معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست؛

پیگیری برای راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوای دیگر در کرمانشاه

فرحناز اقبالی کلهر، با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، پاوه و کنگاور داریم، گفت: تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان قابل توجه است و نسبت به استان‌های دیگر وضعیت مطلوبی داریم.
کد خبر: ۱۳۶۹۰۴۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی پنج ایستگاه سنجش کیفیت هوای دیگر در استان خبر داد.

وی ادامه داد: هم اکنون در شهر کرمانشاه چند ایستگاه سنجش آلودگی هوا داریم و این تعدد ایستگاه بدین منظور است که بتوان وضعیت آلودگی هوا خصوصا برای آلاینده‌های غیر از ریزگردها از جمله ناکس، ساکس، CO، ازون و… را در نقاط مختلف شهر اندازه گیری کرد و در شرایط آلودگی شدید برای کنترل ترافیک و… در هر منطقه با توجه به گستردگی کلانشهر کرمانشاه به صورت مجزا تصمیم گیری کرد.

به گفته این مسئول، برای شهرستان‌هایی که هم اکنون ایستگاه ندارند هم فعلا از اطلاعات ایستگاه‌هایی که شرایط اقلیمی مشابهی با آنها دارند، استفاده می‌شود.

اقبالی اظهار کرد: با این وجود برای پنج شهرستان سنقر، هرسین، ثلاث باباجانی، روانسر و گیلانغرب نیز در حال پیگیری برای راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستیم که با احتساب راه‌اندازی این ایستگاه‌ها، تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به ۱۴ مورد در سطح استان خواهد رسید.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای هر ایستگاه را صرف نظر از مکان و سایر هزینه‌ها ۱.۵ میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: به علاوه این ایستگاه‌ها به تابلو هم نیاز دارند که البته تعدادی تابلو در اختیار داریم که فقط نیازمند راه‌ندازی و پشتیبانی نرم افزاری است.

اقبالی تاکید کرد: در تلاشیم بتوانیم از منابع استانی و ملی اعتبارات لازم برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های موجود نیز هرچند وقت یکبار نیازمند به روز رسانی، راهبری و پشتیبانی هستند، عنوان کرد: برای این بخش نیز نیازمند اعتبار هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها