ارتش آلمان اعلام کرده است که تسلیحاتی که از سوی صدراعظم این کشور به اوکراین وعده داده شده است را در اختیار ندارد.
کد خبر: ۱۳۶۸۶۴۵
به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع آلمان می‌گوید ارتش آلمان دارای سیستم تسلیحاتی نیست که اولاف شولز صدراعظم این کشور به کی یف وعده داده است.

وزارت دفاع آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که نمی‌تواند جزئیاتی در مورد تعهد «اولاف شولز»، صدراعظم این کشور برای تأمین یک سیستم دفاع هوایی خاص به اوکراین ارائه کند. گفته شده که بوندسوهر - نیرو‌های مسلح آلمان- این سلاح را در انبار در اختیار ندارد.

سلاح وعده داده شده از سوی صدراعظم آلمان به اوکراین IRIS-T نام دارد و می‌تواند به صورت موشک هوا به هوای کوتاه برد یا سامانه پدافند هوایی کوتاه برد یا میان برد زمینی باشد.

در پاسخ به این سوال که برلین قصد دارد کدام یک از این سیستم‌ها را به کی یف بفرستد، سخنگوی وزارت دفاع، کاپیتان «دیوید هلمبولد»، پاسخ داد که «این سوال باید در نهایت به صنعت [دفاعی]خطاب شود، زیرا ما این سیستم‌ها را در خدمت خود نداریم.» وی افزود که نمی‌تواند این موضوع را روشن کند، زیرا بوندسوئر چنین سیستم‌های دفاع هوایی را در زرادخانه خود ندارد.

این اظهار نظر تنها چند ساعت پس از آن بیان شد که شولز به پارلمان گفت که دولتش قصد دارد سامانه‌های پیشرفته‌تری از جمله سامانه IRIS-T و رادار‌های پیشرفته را به اوکراین بفرستد که قادر به شناسایی آتش توپخانه و مشخص کردن مکان سامانه‌های توپخانه‌ای دشمن هستند. صدراعظم آلمان، اما در مورد IRIS-T توضیح بیشتری نداد که آیا منظورش موشک‌های هوا به هوا بود یا سیستم‌های زمینی.

بوندسوهر دارای سیستم‌های تسلیحاتی IRIS-T در زرادخانه خود است، اما این تسلیحات فقط به شکل موشک‌های هوا به هوا که بر روی جنگنده‌های یوروفایتر و تورنادو نصب شده، مورد استفاده است.

پیشتر، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در جریان سخنرانی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد که برلین پیشرفته‌ترین سیستم پدافند هوایی خود را به اوکراین ارسال می‌کند.

وی در این باره گفت: در هفته‌های آینده، ما تسلیحات بیشتری تأمین و ارسال خواهیم کرد. برای مثال، دولت آلمان اخیراً تصمیم گرفته است که سامانه پدافند هوایی مبتنی بر مادون قرمز (IRIS-T) را که پیشرفته‌ترین سامانه دفاع هوایی است که برلین در اختیار دارد، به اوکراین ارسال کند. شولتز افزود: این سامانه اوکراین را قادر خواهد ساخت که از یک شهر به طور کامل در مقابل حملات هوایی روسیه دفاع کند.

شولتز پیشتر نیز ضمن هشدار در مورد اینکه اروپا و جامعه بین المللی در نقطه حساسی قرار دارند و جهان از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین تغییر کرده است، گفته بود که پوتین نباید برنده درگیری‌ها در اوکراین باشد.

وی که به دلیل تعلل در ارسال تسلیحات به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است، خاطرنشان کرده بود که آلمان اکنون دستخوش تغییر عمده‌ای در سیاست دفاعی خود شده است و گفته بود که برای اولین بار، آلمان به یک منطقه جنگی سلاح، از جمله تسلیحات سنگین، ارسال می‌کند.
 
منبع: مهر 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها