مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان؛

طالب زاده نگاه جهانی به انقلاب اسلامی داشت

مدیر کل ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:طالب‌ زاده شخصیت جهانی انقلاب اسلامی بود و به انقلاب اسلامی به منزله یک انقلاب جهانی نگاه می‌کرد.
مدیر کل ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:طالب‌ زاده شخصیت جهانی انقلاب اسلامی بود و به انقلاب اسلامی به منزله یک انقلاب جهانی نگاه می‌کرد.
کد خبر: ۱۳۶۹۴۲۷
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛امرالله حسنی در همایش«نادرترین سردار» با اشاره به اینکه این برنامه به همت جبهه مردمی انقلاب اسلامی برگزار می شود، گفت: طالب زاده پرورش یافته مسجد بود و پرچم مبارزه با ظلم را در عرصه هنر برداشت و بعد از شهید آوینی کسی همچون طالب زاده وارد این عرصه نشده بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: با در گذشت طالب زاده خلأ بزرگی را در عرصه مبارزه با ظلم در حوزه فرهنگ و هنر شاهد خواهیم بود و امیدواریم این خلا با حضور هنرمندان ارزشی جبران شود.


وی با بیان اینکه افول امریکا زمانی آغاز شد که خود را در برابر انقلاب اسلامی ایران دید، افزود: به گفته طالب زاده با پیروزی انقلاب اسلامی به دست امام راحل هراس بزرگی در دل دشمن ایجاد شد.


به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، افرادی همچون نادر طالب زاده برنامه افق نو را راه اندازی کرد و در حوزه رسانه نیز کارهای خوبی انجام شد.


منتقد سینما و حوزه فرهنگ نیز در سخنانی با تاکید به اینکه بعد از چهل سال هنوز به سینمای انقلابی و مردمی دست نیافته ایم، به عناوین تعدادی از فیلم های سینمایی با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و  گفت: فیلم هایی همچون موقعیت مهدی که بوی آوینی می دهد، قابل توجه است ولی این تعداد کافی نیست.


مسعود فراستی با انتقاد از اینکه این آزمون و خطا همچنان در سینمای ما ادامه دارد و بها ندادن به نقدهای سینمایی از دیگر مشکلات ماست، افزود: متاسفانه فرهنگ نقد در بحث سیاست، اقتصاد و هنر را برنمی تابیم و همین موضوع موجب عقب ماندگی ما می شود چرا که چیزی بیرون از نقد اتفاق نمی افتد.


وی ادامه داد: فرمانده هان شاخص در جنگ بسیار داریم ما افرادی داریم که می خواهیم با آن ها زندگی کنیم و فیلم ساز با خودآگاه و ناخودآگاه این شخصیت مانوس می شود و همین موجب می شود تا آن شخصیت فرم بگیرد و به همان میزان می توان کاراکتر را به نمایش درآورد.


فراستی ادامه داد: ما در بحث تکنیک هم دچار مشکل هستیم و متاسفانه بسیاری از فیلمسازان ما تکنیک بلد نیستند. دانشجویان رشته فیلم سازی باید از ابتدا با این تکنیک ها آشنا شوند و آموزش ببینند.


این منتقد سینما و حوزه فرهنگ افزود: منصور نام یکی از شهدای ارتشی ما است که فیلمی در این زمینه ساخته شده که متاسفانه فاجعه است چرا که سازنده، فیلم سازی بلد نبوده چرا که بیننده نمی تواند به شهید منصور نزدیک شود.


فراستی  افزود: فیلم سازان قبل از ساخت فیلم باید با طرز ساخت فیلم کوتاه آشنا شوند و بدون آموزش موسسات فرهنگی نمی توانند چیزی تولید کنند. مستندسازی پایه هر سینمای جدی است و بچه های اهل سینما آستین ها را بالا بزنند و یک گروه مستند راه اندازی کنند و باید محفل هفتگی داشته باشند و مستندها را مشاهده کنید.


وی با اشاره به اینکه تله فیلم عنکبوت مقدس یک اثر ناچیز و حقیر بود، گفت: این تله فیلم در حدی نیست که بتواند به امام رضا(ع) توهین کند، از اینرو این اندازه حساسیت نیز نیاز نیست.


یکی از شاگردان  طالب زاده نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه باید گفتمان انقلاب اسلامی را با زبان هنر تشریح کرد، گفت: هنر یکی از ابزارهایی است که می توان این گفتمان را نشر داد و نادر طالب زاده بنیادی نهاد که به این گفتمان دست یابیم.


یعقوبی با اشاره به اینکه شهدایی چون چمران و آوینی نیز در جهت نشر و نهادینه کردن گفتمان انقلاب تلاش کردند، افزود: طالب زاده به دنبال ایجاد گفتمان برای انقلاب اسلامی بود.


وی با یادآوری اینکه رسول مکرم اسلام گفتمان داشت و شیعه موفق شده چرا که گفتمان دارد و مشکل از ماست که این گفتمان را نشر نمی دهیم، افزود: ما در این چهار دهه از گفتمان عقب ماندیم و حضرت محمد بدون هر جنگی مکه را فتح می کند و این فتح نتیجه همان گفتمان است.


یعقوبی اضافه کرد: اگر گفتمان نداشته باشیم مانایی نخواهیم داشت؛ طالب زاده می خواست با گفتمان هنر انقلاب را منتشر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها