ماندگارترین سریال‌ های جوانانه تلویزیون کدام آثار بودند و چه دغدغه‌هایی را مطرح کردند؟

جوان ایرانی سلام!

کافی است کارنامه جمال اجلالی، هنرمند پیشکسوت را زیر و رو کنیم، آن وقت است که متوجه خواهیم شد علاقه او به هنر از همان دوران کودکی شروع و سپس با رتبه دورقمی در دانشکده هنرهای زیبا در رشته بازیگری تئاتر پذیرفته شد و فعالیت رسمی خودش را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۲۷

باید گفت حمید سمندریان در کشف استعداد او نقش بسزایی داشت و جمال اجلالی سال ۱۳۶۸ در تنها فیلم سینمایی او ــ تمام وسوسه‌های زمین ــ بازی کرد. اجلالی در طول این سال‌ها نقش‌های متفاوتی را بازی کرده است.

مخاطبان او را در لباس پدران جدی، مقتدر اما مهربان بارها دیده‌اند. مگر می‌شود بینندگان نقش این هنرمند پیشکسوت را در سریال «برای آخرین بار» فراموش کرده باشند. او نقش آقای قندی را در این مجموعه، بسیار شیرین بازی کرده بود که کارخانه‌داری بود که توسط چند نفر دزدیده شده اما بعد با همان دزدان دوست صمیمی می‌شوند. همین اتفاقات به خلق موقعیت‌های شیرین در این اثر منجر شده بود و لبخند را مهمان لب‌های مردم می‌کرد.

آخرین کار تلویزیونی این هنرمند بازی در سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست بود که سال ۹۹ از شبکه سه پخش شد. او در این سریال نقش پدری را داشت که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. البته این جنس پدر متفاوت با دیگر پدرانی است که اجلالی بازی کرده است.

از دیگر کارهای تلویزیونی این هنرمند می‌توان به «سر دلبران»، «خط»، «شیدایی»، «توطئه فامیلی»، «خداحافظ بچه» و ... اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های اجلالی این است که دلش نمی‌خواهد به هر قیمتی نقشی را بازی کند. به‌همین‌دلیل همیشه گزیده‌کاری دارد و تلاش کرده شخصیت‌های متفاوتی در تئاتر، سینما و تلویزیون بازی کند تا برای مخاطبان هم جذاب باشد.

حال جمال اجلالی، این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به علت مشکلات گوارشی این روزها در بیمارستان بستری است. سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با تایید این خبر به رسانه‌ها تاکید کرد استاد جمال اجلالی دچار مشکل دستگاه گوارش شده است و پزشکان در حال بررسی آزمایش‌های پزشکی این هنرمند هستند که به محض آماده شدن جواب، او تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت. در ادامه عظیمی از مردم عزیز ایران خواست تا این هنرمند پیشکسوت را از دعای خیرشان بی‌نصیب نگذارند.

فاطمه عودباشی - گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها