فاصله قیمتی میان بازار و قیمت خودروسازان همچنان در حال افزایش است و این تفاوت قیمت در سایه کاهش عرضه خودرو تشدید شده و به‌گفته فعالان حوزه بازار، شکاف قیمت به بیش از صد‌درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، این قیمت‌های افزایشی درحالی شکل می‌گیرد که میزان معاملات در بازار طی دو هفته اخیر کاهش محسوسی داشته است و تنها مصرف‌کنندگان به‌دنبال تامین خودروی مورد نیاز خود هستند. البته این رکود به‌دلایلی مانند انتظار بازار برای نهایی شدن واردات خودرو و کاهش نرخ ارز ناشی از مسائل سیاسی تداوم داشته است.

البته نباید از اختلالات اخیر در جریان واگذاری خودرو با مدیریت وزارت صمت به‌راحتی عبور کرد. این انتقال قرعه‌کشی از خودروسازان به وزارت صمت باعث تاخیر در واگذاری خودرو شد و حتی با اعلان‌های غلط، جو روانی نامناسبی را به بازار تحمیل کرد که دود این موازی‌کاری در نهایت به چشم خریداران خواهد رفت.
یکی از مهم‌ترین مشکلات این روز‌های بازار خودرو، تبدیل آن از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای است و بسیاری از مردم به‌دلیل نگرانی از کاهش ارزش پول ملی ترجیح می‌دهند سرمایه خود را تبدیل به کالای بادوام کنند که بازار خودرو نیز یکی از گزینه‌های دم‌دستی است.
 
فروشنده هست خریدار نیست
​​​​​​​
افزایش ۱۵درصدی قیمت خودرو از ابتدای سال

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در گفتگو با جام‌جم با اشاره به آخرین وضعیت بازار می‌گوید: «بازار خودرو طی ۱۰روز اخیر روز‌های آرامی را سپری می‌کند و معاملات محدودی در بازار صورت می‌گیرد. این روز‌ها تعداد خریداران نسبت به فروشندگان کمتر است و بیشتر خریداران منتظر هستند تا طرح واردات خودرو نهایی شود. در صورتی که این طرح اجرایی شود با واردات خودرو‌های اقتصادی با قیمتی بین ۱۰تا۲۰ هزار دلار، قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.»

وی بازار تقاضای مردم برای خرید خودرو از خودروسازان را کاذب عنوان کرد و معتقد است در صورت واردات خودرو، قیمت‌ها در بازار ریزش مناسبی خواهد داشت. موتمنی از افزایش ۱۵ درصدی قیمت‌ها از ابتدای سال خبر داد و گفت: «میزان عرضه خودرو در بازار کاهش چشمگیری داشته است و بر‌خلاف اعلام‌های قبلی مبنی بر افزایش عرضه خودرو در سال‌جاری، هنوز شاهد افزایش عرضه خودرو نبودیم و ادامه روند قرعه‌کشی نیز که قرار بود از ابتدای سال حذف شود، به التهابات بازار خودرو دامن زده است.»
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها