رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مراسم فارغ التحصیلان یک مرکز آموزشی در این کشور اعلام کرد که پتانسیل وقوع درگیری‌های بین المللی بین قدرت‌های بزرگ در دنیای امروز بسیار بالاست.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۴۸
به گزارش جام جم آنلاین، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد خطر درگیری بین المللی با مشارکت قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است.

میلی در سخنرانی خود در مراسم دانش آموختگان آکادمی نظامی «وست پوینت» (West Point)، ضمن اشاره به این مسئله از آن‌ها خواست تا خود برای چنین تحولاتی آماده کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره گفت: دنیایی که شما در آن فارغ التحصیل می‌شوید، پتانسیل بروز درگیری‌های بین المللی بزرگ را با قدرت‌های بزرگ دارد و احتمال این مسئله در حال افزایش است، نه کاهش.

وی همچنین در این سخنان از روسیه و چین به عنوان قدرت‌های جهانی مد نظر در به زعم وی درگیری‌های بین المللی یاد کرد و گفت: اکنون با دو قدرت جهانی روسیه و چین روبرو هستیم که هر کدام از توان نظامی قابل توجهی برخوردارند و در تغییر قوانین فعلی بر اساس نظم، جدی هستند.

ادعای میلی مبنی بر قوانین بین المللی مبتنی بر نظم آمریکایی در حالی است که مقامات بسیاری از کشور‌های دنیا از جمله دو کشور یاد شده بار‌ها براین مسئله که دیگر جهان تک قطبی وجود ندارد، تاکید کرده اند.

میلی پیشتر نیز گفته بود که آمریکا باید طرز فکر خود را تغییر داده و در فناوری مرتبط با تسلیحات فعال باشد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره ادامه داده بود: ۲۵ سال آینده مانند سال‌های قبل نخواهد بود. همچنین، چالش‌های پیش روی ما نیز مانند گذشته نخواهند بود. ما باید برای جنگ‌های آینده آماده باشیم و صلح را با قدرت ارتش خود حفظ کنیم!

وی در این ارتباط اضافه کرد: ایالات متحده با چالش‌های بزرگی در اروپا، آسیا و خاورمیانه از جمله حمله روسیه به اوکراین مواجه است. باید طبیعت جهان جدید را درک کنیم. روش‌های ما در جنگ‌ها در آینده باید تغییر کند.

این ژنرال آمریکایی در پایان نیز گفته بود: نبرد‌های آینده در یک مکان نیستند، بلکه پیچیده خواهند بود. ما شاهد جنگ‌هایی میان برخی از نژاد‌ها خواهیم بود و برخی از کشور‌ها می‌خواهند تاریخ به گذشته بازگردد.
 
منبع: مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها