهای بدون کوپه سرویس دهی کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها