استاندار زنجان با اشاره به پنج مسئله احصاء شده در نقشه مهندسی فرهنگی برای استان زنجان گفت: تعدادی از این موضوعات جامع هستند و در صورت نیاز می‌تواند با مسائل بومی زنجان جایگزین شود.
استاندار زنجان با اشاره به پنج مسئله احصاء شده در نقشه مهندسی فرهنگی برای استان زنجان گفت: تعدادی از این موضوعات جامع هستند و در صورت نیاز می‌تواند با مسائل بومی زنجان جایگزین شود.
کد خبر: ۱۳۷۰۷۱۰
به گزارش جام جم آنلاین زنجان، محسن افشارچی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به پنج مسئله احصاء شده در نقشه مهندسی فرهنگی برای استان زنجان اظهار کرد: تعدادی از این موضوعات جامع هستند و در صورت نیاز می‌تواند با مسائل بومی زنجان جایگزین شود و یا اینکه برش استانی آن را تعیین کرد.

استاندار زنجان ضمن قدردانی از همراهی مردم و دهه نودی‌ها در برنامه «سلام فرمانده» به طرح پویش ملی فرهنگ اشاره کرد و گفت: این طرح اگر به صورت موردی برای استان زنجان اجرا شود می‌تواند اطلاعات و داده‌های خوبی در اختیار متولیان قرار دهد.

وی بر ضرورت تشکیل اتاق وضعیت در استان زنجان و جمع‌آوری داده‌های مربوط به حوزه‌های فرهنگ اشاره کرد و گفت: بر اساس این داده‌ها می‌توان در زمینه پنج مسئله نقشه مهندسی فرهنگی نیز با سرعت بیشتری به جلو حرکت کنیم.

وی بر ضرورت همراهی دستگاه‌های متولی در ارائه داده‌های فرهنگی جمع‌آوری شده در سنوات گذشته گفت: این داده‌ها در اختیار اتاق وضعیت استان قرار گیرد تا از دوباره کاری جلوگیری شود.

افشارچی با اشاره به اینکه وظیفه دستگاه‌های متولی در نقشه مهندسی فرهنگی مشخص شده است، گفت: مسائل اقتصادی راه‌حل دارد اما حل مسائل مربوط به حوزه فرهنگ سخت است و باید به دنبال راه‌حل‌های اساسی در این حوزه برای پیشبرد افزایش فرهنگ ایرانی - اسلامی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعیین روز شهر مرکز هر استان در شورای فرهنگ عمومی به استان ها ابلاغ شده است، گفت: برای این منظور یک نام برای مرکز شهر به مدت سه سال تعیین می‌شود.

شهردار زنجان نیز با بیان اینکه سرود «سلام فرمانده» به دور از هر گونه حاشیه و با استقبال کم‌نظیر زنجانی‌ها مواجه شد، گفت: حضور خانواده‌ها در این برنامه عالی بود.

علیرضا فیروزفر افزود: شهرداری و حسینیه اعظم زنجان به همراه جبهه‌های مردمی از یک ماه گذشته برنامه‌ریزی این اجتماع بزرگ فرهنگی را داشتند.

وی یاد آور شد: این مراسم باشکوه در میدان انقلاب که مرکز همایش یوم‌العباس زنجانی‌ها است، با حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان برگزار شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها